Web Analytics Made Easy - Statcounter

"کاسبان تهرانی اعتراضات خوزستان" افرادی هستند که طی روزهای گذشته و در حواشی حوادث خوزستان از سایه بیرون آمدند و مردم آنها را شناختند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کاسبان تهرانی اعتراضات خوزستان را بشناسید

ماجرای کم‌آبی اخیر خوزستان و حواشی تند آن البته فقط محدود به چند منطقه در خوزستان نبود و کاسبانی هم در تهران داشت!

کاسبانی که ضروریست مردم ایران و حتی دردمندان عزیز خوزستانی آنها را از نزدیک بشناسند و متوجه جهت حرکت این افراد و هدف تند آن باشند.

در این زمینه می‌توان به اظهارات حمیدرضا جلایی‌پور از فعالان ستادی اصلاح‌طلب اشاره کرد که در جمله‌ای عجیب گفته بود:

"مشکلات امروز خوزستان یک نمونه «قابل رویت» است و غفلت‌ها ادامه یابد، می‌تواند فردا مشکل همه ایران باشد! "[1]

عبدا... رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه 88 هم به تازگی در یک رشته توییت در همین رابطه نوشت:

"پیام عدم مشارکت بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخابات و پیام اعتراضات مسالمت‌آمیز اخیر مردم خوزستان یکی است: نظام سیاستگذاری کلان و خرد، روش های سیاستگزاری و نظام مدیریتی کشور ناکارآمد است. و خواسته‌های مردم را برآورده نمی‌کند. "

سعید حجاریان، تئوریسین اغتشاش که قبلا از اغتشاش در جنوب تا شمال تهران گفته بود نیز در اشاره به حوادث خوزستان با یک توییت نوشته است:

"ممّد! کاش بودی و می‌دیدی… در جنگ هشت‌ساله خوزستانی‌ها بر سر خاک مقابل گلوله‌های روبرو ایستادند اما الان بر سر آب به گلوله‌های پشت‌سر فکر می‌کنند. با سرنوشت خوزستان بازی نکنید"!

*مردم و خواص کشور بایستی متوجه باشند که نمایش جزع و فزع این آقایان به بهانه مشکل خوزستان، به دلیل ناکارآمدی دولتی است که همین افراد در دامن رأی مردم گذاشتند. اما این آقایان، امروز به جای عذرخواهی، به جای پذیرش مسئولیت و به جای توصیه به مردم برای حل مشکل از طرقی غیر از اعتراض خیابانی؛ مشغول پاشیدن بنزین بر ناراحتی به حق مردم خوزستان هستند.

در گام بعدی نیز بایستی متوجه تقلای آشکار برای کشاندن این اعتراضات به اقصی‌نقاط کشور و تکرار مدل اغتشاش 96 (تسری اغتشاش از مشهد به تهران) نیز بود.

چه اینکه با یک نگاه تحلیلی به سادگی می‌توان، فهمید وقتی کسی می‌گوید این مسئله بحث فردای ایران است، ساختار نظام مدیریتی کشور ناکارآمد است و یا به دروغ از به گلوله بستن مردم می‌گوید و قصد تکرار اباطیل مربوط به فتنه کوی دانشگاه را دارد؛ تمام این مقولات یعنی همان تقلا برای فراگیر کردن اغتشاش.

آرزویی تحت عنوان "فتنه اقتصادی" که رجال هست سخت اصلاحات 11 سالی هست به دنبالش هستند تا بتوانند مردم را به بهانه مشکلات اقتصادی و معیشتی به خیابان بکشانند و کار نظام را تمام کنند.

آرزویی شوم که در پرتو عدم رصد دقیق از سوی خواص کشور، توانسته گستره تهدید خود را وسیع کند. به حدی که در جریان رخداد مشابه در آبان 98 شاهد بودیم که همین رجال اشاره شده از باقی بودن حکایت اغتشاشات آبان و پیش‌لرزه بودن اغتشاشات آبانی حرف زدند.

بصیرت افزایی در عرصه افکار عمومی نسبت به توطئه دشمن و دنباله‌های داخلی آن، طرح دقیق مشکلات و بیان راهکارهای معقول آن و تأکید بر راه‌حل‌هایی مثل اقدامات جهادی، رأی خوب، مدارا و اعتراض قانونی؛ نوشداروی لازم برای توطئه اشاره شده است.

***

فعال فتنه 88 تأکید کرد:

اصلاح‌طلبان از حاکمیت خارج شوند و به معترضین بپیوندند!

هدایت‌ا... آقایی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون وضعیت کنونی جریان اصلاحات گفته است: برخی اصلاح‌طلبان همیشه این تفکر را داشتند که اگر به هر شکلی در حکومت جا پا داشته باشند، می‌توانند در آنجا اصلاحات خودشان را اجرا کنند اما در این انتخابات به اعتقاد من سرها به سنگ خورد؛ یعنی این بیداری در جبهه اصلاحات حداقل برای بخشی از بدنه این جریان و تصمیم‌گیران این هوشیاری و بیداری را ایجاد کرد که باید با مردم حرکت کنند.

او در عین حال تصریح می‌کند:

"تصمیم‌گیران در جریان اصلاحات در خصوص حرکت‌های اعتراضی به هیچ عنوان نباید در داخل حاکمیت با چند سخنرانی، تذکر، در نطق‌های پیش از دستور و مصاحبه‌ها  مطالبی را عنوان کنند بلکه باید به داخل مردم بیایند و حرف‌های آن را با پشتوانه خودشان به گوش تصمیم‌گیران و کسانی که سیاست‌گذار هستند، برسانند."[2]

*بخش دوم اظهارات آقایی به نحوی کاملا آشکار مشغول ارائه این راهبرد به چپ‌های تحریمی (همان تحریم‌کنندگان انتخابات) است که هنگام رؤیت حرکت‌های اعتراضی (مثل ماجرای چند شهر خوزستان!)، هرگز به نفع حاکمیت موضع‌گیری نکنید بلکه داخل مردم (بخوانید مسلحین پنهان شده میان معترضان!) بیایید و حرف‌هایی را با مسمّای تسرّی دادن اغتشاشات مطرح کنید.

البته از چپ‌های تحریمی و کسانی که با تحریم انتخابات 1400 رسما علیه مردم و حاکمیت شوریده‌اند؛ شنیدن این حرف‌ها عجیب نیست!

بلکه عجیب آنجاست که ریشه مشکلات خوزستان که ناشی از ناکارآمدی دولت آقای روحانی و تمنای این قبیل افراد برای اغتشاش؛ رصد نشود و کسی آنها را به مردم نگوید.

چپ‌های ستادی همانطور که در منویات آقایی دیدیم؛ قصد دارند گزینه "پیگیری عقلانی حل مشکلات" را از دسترس مردم به جان آمده از ناکارآمدی‌های دولت آقای روحانی دور کنند و آدرس خیابان را به آنها نشان بدهند.

و در نتیجه هم بدیهیست که جز کشته شدن بیگناهان، به تأخیر افتادن حل مشکلات، عدم رفع اساسی مشکل و از دست رفتن امنیت مردم هیچ دستاوردی حاصل نخواهد شد! (بماند که هرکس بر ریختن بنزین بر اعتراضات مردم اصرار می‌کند هدف براندازی نظام را در سر دارد!)

***

چرا ماجرای آن 100 روز را نمی‌گویید؟

توییت مسئول حوادث خوزستان

"مصطفی تاجزاده" فعال اصلاح‌طلب و کسی که گفت اغتشاشات آبان 98 با خشونت بیشتری تکرار خواهد شد؛ اخیراً در یک توییت با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب پیرامون مشکلات خوزستان؛ نوشت:

"حالا که مردم ناراحتیشان را بروز دادند و اظهار کردند، هیچ گله‌ای نمی‌شود از مردم داشت. " رهبر در سخنان امروز خود حق اعتراض مردم خوزستان در روزهای اخیر را به‌رسمیت شناخت. حال باید روشن شود چه کسی مسئول و پاسخگوی خون‌های ریخته‌شده تا امروز است؟

*مسئول و پاسخگوی خون رزمندگان مظلوم ناجا و چند شهروندی که با تیر منافقین در اغتشاشات خوزستان کشته شدند؛ خیلی وقت است که مشخص شده و به نظر می‌رسد آقای تاجزاده دست را پیش گرفته‌اند که پس نخورند!

مسئول این قضایا کسی نیست جز شخص آقای تاجزاده و دوستان ستادی ایشان که یک گزینه ناکارآمد را در دو انتخابات 92 و 96 در دامن رأی مردم گذاشتند.

گزینه‌ای که مدیرانش بعضا می‌گفتند تا شیشلیک نخوریم نمی‌توانیم کار کنیم... و پس از فتنه اقتصادی آبان 98 نیز مستانه نوشتند: "حکایت همچنان باقیست..."!

اکنون آیا روا نیست که با این سابقه نتیجه بگیریم آقای تاجزاده و دوستان ایشان که سال‌هاست به دنبال ایجاد فتنه اقتصادی هستند؛ هم‌اکنون برای کم‌آبی و حوادث خوزستان عزیز سجده شکر! به جا می‌آورند!؟

اما مسئله به همینجا منوط نیست...

تاجزاده و امثال تاجزاده طی 11 سال گذشته در بحث "سیاه‌نمایی" و کتمان خدمات و توانمندی‌های نظام اسلامی در مقابل مردم نیز فجایع بزرگی را رقم زدند.

چه اینکه همین افراد هستند که به مردم عزیز خوزستان نمی‌گویند جمهوری اسلامی که در دوران جنگ توانست 100 کیلومتر ریل راه‌آهن را طی 100 روز در خوزستان بسازد؛ طبیعتا برای یک لوله‌گذاری ساده به منظور آبرسانی به مناطق کم‌آب خوزستان هیچ مشکلی ندارد... البته اگر برخی مدیران شیشلیک‌خور و هواخواه اغتشاش که توسط اصلاح‌طلبان روی کارآمده‌اند، بگذارند...

آیا بدیهی نیست که می‌توان به جای پاشیدن بنزین بر اغتشاشات خوزستان؛ از این توانمندی‌های بزرگ به مردم گفت و با پیگیری‌های مدنی برای رفع مشکل مردم از طرق مختلف از جمله کار جهادی اقدام عاجل کرد!؟

****

1_ https://etemadonline.com/content/506243

2_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1106264

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو خوزستان کم آبی ناکارآمدی دولت اعتراض خیابانی مردم فتنه اقتصادی وبلاگ مشرق الیگودرز شادگان گاومیش جلائی پور مشرق نیوز عبدالله رمضان زاده اصلاح طلبان فتنه 88 هدایت الله آقایی تحریم خاموش انتخابات امنیت مردم شهدای نیروی انتظامی اعتراضات خوزستان حوادث خوزستان اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید همه تلاش خود را برای انجام ماموریتشان به کار بگیرند، گفت: نظر و جلب رضایت مردم در انجام ماموریتی که به مسئولان داده شده، مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی بعد از ظهر امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: در نظام اسلامی وقتی کسی مسئولیتی به عهده دارد، در دو محور عمده در پیشگاه خداوند مسئول و پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: نخستین محور، ماموریتی است که باید تمام تلاش خود را برای تحقق آن در حوزه اقتصاد و فرهنگ به کار بگیرد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: نظر و جلب رضایت مردم در انجام ماموریتی که به مسئولان داده شده، مهم است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: محور دوم این است که در حوزه مدیریت هر کدام از ما چه میزان به مسائل شرعی و اخلاقی در درون دستگاه توجه می‌شود و نباید بگوییم این مورد شخصی است و به ما ربطی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت این مسائل افزود: در این حوزه تدابیری اندیشیده شده و باید کمک شود ادارات و مجموعه‌های خدمت رسان کمک صادقانه و برادرانه‌ای به دستگاه‌های مسئول بدهند تا طرحی که آغاز شده به خوبی و موردپسند خداوند اجرا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد