Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی ابطحی در پاسخ به این پرسش که مهم ترین چالش دولت سیزدهم در صد روز اول چه خواهد بود، اظهار کرد: من فکر می کنم سیاست خارجی و مشکلاتی که در این حوزه داریم، مثل تحریم ها؛ اولین و مهم ترین معضل دولت آقای رئیسی است. طبیعتا ادامه مذاکرات خیلی سخت تر و دشوارتر از دوران دو دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی ادامه داد: از طرفی هواداران آقای رئیسی به مذاکرات نقد دارند و از طرفی سخت گیری های بیشتری برای دولت او از طرف خارجی ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید گفت دولت برای پیشبرد اهدافش به مذاکرات حوزه بین المللی نیاز دارد. این موضوع پاشنه آشیل دولت بعدی خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از این جهت مذاکرات برای سیاست داخلی مهم است که نیروهای داخلی به کار نیاز دارند، تولیدات داخلی نیازمند سرمایه هستند، بسیاری از سرمایه های کشور بلوکه شده اند؛ پس اولین قدم باید رفع این مشکلات زنجیره ای باشد.

وی افزود: همه کارشناسان مسائل اقتصادی و سیاسی می دانند که باید تحریم ها کم شود. این کار پیچیدگی خاص خود را دارد.

ابطحی همچنین گفت: چالش دوم دولت آتی بحث کرونا است. به دلیل موج های متعددی که این بیماری در کشور ما به راه انداخته حل این معضل خواست همه مردم است. همین امروز همه می دانند که بلبشویی که در واکسن زدن افتاده منجر به ناراحتی مردم شده است.  

وی افزود: همه این مسائل بحث های جدی است که به تدبیر و دانش نیاز دارد. من این دو چالش را اصلی ترین موضوعات می دانم و معتقد هستم اگر دولتی موفق به حل این مشکلات باشد  بقیه امور و مسائل جاری را برطرف می کند.

این فعال سیاسی گفت: به دلیل نبودن مخالف های داخلی و قدرت پنهان مسیر حرکت دولت رئیسی سریع تر و راحت تر خواهد بود.

ابطحی در پایان در پاسخ به این پرسش که نقش کابینه دولت سیزدهم در سامان دادن به این چالش ها چه خواهد بود، گفت: من کابینه فوق العاده ای را پیش بینی نمی کنم. حدس می زنم کابینه کاملا از درون جبهه اصولگرایی و مجموعه حامیان آنان انتخاب می شود. شاید نقطه مشترک همه اعضای کابینه این باشد که تازه نفس هستند. در کل خیلی به این کابینه بد بین نیستم. در سال های اول می توانند شرایط را مدیریت کنند. اما باید بدانند بحران ها خود را بعد از یک سال نشان خواهند داد./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: ابطحی مذاکرات دولت رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین و معنادار آذری جهرمی به مقدار چاپ پول در دولت رئیسی + عکس

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار تصویری در کانال تلگرامی خود نوشت:

عبدالناصر همتی گفته است که میزان چاپ پول در ۲/۵ سال اخیر از کل پول چاپ شده در تاریخ ایران از عصر باستان تا سال ۱۴۰۰، بیشتر بوده است.

tags # آذری جهرمی ، سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • عکس معنادار آذری جهرمی درباره دولت رئیسی
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟
  • کنایه سنگین و معنادار آذری جهرمی به مقدار چاپ پول در دولت رئیسی + عکس