Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "مصطفی یوسف اللداوی" روزجمعه در یادداشتی که در رسانه‌های فلسطینی منتشر شد، افزود: رژیم صهیونیستی با یک تغییر واقعی در دیدگاه عمومی در سطح بین‌الملل روبه‌رو شده است که حکومت اسرائیل، نهادهای صهیونیست آن را به خوبی درک کرده‌اند، موضوعی که موجب نگرانی شهرک‌نشینان و مایه بیم و هراس رهبران و سرکرده‌های اسرائیلی از گسترده‌تر شدن این مسأله شده است و نسبت به آن هشدار داده‌اند، مسأله‌ای که در گذشته اسرائیلی‌ها نمونه آن را سراغ نداشتند و به دلیل آن که هرگز انتظار وقوع چنین مسأله‌ای را نداشتند، برای مقابله با آن خود را آماده نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده افزود: رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته کشورهای استعماری و استکباری است که بر تأسیس این حکومت نظارت داشتند، برای حمایت و تثبیت آن تلاش کرده،به خاطر اسرائیل رنج‌ها و مشقت‌ها را تحمل کرده‌اند، برای دفاع از آن مجبور شده‌اند از جیب شهروندان خود و به کمک مالیات، هزینه‌های تل‌آویو را پرداخت کنند، برای تضمین بقا و ادامه حکومت اسرائیل و برای مقابله با چالش‌های جدید و کشورهای همسایه که به نوعی دشمن تل‌آویو به شمار می‌روند به لحاظ مالی هزینه کنند.

اللداوی نوشت: اما کشورهای جهان در حال بازنگری در خصوص اسرائیل هستند و از تعهد خود نسبت به تل‌آویو شانه خالی می‌کنند، مسأله‌ای که بار سنگینی برای اسرائیل به شمار می‌رود، این رژیم را خشمگین، خسته و رنجور کرده است و امنیت آن را تهدید می‌کند و خسارت سنگینی به اقتصاد آن وارد خواهد کردهه و برنامه و طرح‌های تل‌آویو را مختل می‌کند.

به اعتقاد این نویسنده، "برخی از کشورهای غربی ملاحظه کرده‌اند که تأیید رژیم صهیونیستی مغایر با ارزش‌ها و اخلاق و در تعارض با عدالت و فضیلت است و بحران‌های روحی را ایجاد می کند و تناقضات فکری زیادی را به وجود می‌آورد، موجب درگیری در جوامع غربی خواهد شد، شهروندان اروپایی و آمریکایی و دیگر کشورهای حامی اسرائیل چیری را ملاحظه می‌کنند که در گذشته آن را درک نکرده‌اند به طوری که در حال حاضر اطلاعات آنها از جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین دقیق و موثق است و دیگر اسیر رسانه‌های [تحت کنترل] صهیونیست‌ها یا دیگر رسانه‌ها نیستند که همه توان خود را برای خدمت به طرح رژیم صهیونیستی و تضییع حقوق ملل منطقه به کار گرفته‌اند.

اللداوی نوشت: تغییر چشمگیری در قوانین جدید اروپا مشاهده می‌کنیم به طوری که می‌بینیم که این قوانین با خسارت زدن به یهودیان، ادامه پرداخت پول به خانواده های بازماندگان هولوکاست، مخالفت می‌کنند. همچنین این تغییر را در سیاست دولت جدید آمریکا شاهدیم به صورتی که ایالات متحده دولت اسرائیل را مورد سرزنش و انتقاد قرار می‌دهد.

وی افزود: واشنگتن اسرائیل را مسؤول این حوادث می‌داند و از آن می‌خواهد که دست به اقداماتی همچون کاهش تنش ، احیای مجدد اقتصاد فلسطین، تسکین آلام شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه شود، تعدی به زندگی فلسطینی‌ها و املاک ومستغلات آنان را متوقف کند، فشارها بر آنان در منازل را پایان دهد و دست از مصادره زمین‌ها و ساخت و گسترش شهرکهای صهیونیستی در جهت تضییع حقوق فلسطینی‌ها بردارد.

اللداوی نوشت: سازمان های بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر نیز حمله به دولت اسرائیل را آغاز کرده و خواستار محکومیت و محاکمه آن شده‌اند و جنایات اسرائیل و پرونده جنگ آنها علیه فلسطینیان بر روی میز دادرسی دیوان کیفری بین‌المللی قرار دارد و این نهاد بین‌المللی پرونده ها و جرایم طبقه بندی شده را برای محکومیت رسمی از دولت اسرائیل و مقامات فعلی و پیشین، ارتش و دستگاه اطلاعاتی این رژیم تهیه کرد.

وی افزود: شرکت های بازرگانی و تجاری بزرگ بین المللی ، آژانس ها و ارگان‌های علمی ، تخصصی و ورزشی نیز پابه پای دولت‌ها زبان به انتقاد و نقد رژیم صهیونسیتی گشودند، به طوری که برخی این رژیم را بایکوت، برخی از سفر به سرزمین‌های اشغالی خودداری می‌کنند،برخی دیگر نیز کالای تولید شده در شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری و قدس را تحریم کردند، خرید و فروش با اسرائیل را متوقف و گروهی دیگر نیز قرارداد امضا شده با شرکت‌های اسرائیلی را لغو کردند.
اللداوی ادامه داد: اما در زمینه ورزشی نیز، باشگاه های بزرگ بین المللی از انجام مسابقات در سرزمین‌های اشغالی با تیم های ورزشی اسرائیل خودداری کردند که بزرگ‌ترین سیلی که اهالی سرزمین‌های اشغالی در این خصوص دریافت کردند، می‌توان به مخالفت تیم بارسلونای اسپانیا اشاره کرد که در راستای برآوردن خواسته مردم فلسطین و زیر فشار سازمان‌های فعال در کمپین تحریم بین‌المللی رژیم صهیونیستی ( PDS) حاضر به برگزاری مسابقه فوتبال با تیم فوتبال "بیتار اسرائیل نشد.

وی به اقدام صهیونیست‌ها برای مقابله با پدیده شناخت واقعیت صهیونیست‌ها توسط مردم جهان اشاره کرد و نوشت: صهیونیست‌ها در صدد هستند تا مانع از اقداماتی شوند که علیه آنها در حال شکل گیری است و این که بتوانند با طرح‌هایی که آنان را هدف قرار گرفته است، مقابله کنند و تلاش دارند از تشدید دشمنی با صهیونیست‌ها که نگرانی آنها را به دنبال داشته است، جلوگیری کنند.

اللدوای نوشت: راه‌حل صهیونیست‌ها برای فرار از این پدیده این بوده که سفرهای بین‌المللی را برای سفرا و شخصیت‌های برجسته بین المللی را ترتیب داده‌اند تا آنها با سفر به شهرک نشینان صهیونیست، در  جریان میزان تخریب شهرهای مختلف "اسرائیل به شهرک نشینان صهیونیست قرار گیرند که در نتیجه شلیک موشک‌های مقاومت آسیب جدی دیدند.

این نویسنده فلسطینی اظهار کرد: صهیونیست‌ها همچنین تورهای هدفمندی را برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ترتیب دادند تا وضعیت گنبد آهنین و میزان نیاز اسرائیل را در این زمینه را بررسی کنند تا برای توسعه و افزایش شمار موشک‌های آنها اقدام کنند، این سفرها همچنین به این هدف انجام می‌شود که غربی‌ها نیاز صهیونیست‌ها به شمار بیشتری از موشک را درک کنند، چرا که شمار زیادی از موشک‌های گنبد آهنین در حملات موشکی اخیر برای مقابله با موشک‌های مقاومت از بین رفت، حملاتی که توان این سامانه دفاعی را تضغیف، موشک‌های آن را نابود و ناتوانی آن را نمایان ساخت.

اللدوای در پایان نوشت: ما این تغییر افکار عمومی جهان در قبال اسرائیل را کوچک نمی‌شمریم، از آن غافل می شویم و در عین حال این مسأله ما را غره نخواهد داد، بلکه باید از این تغییر نهایت بهره‌مندی و استفاده را برد و تلاش کرد بسیاری از کشورهای دیگر را متقاعد کرد در روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کنند، به طوری که آنچه در این مرحله در دسترس ما است همان خواسته‌ای بود که قبلاً در اختیار نداشتیم و این مسأله که اکنون به آزمایشی سخت برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، باید با افزایش تلاش‌ها و فرصت طلبی، به فرصتی تبدیل شود که از آن نهایت استفاده و بهره‌مندی را برد.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی برای مقابله صهیونیست ها بین المللی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که عناصر اشغالگر به منطقه علار واقع در شمال طولکرم یورش برده و دست کم چهار شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

این نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در شهر اریحا نیز یورش برده و خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند. یک شهروند فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و آزاد شده بود در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه کفر قدوم واقع در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت شد.

اشغالگران همچنین یک دروازه آهنین در ورودی شرقی روستای بزاریا در شمال غرب نابلس قرار دادند تا ورود و خروج به این روستا را زیر نظر بگیرند.

روستای کفیرت واقع در غرب جنین نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

این در حالی است که نیروهای فلسطینی در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نبوده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان فلسطینی به صورت گسترده به سمت نظامیان صهیونیست در خیابان عمان واقع در شرق نابلس تیراندازی کردند.

لازم به ذکر است که کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین روز گذشته تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. یک زن، یک کودک و چند آزاده هم در میان بازداشت شدگان حضور دارند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

کد خبر 6090534

دیگر خبرها

  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد