Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، راه یکی از سرمایه‌های ملی و بهترین عامل توسعه اجتماعی و اقتصادی یک کشور است به شکلی که هرچه نسبت به گسترش شبکه راه‌های یک کشور اقدام شود، در جهت توسعه آن گام برداشته شده است.

 بر همین اساس بهبود و توسعه شبکه راه‌ها در کلیه کشورها به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌ها و زیر ساخت های توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه‌های زیربنایی و به ویژه جاده‌ای باعث کاهش محرومیت و خارج شدن از بن بست برای هر منطقه می‌شود که می‌تواند باعث کاهش مشکلات و بهبود وضعیت زندگی و اقتصادی مردم شود.

هر روز شاهد حوادث تلخ جاده‌ای در محورهای اصلی استان هستیم؛ یکی از این محورهای پرتردد ایلام- بدره- دره‌شهر است که با بی‌توجهی مسوولین چهار خطه کردن این محور علیرغم اینکه یک پروژه ملی بوده همچنان ناتمام باقی مانده است.

لزوم توجه مسوولین برای تسریع در بهره برداری از پروژه

احمدی یکی از اهالی شهرستان دره‌شهر گفت: این محور جز پرترددترین محور‌های مواصلاتی استان بوده که یک پروژه ملی به حساب می‌آید و اعتبارات ملی برخوردار است؛ چرا باید بعد از این همه مدت به بهره‌برداری نرسد و مشکلات جاده این دو شهرستان همچنان باقی بماند امیدوارم با همت مسوولین این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 یکی از رانندگان این محور گفت: رانندگانی که چند سال است که در این محور مشغول به کار هستند و برای امرار معاش زندگی خود، تلاش می‌کنند باید با دلهره و استرس در رفت و آمد باشند.

وی افزود: از مسوولین استان به ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس می‌خواهیم نسبت به این امر مهم که خواسته قانونی و به حق مردم این دو شهرستان است اقداماتی انجام دهند تا این پروژه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به پروژه 

بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای گفت: چهارخطه کردن مسیر ایلام-بدره- دره‌شهر بعنوان پروژه ملی تعریف شده و علاوه بر بودجه‌های جاری مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این امر اختصاص یافته است.

رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات در پی بهره برداری از پروژه

مسلم تیرافکن سرپرست فرمانداری شهرستان بدره در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۸ کلنگ زنی شده است گفت: در بحث کمیته برنامه ریزی استان برای این پروژه پیش بینی اعتبار در نظر گرفته شده و بخش دیگری از این اعتبار ملی از طرف راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس پیگیری می‌شود.

وی افزود: جاده قاضی‌خان در حال آسفالت است و همچنین مسیر بدره تا چشمه شیرین در حال انجام تعریض پل و چهار خطه کردن هستیم و در تلاشیم تا بتوانیم این مسیر سریع‌تر روند پیشرفت طی خود را طی کند.

سرپرست فرمانداری بدره ادامه داد: با توجه به توپوگرافی منطقه که کوهستانی است و نقاط حادثه‌خیز زیادی دارد با انجام این پروژه هم مسیر رفت و آمد کوتاه‌تر و هم نقاط حادثه خیز رفع و امنیت جانی و رفاه حال شهروندان برقرار می‌شود و همچنین آمار تصادفات نیز روند کاهش را پیش می‌گیرد.

 وی در پایان گفت: تمام دغدغه مسوولین شهرستان و استان و همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس به سرانجام رسیدن این پروژه ملی است که با رایزنی‌های انجام شده برای تامین و تخصیص اعتبار استانی و ملی بخش مهمی از این پروژه به سرانجام برسد تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات شهروندان عزیز را برطرف کنیم.

۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی چهارخطه کردن ورودی دره‌شهر 

عبدالله بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات اجرایی چهار خطه کردن مسیر ورودی دره‌شهر ( از سمت ایلام) به طول ۹ کیلومتر با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که به لحاظ افزایش ایمنی تردد ۱۲۰۰ متر از این مسیر که عملیات زیرسازی آن به اتمام رسیده است به زودی آسفالت می‌شود و زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت و عملیات اجرایی مابقی مسیر نیز تسریع خواهد شد.

وی افزود: چهار بانده شدن خروجی دره‌شهر به طول ۱۲ کیلومتر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است اما به دلیل تعلل پیمانکار در اجرای آن تذکرات لازم در این خصوص صادر شده و در صورت ادامه این تعلل مراتب از طریق شورای فنی استان برای تصمیم‌گیری پیگیری خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی ادامه داد: واریانت میشخاص به طول یک و نیم کیلومتر قسمتی از طرح اصلاح و بهسازی محور ایلام _بدره _دره‌شهر است که کار اجرایی آن در گذشته به دلایل مختلف از جمله معارضین محلی، جابجایی تیرهای برق، انحراف چشمه آب و کمبود اعتبارات با تأخیر همراه بوده که به اتمام رسیده و به زودی این قطعه تا روستای جعفرآباد ادامه می‌یابد.

وی گفت: عملیات چهارخطه فرودگاه شهدای ایلام تا تقاطع ملکشاهی به طول ۱۲ کیلومتر اخیر آغاز شده و همچنین واریانت چشمه شیرین به صورت چهار بانده (بزرگراه) در حال اجراست که طول طرح ۷ کیلومتر است که در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهادری افزود: تمام تلاش ما این است که تمام پروژه‌های نیمه‌تمام و ملی در استان ایلام علیرغم کمبود اعتبارات به بهره برداری برسد که بتواند وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل و جاده‌ای در استان ایلام بهبود پیدا کند و گره‌ای از مشکلات مردم با افتتاح این پروژه‌های بزرگ حل و فصل شود.

شناسایی و حدف نقاط حادثه خیز از اهداف اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است

محمد حسنی مسوول روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت:
 اداره راهداری استان در حفظ و نگهداری علائم، خط کشی، آسفالت و حذف نقاط حادثه خیز محور ایلام- بدره - دره شهر اقدامات موثری انجام داده است.

وی افزود: از سال‌های قبل تا سال پیش رو ۹۶ نقطه پر حادثه خیز را با همکاری پلیس راه استان که منجر به تصادفات شدید شده را شناسایی کردیم که بیش از ۵۰ نقطه از این مناطق حادثه‌خیز اصلاح و رفع خطر شده و محور ایلام -بدره - دره‌شهر هم شامل این ۵۰ نقطه می‌شود که هم اکنون اکیپ‌های اداره راهداری استان و شهرستان دره‌شهر در مناطقی که ریزش کوه‌ها و مسدود شدن جاده را در پی دارد مشغول به کار هستند.

 استاندار ایلام به عنوان نماینده دولت با رایزنی با مسوولان و هیات دولت نسبت به تسریع در روند تخصیص اعتبار برای این پروژه مهم می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

نمایندگان استان در مجلس به ویژه نماینده حوزه جنوبی استان با سوال از وزیر راه و شهرسازی نسبت به روند کند پیشرفت این پروژه و همچنین پیگیری تخصیص به موقع اعتبارات برای این پروژه می‌تواند هر چه زودتر این پروژه به پایان برسد.

مدیران راه و شهرسازی استان با جایگزینی پیمانکاران توانمند به جای پیمانکارانی که با تعلل در انجام وظایف خود باعث کندی پیشرفت این پروژه شدند، می‌توانند نقش بسزایی در تکمیل این پروژه و به سرانجام رسیدن این امر داشته باشند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام پروژه ملی توجه مسوولین کاهش تصادفات درصد پیشرفت فیزیکی نقاط حادثه خیز بهره برداری اداره راهداری راه و شهرسازی استان در مجلس استان ایلام محور ایلام پروژه ملی جاده ای دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی صبح شنبه در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: بنیاد شهید یک اداره خاص در جامعه ما است چراکه جامعه هدف این اداره افرادی هستند که از جان خود برای عزت آفرینی کشور گذشتند.

وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار خدمات مختلف به جامعه ایثارگران، برای اجرای فرهنگی ماندگار در جامعه تلاش کند، جامعه ایثارگران پشتوانه اصلی نظام هستند و امروز دشمنان به دنبال فاصله انداختن بیان جامعه ایثارگری از نظام هستند.

حسنی با اشاره به اینکه از ظرفیت گلزار شهدا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع به خصوص برای جوانان و نوجوانان استفاده شود، عنوان کرد: کار کردن در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند روحیه جهادی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: با تمام ظرفیت و امکانات از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به خصوص برای اجرای برنامه‌های فرهنگی حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی عنوان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

کد خبر 6089673

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر بدره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر - بدره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره با ۴ فوتی
  • ۴ کشته بر اثر تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره ۴ کشته برجای گذاشت
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی