Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز جمعه در نشست مجازی شورای امنیت روسیه، با اشاره به اینکه میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه به منطقه خاور دور و ایرکوتسک این کشور سفر می کند، خطاب به وی گفت: در این سفر به وضعیت جزایر کوریل جنوبی توجه خاص کنید.  

 وی افزود: شما اطلاع دارید که از مدتها پیش با شرکای ژاپنی اقداماتی را برای تامین شرایط لازم برای فعالیت های اقتصادی در منطقه جزایر کوریل به عمل می آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در این عرصه بدست آمده است، گفت: امیدوارم پس از سفر شما (میشوستین) و ارزیابی وضعیت منطقه، پیشنهادهای خود برای همکاری اقتصادی (با ژاپن) را تنظیم و حتما به اجرا درمی آوریم.  

روسیه و ژاپن با وجود گذشت بیش از ۷۰ سال از جنگ دوم جهانی، هنوز موافقتنامه صلح امضا نکرده‌اند؛ زیرا توکیو امضای موافقتنامه را مشروط به واگذاری جزایر کوریل کرده که در پایان جنگ دوم جهانی به تصرف نیروهای شوروی درآمد و روسیه نیز با وجود فروپاشی شوروی، همچنان مدعی حاکمیت این منطقه است و آن را به عنوان پیامدهای جنگ دوم جهانی تمام شده و غیرقابل بازگشت می داند.

مسکو بارها اعلام کرده است که حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل جنوبی قابل تردید نیست و نتایج کنفرانس یالتا، بیانیه پتسدام و برخی دیگر از اسناد را موید این موضع خود می‌داند.
جزایر کوریل جنوبی شامل کوناشیر، ایتوروپ، هابومای و شیکوتان از یک سو به دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و نیز ذخایر آبزیان و از سوی دیگر واقع شدن در اقیانوس آرام از موقعیت راهبردی برای روسیه و ژاپن برخوردار است.
جزایر کوریل، همچنین دروازه ورود زیردریایی‌های روسیه به اقیانوس آرام است و اهمیت راهبردی نظامی برای این کشور دارد، ادامه استقرار نظامیان روسی در این جزایر که پنج هزار نفر جمعیت دارد، سبب شده است دو کشور قرارداد صلح امضا نکنند.

مقامهای روسیه بارها ادعای مالکیت ژاپن بر جزایر کوریل را رد کرده اند.

آخرین بار روز هشتم خرداد ماه سال جاری، یک مقام وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای ادعای مالکیت ارضی ژاپن بر دو جزیره از جزایر کوریل جنوبی را رد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه روسیه به پاسخ این کشور به ادعای طرف ژاپنی در مورد تمایل اتحاد جماهیر شوروی برای واگذاری دو جزیره کوریل به ژاپن در ازای امضای توافقنامه صلح اشاره و تصریح کرد که اسناد در این مورد را در وهله اول باید کارشناسان امور تاریخی و نه خبرنگاران بررسی و مطالعه کنند زیرا این اسناد از آرشیو کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی است.  

وی یادآورشد که جزایر کوریل بخشی از روسیه است و این موضوع هیچ جای بحث و مذاکره ندارد.   

خبرگزاری ژاپنی کیودو اسنادی را منتشر کرده است که در آن به تمایل رهبری اتحاد جماهیر شوروی برای عقد توافقنامه صلح با ژاپن در سال های دهه ۷۰ میلادی در ازای واگذاری دو جزیره کوریل جنوبی به این کشور اشاره شده است.  
از نوامبر سال ۲۰۱۰ که «دمیتری مدودف» رییس جمهوری وقت روسیه از جزایر کوریل بازدید کرد، مناقشه توکیو و مسکو بر سر این جزایر وارد مرحله ای جدید شد.

برچسب‌ها روسیه جزایر کوریل ژاپن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه جزایر کوریل ژاپن روسیه جزایر کوریل ژاپن جزایر کوریل جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ولایت مداری و حمایت از نظام‌ مهمترین دلیل مشارکت سمنانی ها در انتخابات

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: طبق نتایج نظرسنجی مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی استان سمنان، ولایت مداری و حمایت از نظام، مهمترین دلیل مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات اسفند بوده است.

سیدمحمدرضا هاشمی در گفت و گو با ایسنا ضمن تقدیر از فعالیت های تأثیرگذار مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان سمنان برای اجرای طرح نظرسنجی میزان مشارکت مردم استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: نتایج این نظرسنجی بعضا جالب و تأمل برانگیز است و میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند هم با اختلاف چند دهم درصد در این نظرسنجی برآورد شده بود و به همین دلیل می توان به سایر مصادیق این نظرسنجی نیز اعتماد کرد.

وی افزود: طبق داده های این نظرسنجی، مهمترین دلیل مردم استان سمنان برای شرکت در انتخابات پیروی از ولایت و حمایت از نظام اعلام شده است و این نشان دهنده ولایت مداری و پشتیبانی قوی مردم استان از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار سمنان ادامه داد: نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان سمنان در مقوله امنیت موجود در کشور نیز نشان دهنده رضایت کامل مردم استان است، نزدیک به ۸۳ درصد مردم استان سمنان امنیت موجود در کشور را رضایت بخش دانسته اند و این نشان می دهد مردم این استان از حیث امنیت موجود در کشور و استان سمنان خیالی آسوده دارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: پاسخ مردم استان سمنان به این گزاره که در شرایط فعلی مهمترین مسئله کشور را چه می دانید؟ غالبا مسائل اقتصادی را در اولویت دانسته اند و وضعیت نامناسب اقتصادی از نظر مردم مهمترین مسئله اصلی کشور در شرایط فعلی است، این در حالی است که شیوع مسایل و آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، بزه کاری، همچنین اختلافات گروه های سیاسی و تنش بین ایران و آمریکا در رده های بعدی قرار دارند.

وی همچنین افزود: اغلب مردم استان سمنان در این نظرسنجی اعلام کرده بودند که اگر شرایط اقتصادی کشور بهتر شود ممکن است تا روز انتخابات جهت مشارکت در انتخابات تصمیم قطعی بگیرند و تعدادی نیز مهمترین دلیل عدم شرکت در انتخابات را نیز عدم تأثیرگذاری انتخابات در بهبود وضعیت کشور دانسته اند و بهبود وضعیت اقتصادی را در پرشور شدن انتخابات مهترین علت معرفی کردند.

استاندار سمنان گفت: در این نظرسنجی مردم استان مهمترین معیار برای رأی دادن به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را کارایی و عملکرد نامزدها اعلام کردند، این در حالی است که پاکدستی و مبارزه با فساد و جهت گیری های سیاسی و قومی و طایفه ای در رده های بعدی انتخاب مردم قرار دارد.

هاشمی همچنین از اقبال خوب مردم استان سمنان به رسانه ملی و صدا و سیمای مرکز سمنان خبر داد و گفت: در نظرسنجی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان، نزدیک به نیمی از پاسخ دهندگان اعلام کردند که اخبار انتخابات را از صدا و سیما پیگیری می کنند، سایت های خبری و خبرگزاری های داخلی، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و اخباری که از دوستان و آشنایان می شنوند در رده های بعدی قرار دارند و رسانه های بیگانه از طریق ماهواره و... نیز در رده ی آخر اقبال و انتخاب مردم قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنتونوف: هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • هشدار پوتین به فرانسه در مورد تشدید مناقشه اوکراین
  • پوتین در کرملین ماندگار شد
  • البرز برای نخستین‌بار نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه کرد
  • مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به ۷۳ درصد رسید
  • رزمایش کره‌جنوبی برای مقابله با کره‌شمالی
  • تاکید بر رعایت قانون در برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • مشارکت انتخاباتی روس‌ها از ۵۸ درصد گذشت
  • ‌ولایت مداری و حمایت از نظام‌ مهمترین دلیل مشارکت سمنانی ها در انتخابات
  • راهنمای سفر نوروزی به سواحل جنوبی کشور