Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق بیانیه‌ای را در خصوص مذاکرات راهبردی میان این کشور و ایالات متحده آمریکا صادر کرد.

بر اساس این گزارش، کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت در بیانیه مذکور بر لزوم خروج تمامی نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک عراق تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه اعلام شده است که مقاومت عراق اجازه تداوم بقای نظامیان آمریکایی در خاک خود را نخواهد داد.

این کمیته همچنین اعلام کرده است که مأموریت نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در عراق دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی و جاسوسی از مقاومت است. اگر آمریکایی‌ها بخواهند از عراق عقب‌نشینی کنند، باید از وجب به وجب خاک آن عقب بنشینند.

پیش از این، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق از اظهارات وزیر خارجه این کشور که گفته بود نیروهای امنیتی عراق به برنامه‌های آموزشی و تجهیز تسلیحاتی آمریکا نیاز دارند، انتقاد کرد. «قیس الخزعلی» در پیامی گفت: اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر اینکه نیروهای عراقی همچنان به کمک نیروهای آمریکایی نیاز دارند، بسیار تأسف بار است.

وی افزود: این اظهارات از سوی ما و هر فرد عراقی که به نهادهای نظامی امنیتی خود افتخار می‌کند مردود است و نشانگر حقیقت توانمندی‌های نیروهای ارتش، پلیس فدرال، حشد شعبی، مبارزه با تروریسم و تجارب آنها پس از کسب پیروزی مقابل داعش نیست.

الخزعلی ادامه داد: این اظهارات را فقط می‌توان تبلیغ توجیهاتی که دولت آمریکا برای توجیه ادامه حضور خود در خاک عراق مطرح می‌کند، برشمرد. وی تاکید کرد: همه می‌دانند که حضور آمریکا به منفعت عراق نیست بلکه با منافع رژیم اسرائیل که عراق و عراقی‌ها را دشمن نخست خود می‌داند، در ارتباط است.

گفتنی است که وزیر خارجه عراق روز جمعه با بیان اینکه روابط بغداد- واشنگتن گسترده است، گفت: نیروهای امنیتی عراق همچنان به برنامه‌های آموزشی آمریکا و تجهیز تسلیحاتی از سوی این کشور نیاز دارند.

کد خبر 5264160 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایالات متحده امریکا بغداد ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه طالبان لبنان سوریه فلسطین ترکیه طالبان افغانستان فرانسه جو بایدن داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس

 رسانه های تصویری آمریکایی همچون «سی‌ان‌ان» و «ان‌ بی‎ سی نیوز» بطور زنده یورش نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا را به تصویر کشیدند، این درحالی بود که نیروهای پلیس از اوایل شب گذشته برای سرکوب با تمام قوا خود را آماده کرده بودند.

به گزارش ایرنا، سی‌ان‌ان گزارش داد که نیروهای پلیس اوایل بامداد امروز پنجشنبه به وقت محلی پس از مهلت دادن به دانشجویان هوادار فلسطین، وارد عمل شده و درحال برداشتن موانع ایجاد شده توسط دانشجویان هستند.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: دانشجویان مدت یک هفته در صحن این دانشگاه دست به اعتراض زده و پلیس با دادن هشدار درباره ترک محل، اعلام کردند در صورت ورود اقدام به بازداشت دانشجویان خواهند کرد.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: هم اکنون دانشجویان با نیروهای پلیس که با برداشتن موانع قصد ورود و متفرق و بازداشتن کردن آنان را دارند، به مقابله پرداخته اند.

شبکه خبری «سی ان بی سی نیوز» نیز با پوشش این خبر گزارش داد: دانشجویان حامی فلسطین به مقابله با نیروهای پلیس پرداختند و تلاش دارند تا خطوط خود را حفظ کنند، دانشجویان می گویند تا زمانی که خواسته آنان مبنی براینکه دانشگاه اقدام به محروم ساختن اسرائیل نکند، این مکان را ترک نخواهند کرد.

 در ادامه اعتراضات دانشجویی به اقدامات غیربشری رژیم صهیونیستی در غزه که در دانشگاه‌های آمریکا فراگیر شده و کاخ سفید را تحت فشار قرار داده، از شب گذشته (چهارشنبه) پلیس لس‌آنجلس با به کار گرفتن تمامی قوا، به دانشجویان حامی فلسطین هشدار ترک محل تحصن داده است.

برای پاکسازی تحصن صورت گرفته در این دانشگاه از چندین رسته نیروی پلیس استفاده می شود که شامل اداره پلیس لس آنجلس، پلیس بزرگراه های کالیفرنیا و اداره کلانتری لس آنجلس در صورت برهم خوردن وضعیت در شهر می باشند.

سرکوب های دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض های توسط نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

تنها در روز سه شنبه گذشته بیش از ۴۰۰ معترض دستگیر شدند که از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک را در بر می گیرند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!