Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زابل - زاهدان در سال جاری زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، عطاء اله اکبری اظهار کرد: طول کلی محور پر تردد زاهدان- زابل ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون ۱۱۵ کیلومتر بزرگراه در این مسیر به بهره برداری رسیده است.

وی افزایش سرعت تردد وسایل نقلیه و کاهش ترافیک و استهلاک وسائط نقلیه و اشتغالزایی را از جمله مهمترین مزایای احداث بزرگراه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان- زابل توسط این اداره کل در حال احداث است که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات ۲۰ کیلومتر آن تا پایان سال جار ی آماده بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ۲ سال گذشته احداث دو قطعه بزرگراه به طول 37 کیلومتر(قطعه 4 و 5) در محور زاهدان- زابل به پیمانکار واگذار شده است، گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده عملیات احداث قطعه سه بزرگراه این محور نیز بطول 27 کیلومتر در 6 ماهه دوم سال اجرایی می شود و تنها احداث قطعه 2 این بزرگراه بطول 27 کیلومتر برای سال آینده باقی می ماند.

اکبری همچنین از احداث ۲ دستگاه پل در بزرگراه زاهدان- زابل خبر داد و افزود: پل نهراب بطول ۱۹۲ متر بعد سالیان طولانی از احداث آن با پیگیری جدی این اداره کل با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان تا شهریورماه سال جاری آماده افتتاح می شود تا مطالبه به حق شهروندان زابل در این زمینه محقق شود.

وی ادامه داد: یکی از نقاط حادثه خیز محور زاهدان- زابل محدوده پل شیله در شهرستان هامون است که بزودی عملیات احداث پل در این مسیر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با تاکید بر این نکته که نباید احداث باند دوم بزرگراه زاهدان- زابل این قدر طولانی می شد، بیان داشت: امروزه به دلیل رشد و گسترش شهرها و رفت و آمدهای سنگین درون شهری و همچنین به منظور فراهم شدن سفر ایمن، کاهش حوادث رانندگی و زمان سفر و تسریع در جابجایی کالا و مسافر توسعه بزرگراهها نقش بسیار مهمی در شبکه حمل ونقل درون شهری و اقتصاد ملی ایفا می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بزرگراه محور زاهدان زابل کل راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان بطول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء الله اکبری با بیان اینکه یکی از نگاه های ویژه و خاص دولت سیزدهم توجه به حوزه زیرساخت ها است، گفت: محور خاش سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

اکبری ادامه داد: طول کلی محور خاش سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می شود.

وی هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه ذکر کرد و گفت: توسعه بزرگراه ها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این دیار، هم اینک در اولویت برنامه های توسعه ای دولت قرار گرفته بطوری که این استان به کارگاه بزرگ راهسازی جهت برخورداری از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی به سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم