Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولویت رئیس آینده سازمان بهزیستی باید بیش از هر چیز دیگری به مقوله توانمند سازی افراد تحت پوشش و به درآمد پایدار رساندن آن‌ها و همچنین موضوع مهم و حیاتی کاهش آسیب‌های اجتماعی متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی، مفهوم کلمه بهزیستی گویای چرایی تشکیل این سازمان حمایتی مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک به بهتر زیستن اقشار ضعیف و آسیب پذیر در دنیای پر حادثه و سراسر تنش و استرس امروز از اولویت‌های سازمانی است که بر اساس یک لایحه قانونی در تاریخ بیست و چهارم تیر ماه سال ۵۷ و از ادغام ۱۶ سازمان، نهاد، مؤسسه و انجمن مختلف حمایتی تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیر بیمه‌ای از گروههای مستضعف و ناتوان جامعه حمایت کرده و در راستای افزایش توانمندی شأن نیز قدم بردارد.

در راستای ایجاد شرایط بهتر زندگی برای گروههای هدف تحت پوشش، حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی و همچنین تکیه بر مشارکت‌های مردم خیر و نوعدوست از مهمترین مواردی است که در رأس همه خدمت رسانی‌های پرسنل سازمان بهزیستی کشور مورد توجه است.

 

ضرورت توجه مضاعف به آسیب دیدگان و افراد در معرض اسبق!

ارائه انواع خدمات توان بخشی به معلولان نیازمند، تحت پوشش قرار دادن اقشار نیازمندی که در معرض آسیب هستند، توانمند سازی افراد تحت پوشش و ایجاد شغل و کاری که از آن طریق کسب درآمدی پایدار و مستمر داشته باشند تنها بخشی از وظایف مسئولان سازمان بهزیستی کشور به ویژه در رده‌های مدیریتی به شمار می‌رود.

با پیشرفت علم و مداخله علم روز در امور زندگی انسان‌ها، موضوع پیشگیری از معلولیت‌ها و جلوگیری از معلول زایی در جوامع امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است و بخش عمده ای از این ماجرا جزو وظایف سازمان بهزیستی کشور محسوب می‌شود.

مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور باید با ارائه و اجرای برنامه‌های کاربردی و اصولی از ورود افراد جدید به چرخه انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی و ... جلوگیری کنند و بخش گسترده‌ای از تلاش خود را در راستای کنترل و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی و کمک به خروج و توانمند سازی و بازپروری افراد آسیب دیده معطوف کنند.

با توجه به وضعیت فعلی و مشکلات معیشتی و اقتصادی که بسیاری از عموم مردم با آن مواجه هستند، تامین نیازهای اساسی به ویژه در میان گروه‌های کم درآمد، موضوع مهمی است که نباید در شرایط فعلی نادیده گرفته شود.

بر اساس شواهد موجود از ابتدای از تأسیس سازمان بهزیستی کشور وظایف متعددی بر عهده مدیران این نهاد گذاشته شد و در میان ۵۲ وظیفه‌ای که در این خصوص به ثبت رسیده است می‌توان به مشکلات و موضوعاتی چون رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست، زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار، تلاش برای تامین سلامت روان جامعه و کاهش میزان تنش‌ها، امور مربوط مهدهای کودک، سالمندان، معلولان، کودکان کار و خیابان اشاره کرد.

همچنین مسئله زنان آسیب دیده و در معرض آسیب، تلاش برای کاهش آمار طلاق و ایجاد صلح و سازش بین زوجین و مهارت آموزی آن‌ها، ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی، معضل اشتغال و تامین مسکن مناسب، آموزش های پیش از ازدواج و ... نیز بخشی دیگر از وظایف مدیران رده بالای سازمان بهزیستی کشور است.

 

نقش توانمندسازی مددجویان در خروج آن‌ها از چرخه حمایتی!

اولویت رئیس آینده سازمان بهزیستی کشور باید بیش از هر چیز دیگری به مقوله توانمند سازی افراد تحت پوشش و به درآمد پایدار رساندن آن‌ها و همچنین موضوع مهم و حیاتی کاهش آسیب‌های اجتماعی متمرکز شود.

در حال حاضر تعداد خانواده‌های ایرانی دچار مشکل که به دلایل مختلف در شرایط شیوع بیماری کرونا دچار مشکلات معیشتی و رفاهی شده‌اند کم نیست و از طرف دیگر به گفته مسئولان سازمان بهزیستی کشور امکان تحت پوشش قرار دادن آن‌ها به یکباره و فوری وجود ندارد و طی هر سال آمار هزاران نفری افرادی که به دلایلی امکان تحت پوشش قرار دادن و حمایت از  آن‌ها وجود ندارد، با عنوان پشت نوبتی ها ارائه می‌شود.

به شرط ایجاد مشاغل درآمد زا و البته متناسب با شرایط مددجویان تحت پوشش بخش زیادی از این افراد از چرخه حمایتی خارج شده و افراد پشت نوبتی با سرعت بیشتری به این چرخه حمایت وارد می‌شوند و در واقع اصل اقدامات حمایتی دستگاهی چون سازمان بهزیستی کشور باید بر توانمند سازی افراد تحت پوشش تمرکز پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهزیستی کمیته امداد وزارت کار قبادی دانا توانمند سازی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد