Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:28:24 GMT

روسای جمهور افغانستان و آمریکا گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۱۶۱

روسای جمهور افغانستان و آمریکا گفتگو کردند

به گزارش ایرنا، اشرف غنی جمعه شب در پیامی توییتری نوشت: عصر امروز من با بایدن طی یک تماس تلفنی صحبت کردم، ما در مورد روابط در حال تحول اما ادامه دار بین دو کشور بحث کردیم.

غنی در ادامه نوشت: رییس جمهوری آمریکا به من اطمینان داد که پشتیبانی از نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان ادامه خواهد یافت، ما اطمینان داریم که آنها از افغانستان محافظت و دفاع خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری افغانستان خاطر نشان کرد که در تماس تلفنی صورت گرفته ما بر اهمیت گردهمایی افغانها برای صلح و امنیت تأکید کردیم.

غنی همچنین افزود: مشارکت پایدار، پشتیبانی مداوم دیپلماتیک و اقتصادی از دولت افغانستان، نیروهای امنیتی و اهمیت حفظ دستاوردهای بیست سال گذشته در تماس با بایدن تکرار گردید.

گفتگوی میان روسای جمهور آمریکا و افغانستان در حالی صورت می گیرد که اشرف غنی روز چهارشنبه از عدم تمایل طالبان به دستیابی به توافق صلح با دولت افغانستان به منظور پایان خشونت‌ها در این کشور انتقاد کرد.

وی با اشاره به اظهارات عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان اعلام کرد که طالبان اراده‌ای برای دستیابی به صلح ندارد.

وی ابراز تأسف کرد که علی رغم آزادی ۵ هزار زندانی طالبان توسط دولت افغانسان در راستای توافق صلح سال گذشته، این گروه تاکنون حاضر به گفت و گوی معنی دار نشده است.

با این حال سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در مصاحبه با شبکه خبری "سی ان ان" اعلام کرده بود که این گروه به دنبال "راه حل مسالمت آمیز" است و می‌خواهد "یک دولت اسلامی فراگیر افغانستان" تشکیل دهد.

برچسب‌ها طالبان جو بایدن محمد اشرف غنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طالبان جو بایدن محمد اشرف غنی طالبان جو بایدن محمد اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم