Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فرجی با اشاره به اینکه صیانت از حرفه تهیه‌کنندگی یکی از اهداف اصلی کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری است تأکید کرد که گسترش ارتباط تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذارها یکی از اصلی‌ترین اهداف کانون به حساب می‌آید که قطعاً این اتفاق می‌تواند بازار گسترده‌تری در این عرصه ایجاد کند.

مهدی فرجی تهیه‌کننده تلویزیون و رئیس هیئت مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: ما با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و موسسه ناجی هنر نشستی داشتیم و در این نشست به تفاهمات خیلی خوبی رسیدیم تا برخی آثار کوتاه و مستندی که همکاران ما تولید می‌کنند با نامه و مجوزی که کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری صادر می‌کند ساخته شوند و کارت‌های اعضای کانون به رسمیت شناخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرجی خاطرنشان کرد: من با آقای احسان قاضی‌زاده عضو شورای نظارت بر صداوسیما و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس جلسه‌ای داشتم که اهداف کانون را تبیین کردم و قرار بر این شد که اعضای هیئت مدیره دیداری با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس داشته باشند، در بعضی از مصوبات بتوانند به این کانون کمک کنند و در پیگیری‌هایی مثل مالیات و بیمه با کانون همکاری داشته باشند.

او افزود: دیداری با آقای حسن گروسی معاون حقوقی و پارلمانی صداوسیما داشتیم که اهداف کانون، شرایطی که دارد را تبیین و اعضای هیئت مدیره را معرفی کردیم. کانون را یک بازوی همراه با صداوسیما تشریح کردیم که به هیچ‌وجه نقطه مقابل آن به حساب نمی‌آید و از ایشان نیز کمک خواستیم که شرایط دیدارهای بعدی ما را در سازمان صداوسیما فراهم کنند و با توجه به سمتی که دارند برای دستیابی به برخی اهداف ما در مجلس شورای اسلامی ما را همراهی کنند.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: دیدار دیگری با رئیس سازمان ملی جوانان هلال احمر داشتیم و به تفاهمات خیلی خوبی با هلال احمر رسیدیم که در زمان برخی از بحران‌ها بتوانیم در هلال احمر اتاق داشته باشیم تا بتوانیم اخبار مربوطه را دنبال کنیم و در تولید برنامه نیز فعال باشیم و شرایط بحران را به تصویر بکشیم. همچنین در حوزه بین‌الملل نیز به تفاهماتی رسیدیم که قرار شد برنامه‌های مستند مربوط به موضوعات هلال احمر را تهیه‌کننده‌های ما تولید کنند.

او افزود: دیدارهای دیگری با مدیر کل امور مالیاتی تهران داشتیم که در بحث‌های مالیاتی به تفاهمات بسیار خوبی رسیدیم و لازم است دیدارهای دیگری با مقام های مالیاتی دیگری داشته باشیم تا بتوانیم به نتایج بهتری برسیم. در مذاکره با مدیر امور مالیاتی در تلاش هستیم تا مشکلاتی ایجاد شده برای برخی تهیه‌کنندگان که با مناسبات تولید آشنا نبودند را حل کنیم. همچنین با وزارت ارشاد نیز مسائلی را دنبال کردیم و طی دیدارهایی که داشتیم این وزارتخانه پذیرفت افرادی که کانون معرفی می‌کند با سوابقی که در سازمان صداوسیما داشته‌اند و بیمه نیستند بتوانند از اعتبارات صندوق بیمه هنرمندان استفاده کنند و از اعضای آن صندوق باشند.

فرجی تصریح کرد: مسائلی که مطرح شد تنها بخشی از فعالیت‌های انجام شده کانون بود و در عین حال در تلاش هستیم تا با مجوزی که کانون ارائه می‌دهد امکان تولید آثار نمایشی برای تهیه‌کنندگان وجود داشته باشد. در واقع ساترا با معرفی تهیه‌کنندگانی که در کانون عضو هستند با آن‌ها همکاری می‌کند. قطعاً تهیه‌کنندگانی که سابقه ندارند و می‌خواهند در پلتفرم‌ها کار کنند باید توسط مرجعی صلاحیت آن‌ها تأیید شود و این مرجع امروز کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری است. در این صورت فردی که تجربه و سابقه کافی ندارد نمی‌تواند به عنوان تهیه‌کننده با پلتفرم‌ها همکاری کند و همانطور که برای تولید آثار سینمایی خانه سینما صلاحیت تهیه‌کننده را تأیید می‌کند در آثار غیر سینمایی این کانون تأیید صلاحیت تهیه‌کنندگان را بر عهده دارد.

او افزود: در این مدت توانستیم برای نخستین‌بار کارت اعضا را صادر کنیم. امروز نزدیک به 400 نفر در کانون  تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری عضو هستند. در عین حال در این مدت کارگروه‌های مختلفی را اعم از کارگروه شورای داوری، شورای راهبردی و... راه‌اندازی کردیم. راه‌اندازی کارگروه آموزش و پژوهش را در دستور کار قرار دادیم تا بتوان از طریق این کارگروه تجربیات افراد پیشکسوت را به جوان‌ترها منتقل کنیم. واحد روابط عمومی را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم هم روابط عمومی و هم سخنگو داشته باشیم. کارگروه بیمه را تشکیل دادیم تا موضوع بیمه تهیه‌کنندگان را پیگیری کند، کارگروه مالیات را راه‌اندازی کردیم که در حال حاضر نتیجه‌اش دیدار با مدیران مالیاتی کشور بوده تا بتوانیم مشکلات مالیاتی عوامل را برطرف کنیم. کارگروه عضویت را راه‌اندازی کردیم چرا که عضوگیری تابع شرایط و مقرراتی باید باشد که مسائلی مثل حق عضویت، زمان عضویت، نوع عضویت و ارزیابی سوابق و... در آن مطرح است.

فرجی درباره درجه‌بندی اعضای کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری گفت: با توجه به سوابق اعضا کارگروه عضوگیری مشخص می‌کند که افراد به صورت پیوسته، وابسته یا موفقت باشند. افرادی که بیش از 10 هزار دقیقه تولید برنامه در رزومه خود دارند یا تهیه‌کنندگانی که تولید بیش از چند سریال در رزومه کاری‌شان وجود دارد عضو پیوسته خواهند بود، افرادی که حدود 5هزار دقیقه زمان تولیداتشان است می‌توانند عضو وابسته باشند و باقی افراد از اعضای موقت کانون خواهند بود که هر کدام شرایط خاص خود را دارند اما در بازنگری که توسط هیئت مدیره و کارگروه‌های تخصصی کانون صورت گرفت قرار شد شرایط مشخص شده برای عضویت تغییراتی داشته باشد که شکل عضویت کاملاً حرفه‌ای‌تر، معتبرتر و تا حدی به‌‌روز تر باشد. اینکه ارزیابی‌ها چگونه صورت می‌گیرد و افراد از سطح موقت چگونه به سطح بالاتر می‌آیند نیز مورد بررسی قرار گرفته است که به زودی اعلام خواهد شد.

تهیه‌کننده سریال «نون خ» در ادامه گفت: کارگروه فضای مجازی تشکیل داده‌ایم، کارگروه شبکه نمایش خانگی تشکیل دادیم تا تولیدات خاصی که قرار است برای شبکه نمایش خانگی انجام شود در این کارگروه صورت می‌گیرد. قرار است این کارگروه شرایط را برای تولید فراهم‌تر کند، دیدارهایی با سرمایه‌گذارها داشته باشد و در جذب سرمایه‌گذار و اسپانسر فعالیت داشته باشد. در واقع سعی ما این است که پیوندی بین سرمایه‌گذارها و تهیه‌کننده‌ها ایجاد کند. از آنجایی که تهیه‌کنندگان پیشکسوت و باتجربه در کانون عضویت دارند شناخت کافی از شرایط تولید وجود دارد و طبیعتاً طرح‌هایی به تصویب می‌رسد که در ساترا نیز با هیچ مشکلی مواجه نشود. قطعاً گسترده شدن ارتباط تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذارها در این کانون می‌تواند بازار گسترده‌تری در شبکه نمایش خانگی به وجود آورد. امروز تهیه‌کننده‌هایی هستند که مدت‌هاست فیلمنامه خوبی دارند اما دسترسی به سرمایه‌گذار ندارند و دغدغه ما در کانون دقیقاً همین مسئله است که فضایی برای فعالیت این افراد ایجاد کنیم. اگر بشود چنین شرایطی فراهم کرد قطعاً اقدام بزرگی صورت گرفته و از آن‌جا که پیش‌بینی ما این است که شبکه نمایش خانگی در سال‌های آتی بازار بسیار بزرگی را ایجاد خواهد کرد و گسترده‌تر خواهد شد تلاش ما این است که بتوانیم تهیه‌کنندگان عضو کانون را از این بازار کار بهره‌مند کنیم.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره لزوم تشکیل کانون تهیه‌کنندگان گفت: امروز شرایط کار با پنج سال قبل تفاوت‌های بسیاری دارد. بازاری در کشور ما به وجود آمده که قبلاً وجود نداشته است. شبکه نمایش خانگی، تولیدات مشترک بین‌المللی، تولیدات فضای مجازی و بخش‌های اینترنتی بازار کار گسترده‌ای را ایجاد کرده‌اند. هیچ یک از این رسانه‌ها مربوط به سینما نیستند و نمی‌توان سازمان سینمایی یا خانه سینما را متولی آن دانست بنابراین تشکیل کانون یک الزام جدی بود چرا که در کنار صیانت از حرفه تهیه‌کنندگی به دلیل جدید بودن این فضاها ممکن بود بسیاری از تهیه‌کننده‌ها برای فعالیت در این عرصه‌ها دچار مشکل شوند (که البته همین امروز هم برخی افراد دچار مشکل شده‌اند و معضلاتی مثل مشکلات مالیاتی، بیمه و... به وجود آمده است) که یک تشکیلات صنفی می‌تواند به آن‌ها رسیدگی کند. پیش‌تر که این فضا ایجا نشده بود قطعاً نیازی به تشکیل کانون احساس نمی‌شد اما امروز که ایجاد این شرایط تفاوت‌های بسیاری نسبت به گذشته به وجود آورده طبیعتاً تشکیل کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری الزامی جدی دارد. این تشکل‌ها در همه جای دنیا وجود دارد، در کشور ما نیز اتفاق تازه‌ای به حساب نمی‌آید چرا که برای سینما این تشکل وجود داشته اما این بازار کار بسیار وسیع‌تر از سینما را که مسئولیتش با سینما نیست، نباید نادیده می‌گرفتیم.

رئیس هیئت مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری درباره انتشار اساسنامه‌ این کانون گفت: ما اساسنامه‌ای تنظیم کرده‌ایم که در آن وظایف هیئت مدیره، اعضا و کارگروه‌ها مطرح شده اما این اساسنامه و مسائلی که مطرح شده در آن کافی نیست، نقایصی نیز وجود دارد که باید بررسی شود و بعد به تصویب مجمع عمومی کانون برسد. بررسی تغییرات در اساسنامه شروع شده، در کارگروه‌ها و شورا راهبری مورد بررسی قرار گرفته و احتمالاً با تغییراتی به رای مجمع عمومی گذاشته می‌شود که اگر این مجمع به اساسنامه رای داد، طبیعتاً به عنوان اساسنامه جدید به کار گرفته می‌شود.

او افزود: کارت اعضای کانون برای افراد علاوه بر مزایایی که دارد همانند یک کارت شناسایی است، به زودی سایتی راه‌اندازی خواهد شد که اطلاعات اعضا در آن بازگذاری شده و با کارت هوشمندی که در اختیار اعضا قرار دارد هر جا اطلاعات کارت را وارد سیستم کنند سوابق و اطلاعات تهیه‌کننده در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

این تهیه‌کننده درباره سازماندهی دستمزدها در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون گفت: صنوف در همه جای دنیا سازماندهی دستمزدها را انجام می‌دهند و اگر یک تهیه‌کننده بخواهد با چند سیاهی لشگر کار کند کاملاً مشخص است که باید به این افراد چه دستمزدی داده شود، ساعت کار مشخص شده و هیچ مسئله نامشخصی وجود ندارد. در کشور ما متأسفانه در این مورد هیچ‌گاه به نتیجه نرسیده‌ایم و سازماندهی درست را شاهد نبودیم. یکی از دلایل مهم این اتفاق این است که منافع بخش زیادی از افراد فعال در این حوزه به همین موضوع بستگی دارد که جلوی سازماندهی دستمزدها و شفاف‌سازی کاملاً گرفته شود. در کشور ما شورای کار هر ساله میزان حداقل دستمزد را مشخص می‌کند اما این تعیین دستمزد تنها برای یک سری مشاغل وجود دارد و برای بسیاری از مشاغل چنین شفافیتی وجود ندارد. در سینما و تلویزیون مشکل دستمزدها بیشتر مربوط به بازیگران است که مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند و من به شخصه وقتی در تلویزیون فعال بودم هم فکر می‌کردم این اتفاق باید رخ دهد، معتقد بودم که ما باید مرکز تعیین صلاحیت حرفه‌ای به وجود بیاوریم تا هم رتبه آدم‌ها معلوم شود و هم بر همان اساس دستمزدها مشخص شود. این یکی از آرزوهایی است که من به شخصه دارم و تلاشمان هم بر این است که حتماً این موضوع را دنبال کنیم و البته بدیهی است که حل این مشکل نیاز به تعاملی بین اهالی سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی دارد که امیدوارم این تعامل جدی و ضروری به وجود آید چرا که با همت کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری به تنهایی نمی‌توان به نتیجه‌بخش بودن این موضوع امیدوار بود. 

فرجی در پاسخ به این پرسش که اگر برای برخی آثار در انتشار مشکلاتی ایجاد شد آیا کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری برنامه‌ای برای صیانت از حقوق تهیه‌کننده دارد یا خیر، تصریح کرد: قطعاً وقتی یک کانون یا یک تشکیلات صنفی قصد همکاری با نهادی مثل ساترا را دارد، با قوانین و قواعد آن مشکلی نداشته و با شناختی کامل این همکاری را ایجاد می‌کند. در واقع با وجود این شناخت ممکن است همانطور که در سینما شاهد بودیم مشکلاتی برای برخی آثار به وجود بیاید که کانون آن اثر را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورتی که اثر مغایرتی با مناسبات فرهنگی ما نداشته باشد به عنوان یک مرجع قدرتمند‌تر نسبت به یک فرد که شاید قدرت رایزنی نداشته باشد، رایزنی‌هایی برای حل مشکل ایجاد شده با ساترا خواهیم داشت اما بدیهی است که ما هم خود را ملزم به رعایت قانون می‌دانیم و در نهایت نهادی که مجوز را صادر کرده برای پخش یا عدم پخش اثر تصمیم می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون هیئت مدیره نیروی انتظامی مجلس مالیات معاون مجلس شورای اسلامی سازمان ملی جوانان هلال احمر وزارت ارشاد وزارتخانه خانه سینما روابط عمومی مشکلات فضای مجازی بازار کار ساعت کار حداقل دستمزد دستمزد سینما و تلویزیون حقوق قانون رسانه سرمایه مشکلات هلال احمر هیئت مدیره مهدی فرجی سینما شبکه نمایش خانگی کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری شبکه نمایش خانگی راه اندازی کردیم تهیه کنندگان سرمایه گذارها تهیه کننده تهیه کننده ها تشکیل کانون کارگروه ها تا بتوانیم هیئت مدیره کشور ما گسترده تر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مؤمنی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت ۵۰ امین سالگرد تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۱۳۵۳ به عنوان اولین دانشگاه در استان تأسیس شد درواقع پیش از آن در استان دانشگاه وجود نداشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشینه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سال ۱۳۴۸ بازمی‌گردد، افزود: پس از سال ۱۳۵۹ که انقلاب فرهنگی رخ داد در ساختار و محتوای درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تغییراتی ایجاد و در سال ۱۳۶۴ نیز این دانشگاه احیا شد؛ در سال ۱۳۶۶ نیز با عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهرکرد آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و تا مدتی پس از آن تنها یک مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری فعال بود اما به برکت انقلاب اسلامی امروز ۶ مرکز از مجموعه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت دارند.

مؤمنی با اشاره به وجود ۱۸۰ مرکز آموزشکده فنی و حرفه‌ای در کشور، عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در تمامی استان‌های کشور وجود دارند که وظیفه آن‌ها نیز تربیت نیروی کارآمد و تکنسین است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ۳۸ کد رشته محل وجود دارد که از این تعداد ۱۹ کد رشته مربوط به مقطع کاردانی و ۱۹ کد رشته مربوط به مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از واحدهای درسی دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای عملی هستند، تصریح کرد: امسال ۵۰ امین سالگرد تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و طی این مدت این دانشگاه خدمات بسیار ارزنده‌ای در حوزه تربیت نیروی کار ماهر داشته چراکه بر اساس آمار موجود بخش زیادی از فارغ التحصلان این دانشگاه وارد بازار کار شده‌اند.

مؤمنی یادآور شد: امروز با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در کشور برای ایجاد جهش تولید همچنین به دلیل وجود فشار اقتصادی بیگانگان و لزوم کسب توانمندی در حوزه‌های مختلف تربیت نیروی ماهر یکی از نیازهای اساسی محسوب می‌شود و دستگاهی که توانایی انجام این مأموریت را دارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اگر تربیت نیروهای دارای مهارت در دستور کار بگیرد بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال کشور برطرف خواهد شد و این موضوع یکی از اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که ارتباط دانشگاه و صنعت به معنای حقیقی کلمه برقرار شود، افزود: از سال گذشته فعالیت‌هایی در راستای تحقق این امر انجام شده برای مثال تفاهم‌نامه‌هایی بین بخش‌های صنعت و دانشگاه منعقد شده است.

مؤمنی ادامه داد: در قانون ششم توسعه تکلیف قانونی برای موضوع مهارت این بود که ۳۰ درصد از دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های مهارتی هدایت شوند درحالیکه تا پایان این قانون تنها ۱۶ درصد از این امر محقق شده بود، در قانون هفتم توسعه هدایت ۴۰ درصد از دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته که برای تحقق آن لازم است برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تربیت مهارت‌محور دانشجویان در تمامی دانشگاه‌ها، عنوان کرد: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی برای به نمایش گذاشتن ایده‌ها و توانمندسازی دانشجویان، ایجاد شهر مشاغل با همکاری شهرداری و صنایع خلاق از جمله طرح‌هایی هستند که توسط این دانشگاه در حال پیگیری است و می‌تواند اثرات مثبتی برای استان به همراه داشته باشد.

نمایشگاه توانمندی‌ها و دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

وی اضافه کرد: از تاریخ ۱۶ الی ۱۹ اردیبهشت ماه هفتمین نمایشگاه توانمندی‌ها و دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری برقرار خواهد شد و ایده‌هایی که طی یک سال توسط دانشجویان به مرحله تولید رسیده در معرض دید قرار می‌گیرند، نکته مهم این است که این محصولات مورد حمایت مرکز رشد دانشگاه قرار گرفته و در ادامه نیز برای تولید به پارک علم و فناوری استان معرفی می‌شوند.

مؤمنی تصریح کرد: «فردایی بهتر از امروز» شعار در نظر گرفته شده برای نمایشگاه توانمندی‌ها و کار در چهارمحال و بختیاری است، اهداف این نمایشگاه نیز شامل بازدید همگانی از دانشگاه، کارگاه‌ها و آموزشگاه‌ها، فروش محصولات تولید شده در مرکز رشد دانشگاه، نمایش پروژه‌های کاربردی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان می‌شود.

کد خبر 6091991

دیگر خبرها

  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران