Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:37:45 GMT

رتبه برخورداری خوزستان از ۳ به ۳۰ تنزل یافته است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۵۴۵۹

رتبه برخورداری خوزستان از ۳ به ۳۰ تنزل یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله محسن حیدری عصر امشب در در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان که حضور معاون اول رئیس جمهور و سران عشایر عرب و بختیاری برگزار شد، با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مردم ما فقط اعتراضات دارند و برخی وقایع اخیر هیچ ارتباطی با مردم خوزستان ندارد، خوزستانی‌ها فقط به دنبال رفع مشکلات استان هستند و  مقام معظم رهبری در همین خصوص تذکرات لازم را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتراض امروز مردم از زخم‌های انباشت شده استان خوزستان است، افزود:  آب بهانه است مردم مشکلات دیرینه ای دارند که اگر به رفع آنها توجه نشود، زمینه‌های بروز بحران همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از سفر  مسئولان ارشد ملی، نهادهای انقلابی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت:   اقدامات اخیری که در استان صورت گرفت همه مُسَکن هستند و اصلاً ریشه‌ای نیستند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه بازسازی بعد از جنگ فقط ماله کشی بود، بیان کرد: قبل از جنگ رتبه برخورداری خوزستان سه و بعد از جنگ به هفده  کاهش پیدا کرد و این روزها حوالی رتبه ۳۰ کشور است.

وی افزود: این رتبه‌ها شایسته خوزستانی نیست که دین خود را به اسلام ادا کرده است، ۳۳ سال از جنگ گذشته و بار مشکلات روی دوش مردم باقی مانده و سنگینی می‌کند.

آیت الله حیدری عنوان کرد: پدیده حاشیه نشینی در استان  قبل از جنگ وجود نداشت اما امروزه یک سوم جمعیت اهواز حاشیه نشین است که چالش‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی به انتقاد از اینکه تنها ۱۲ درصد از دستور مقام معظم رهبری برای احیای دو میلیون هکتار اراضی کشاورزی در خوزستان اجرایی شد و  به تدریج به  ۵۵۰ هزار هکتاری کاهش پیدا کرد، عنوان کرد: اجرای نصف و نیمه این طرح کفایت نمی‌کند  و باید مشکلات مردم برطرف تا معیشت آنها به خطر نیفتد.

آیت الله حیدری با تاکید بر رفع بیکاری در استان، افزود:  مردم کشور  از منابع نفت و گاز یا کشاورزی بهره مند می‌شوند اما فقط دود نفت نصیب مردم خوزستان می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند، گفت:  یک سوم آب کشور در خوزستان است اما  امروز رودخانه‌های آن بی رمق و خشک شده‌اند که  ریشه این معضل را باید در انتقال آب پیدا کرد، نباید آب را به بهانه شرب اما  برای مصارف کشاورزی، صنعت و یا آبیاری باغات انتقال داد.

آیت الله حیدری بیان کرد:  از پنج سال گذشته وقوع این فاجعه را پیش بینی کرده بودیم  اما گوش هیچ مسئول ملی بدهکار نبود تا وضعیت به اینجا رسید.

آیت الله حیدری با تأکید بر انتقال آب برای صنایع فلات مرکزی از خلیج فارس عنوان کرد: دو مصوبه باید اجرایی شود ابتدا بستن دریچه‌های انتقال آب برای جان گرفتن رودخانه‌های کارون و دز و دوم اینکه سدهای کشاورزی را به برق آبی تبدیل کنند تا مشکلات فعلی نیز حل شوند.

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان آب مقام معظم رهبری اهواز آیت الله حیدری مردم خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ریحانه اخلاقی کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه تهران با حضور در خبرگزاری مهر در خصوص این مرحله از انتخابات، گفت: از عزیزانی که در دور اول انتخابات به این جمع‌بندی نرسیدند که در آن شرکت کنند، می‌خواهم که حتماً در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند.

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم این کشور متعلق به ماست و ما وظیفه داریم در انتخاب آینده و سرنوشت کشورمان شرکت کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در عین حال که می‌دانم که مردم گلایه‌مندی و ناراحتی‌هایی دارند، زیرا مشکلات وجود دارد اما با عدم شرکت در انتخابات هیچکدام از مشکلاتمان حل نخواهد شد، زیرا برای حل مشکلات پیشنهاد می‌کنم که مردم در انتخابات شرکت کنند و افرادی که بر اساس شاخص‌های انقلاب وجود دارند را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند و پس از آن از آنها مطالبه‌گر باشید.

وی‌ادامه داد: موضوع مطالبه‌گر بودن مردم از مسؤولین بسیار مهم است که باید پیگیر آن باشند.

اخلاقی با اشاره به دور اول انتخابات اذعان کرد: باید گفت نیمه راه را آمده‌ایم و باید تا همین جا از مردمی که در مرحله اول انتخاب با شرکت کردن تشکر کنیم. مردمی که علی رغم وجود همه مشکلات و گلایه‌بندی‌ها پای کار آمده‌اند و در انتخابات شرکت کردند.

اخلاقی اذعان کرد: در خصوص تهران باید بگویم که ۱۴ نفر به دور در دور اول به مجلس راه یافتند و ۱۶ نفر باقی مانده است که امیدوارم با همان پرشوری که در مرحله اول برگزار شد مرحله دوم نیز برگزار شود. زیرا بحث مشارکت مسئله بسیار مهمی است. هرچند بحث رقابت با حضور فهرست‌های متعدد وجود دارد و البته موضوع امنیت و سلامت توسط سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر در حال انجام است و این چهار اصلی هست که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند.

کد خبر 6098337

دیگر خبرها

  • پیکان صفر - آلومینیوم یک/ سپاهان صفر - استقلال خوزستان صفر
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • پیکان صفر - آلومینیوم صفر/ سپاهان صفر - استقلال خوزستان صفر
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • اعلام داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر
  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر معرفی شدند
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو