Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها پیست اسبدوانی استان گیلان در آستانه واگذاری و فروش غیرقانونی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، تنها زمین استاندارد پیست اسبدوانی استان گیلان که در پیربازار واقع شده است، در آستانه واگذاری غیرقانونی قرار گرفته است. مهدی انتظام، رئیس هیات سوارکاری استان گیلان در این خصوص اعلام کرد: این پیست به دلیل عدم مدیریت صحیح مدیران وقت برای مدتی بلاتکلیف بود و به همت مردم و ورزشکاران به عنوان تنها مکان اجرای تمامی کورس اسبدوانی استان گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به واگذاری غیرقانونی پیشت کاسپین عنوان کرد: این پیست به دلیل یک اشتباه غیرقانونی که سازمان بازرسی هم به آن ورود کرد، در یک مناقصه به بخش خصوصی سازی واگذار شده است که گویا تولید کننده ماکارونی هستند و به جای فعالیت‌های ورزشی، دنبال فعالیت‌های صنعتی و شهرک‌سازی هستند!

او با درخواست از مسئولان استانی خواهان مانع از این واگذاری شد و افزود: تقاضا داریم پیش از این دیر شود و دردی به دردهای ما اضافه شود، مانع از این واگذاری شوند و امیدوارم که این اتفاق نیفتد که تنها پیست استان گیلان مانند کرمانشاه و سایر شهرستان‌ها از دست برود.

ماجرای واگذاری غیرقانونی چیست؟

ماجرا از این قرار است؛ زمینی که پیست اسبدوانی پیربازار در آن واقع شده از زمین‌های منابع طبیعی و اموال ملی بوده که طی اجاره ۹۹ ساله به شرکت دامپروری و کشاورزی سپیدرود زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد. شرکت سپیدرود به درخواست مردم منطقه و علاقه مندان به ورزش سوارکاری و مسئولین وقت این زمین را برای برگزاری مسابقات ورزشی و سوارکاری به شرط عدم واگذاری به غیر به اداره ورزش و جوانان واگذار نمود و این اداره پیست را در اختیار هیئت سوارکاری قرار می‌دهد.

این پیست با کمک‌های مردمی و بومیان منطقه و هیئت سوارکاری و اسبدوانی بصورت حرفه‌ای سال‌ها فعالیت داشته تا اینکه در زمان ریاست هوشنگ افشاری بر هیات سوارکاری استان به صورت ناگهانی  ۷ اسب این پیست مسموم و پیست به حالت نیمه تعطیل در می‌آید اما زمین فوتبالی که وسط این پیست قرار داشت، همچنان مورد استفاده اهالی پیربازار قرار می‌گرفت.

پس از این اتفاق، طی یک بخشنامه کلیه فضاهای ورزشی هیئت سوارکاری تحویل شرکت توسعه و تجهیز وابسته به وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرد و این شرکت در یک اقدام عجیب عدم نیاز این پیست را اعلام می‌کند و این پیست به سازمان خصوصی سازی جهت فروش واگذار می‌شود. سازمان خصوصی سازی نیز طی یک مزایده پیست اسبدوانی پیربازار را به قیمت باور نکردنی به یک شرکت تولید ماکارونی واگذار می‌کند و اینگونه تنها پیست اسبدوانی گیلان در آستانه نابودی قرار گرفته است. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: اسبدوانی خصوصی سازی اسبدوانی خصوصی سازی واگذاری غیرقانونی پیست اسبدوانی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد

به دنبال قتل پسر جوان در خیابان بی‌سیم، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اواسط اردیبهشت‌ماه امسال، مرگ مشکوک پسر جوانی در یکی از محله‌های جنوب تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد پسر جوانی را مشاهده کردند که در جریان یک درگیری به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که قاتل پس ارتکاب جنایت قبل از رسیدن ماموران کلانتری 159 بی‌سیم پا به فرار گذاشته است.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، احتمالاً پسر جوان متوجه شده که قاتل قصد دارد تا موتورسیکلتش را سرقت کند به همین خاطر برای جلوگیری از این اقدام به خیابان آمده اما در جریان درگیری هدف ضربه چاقو قرار گرفته است.

قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ

پس از بررسی میدانی صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات گسترده اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خیابان ابتدا عامل این جنایت را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در رابطه توسط کاراگاهان جنایی ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • مسابقات سوارکاری استانهای شمال کشور در ساری