Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ طرح صنعتی در این استان در دست اجرا است، گفت: از این تعداد پنج طرح آماده افتتاح شده است و به زودی به طور رسمی از آن بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: طرح پسماند در جوار شهرک صنعتی شهرکرد که با هدف فراوری پسماند حاصل از شهر شهرکرد و شهر‌های اطراف آن ایجاد شده، از مهمترین این طرح‌ها است که علاوه‌بر ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در حفظ محیط‌زیست نیز نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

افزایش سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات طرح تام

رستمی اضافه کرد: تولید محصولات قهوه و نسکافه در لردگان، طرح سیم و کابل خودنگهدار در شهرک صنعتی شهرکرد، طرح استحصال منیزیت از دولومیت در بروجن و تولید میلگرد و غلطک‌های فلزی در طرح غلطک کوهرنگ از دیگر طرح‌های آماده افتتاح و با پیشرفت فیزیکی بالا به شمار می‌رود.

او ادامه داد: علاوه‌بر این طرح‌های آماده افتتاح، ۲ طرح مهم پارک اوره لردگان و پارک پتروشیمیایی بروجن نیز به زودی در استان وارد فرایند اجرایی می‌شود که با وجود اینکه جزو صنایع بزرگ به شمار نمی‌رود، اما نقش مهمی در رونق اشتغال استان ایفا می‌کند.

رستمی با بیان اینکه پارک اوره لردگان برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌کند گفت: سرمایه‌گذار نهایی این طرح طی چند روز آینده تعیین می‌شود و فرایند اجرا و واگذاری زمین انجام می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه پارک پتروشیمیایی بروجن با طرح پتروشیمی این شهر ۲ طرح جداگانه است افزود: شائبه‌ای در شهرستان بروجن شکل گرفته که این ۲ طرح یکی است و پارک پتروشیمیایی جایگزین پتروشیمی شده است در حالی که طرح پتروشیمی بروجن که شامل تولید پلی‌اتیلن سنگین است در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار ایجاد می‌شود و در راستای تکمیل زنجیره تولید طرح پتروشیمی استان کهگیلویه و بویراحمد به قوت خود باقی است، اما پارک پتروشیمیایی بروجن در زمینی به مساحت کمتر از ۳۰ هکتار ایجاد و در آن ۶۵ محصول که بیشتر آن وارداتی است، تولید می‌شود.

رستمی اضافه کرد: ظرف ۳۰ تا ۸۰ روز آینده فرایند فراخوان جذب سرمایه‌گذار پارک پتروشیمیایی بروجن انجام می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده این طرح با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان و ایجاد ۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به بهره‌برداری برسد.

او ادامه داد: ۴۸ واحد صنعتی در حوزه صنایع پایین‌دستی این پارک مستقر می‌شود و یکی از مهمترین راهبرد‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر نهضت ساخت داخل را محقق می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح صنعتی ایجاد اشتغال پارک پتروشیمیایی بروجن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیرکل جهاد کشاورزی استان درهمایش جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بروجن از شهرستان برتر استان در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.
برزگر افزود: اجرای آموزش‌های لازم در مراحل کاشت داشت و برداشت، تحویل ادوات نوین کشاورزی و تجلیل از کشاورزان برتر در سطح استان از اهداف همایش جهش تولید در دیمزار‌ها است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای