Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر به دنبال کسب درآمد و پیدا کردن شغلی مناسب برای خود هستید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که فریلنسری  بهتر است یا شغل کارمندی. البته، هیچ‌کدام از این دو به طور مطلق خوب یا بد نیستند. باید پرسید کدام یک برای شما بهتر و مناسب‌تر است. اینجا شما و ویژگی‌های شخصیتی‌تان است که اهمیت دارد و شرایط شما عامل تعیین‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین برای تصمیم‌گیری در دوراهی فریلنسری و کارمندی باید مزایا و معایب هرکدام را در ارتباط با ویژگی‌های خود بشناسید و براساس آن‌ها انتخاب کنید.

در مشاغل کارمندی شما به شرکت یا اداره‌ تعهد مستمر دارید و طی ساعات مشخصی در روز کار می‌کنید. در ازای این کار حقوق ثابت، بیمه و دیگر مزایا دریافت می‌کنید و می‌توانید مرخصی داشته باشید. اما کار کردن به‌عنوان یک فریلنسر تا حد زیادی انعطاف‌پذیری خواهد داشت. شما در انتخاب زمان و مکان کار خود آزادی بیشتری دارید و تابع قوانین سفت و سخت کار رسمی نیستید. در انتخاب پروژه‌ها نیز آزادید و می‌توانید تنوع بیشتری در کار خود داشته باشید. هم‌چنین در فریلنسری تعهد مستمر و رابطه‌ی رئیس و کارمندی وجود ندارد؛ به عبارتی شما رئیس خود و مسئول کار خود هستید.

با شناخت شرایط، مزایا و معایب مشاغل فریلنسری و کارمندی می‌توانید با توجه به ویژگی‌ها و شرایط خود، شغلی که برایتان مناسب است را انتخاب کنید. حال بیایید ببینیم کدام ویژگی‌ها و شرایط شما در این انتخاب تاثیرگذار خواهد بود؟

ابتدا، تیپ شخصیتی خود را بشناسید.

در روانشناسی، انسان‌ها در تیپ‌های شخصیتی متفاوت با ویژگی‌های ‌ذهنی و جهان‌بینی‌های گوناگون تقسیم‌بندی شده‌اند. هر کدام از این تیپ‌های شخصیتی با طیف خاصی از مشاغل کارمندی یا فریلنسری سازگار هستند و می‌توانند در آن موفق و شکوفا شوند. بنابراین برای اینکه بتوانید شغل مناسب خود را پیدا کنید ابتدا تیپ شخصیتی خود را بشناسید. اگر بر اساس تیپ شخصیتی خود شغلی را انتخاب کنید، در آن شغل کارایی بیشتری خواهید داشت و موفق‌تر خواهید بود. همچنین رضایت شغلی بیشتری دارید چرا که این شغل بر اساس ویژگی‌ها و روحیات شما انتخاب شده است. کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و آزمون مربوط به شناخت تیپ‌های شخصیتی را انجام دهید و سپس به راحتی درمی‌یابید کدام شغل برای شما بهتر و مناسب‌تر است.

نظم یا بی‌نظمی؛ کدام را ترجیح می‌دهید؟

آیا به نظم و قوانین مشخص علاقه‌ای ندارید؟ آیا عاشق تنوع و تجربه‌های جدید هستید و از تکرار کارها در ریتمی منظم بیزارید؟ آیا روزمرگی زندگی شما را کلافه می‌کند و حوصله‌تان را سر می‌برد؟ همه این‌ موارد نشان‌دهنده این است که شما قطعا نمی‌توانید در یک شغل کارمندی خوشحال و موفق باشید؛ اما می‌توانید یک فریلنسر با رضایت شغلی بالا باشید. در مقابل، در صورتی که نظم جاری در زندگی کارمندی به شما احساس امنیت و آرامش می‌دهد، در این نوع مشاغل رضایت شغلی را تجربه خواهید کرد.

چکاوک صبحید یا جغد شب؟

اگر علاقه چندانی به صبح‌ها و بیدار شدن در ساعات اولیه روز ندارید، اگر با گذشتن روز و نزدیک شدن شب کم کم انرژی‌تان مضاعف می‌شود، و اگر عادت دارید شب‌ها تا دیروقت بیدار باشید و کار کنید، یک شغل فریلنسری کاملا مناسب شما است. اما اگر صبح‌ها با انرژی و سرحال از خواب بیدار می‌شوید و این زود بیدار شدن به شما احساس غرور و مفید بودن می‌دهد می‌توانید یک شغل کارمندی داشته باشید.

درون‌گرا یا عاشق تعاملات اجتماعی؟

رویدادهای بیرون از خانه و تعاملات با افراد مختلف در سلامت روح و روان تاثیر به سزایی دارد. در مشاغل فریلنسری و دورکاری فرصت ایجاد این تعاملات اجتماعی و برقراری ارتباط رو در رو با افراد را از دست خواهید داد. این امر به مرور زمان باعث می‌شود احساس انزوا کنید. بنابراین اگر فردی شاد، خونگرم و خوش‌صحبت هستید، با افراد صمیمی می‌شوید و به شدت اهل برقراری  ارتباطات هستید دوری از اجتماعات در این مشاغل رضایت شغلی شما را کاهش می‌دهد. اما در صورتی که فردی درون‌گرا هستید، یعنی به راحتی با افراد صمیمی نمی‌شوید، کم‌تر صحبت می‌کنید، و تنهایی را ترجیح می‌دهید، مشاغل فریلنسری می‌تواند برایتان مناسب باشد.

چه زمان‌هایی می‌توانید کار کنید؟

همانطور که گفتیم در کار کارمندی شما موظفید در ساعات مشخصی از روز کار کنید. این مسئله تا حد زیادی آزادی عمل را از شما سلب می‌کند، باعث می‌شود ساعات کمتری را در کنار دوستان و خانواده بگذرانید، و زمان زیادی برای پرداختن به فعالیت‌های اجتماعی نداشته باشید. در مقابل، در مشاغل فریلنسری، شما در انتخاب ساعات کاری خود آزادی عمل دارید. بنابراین اگر می‌خواهید در کنار کسب درآمد، زمانی نیز برای خود داشته باشید، در کنار دوستان و خانواده خود باشید، ورزش کنید، به فعالیت‌های اجتماعی و کارهای دیگر بپردازید، می‌توانید در یک شغل فریلنسری با زمانبندی مناسب به تمام کارهای خود برسید. هم‌چنین اگر دانشجو هستید، و یا در حال حاضر شغل ثابتی دارید و می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید، فریلنسری بهترین گزینه برای شما است.

حالا اگر با بررسی موارد بالا به این نتیجه رسیدید که یک کار فریلنسری برای شما مناسب است، اما نمی‌دانید به عنوان یک فریلنسر چه کارهایی می‌توانید انجام دهید، ما در اینجا پیشنهاداتی برای شما داریم:

معلم خصوصی: اگر مهارتی دارید و یا در موضوعی که دانش‌آموزان به یادگیری آن نیاز دارند توانمند هستید، به راحتی می‌توانید به عنوان یک معلم خصوصی فعالیت کنید. هم‌چنین می‌توانید دوره‌های آنلاین برگزار کنید. مشاوره: با ارائه خدمات مشاوره، می‌توانید از هر نوع مهارت و یا تجربه قابل اعتماد شغلی و تحصیلی خود کسب درآمد کنید. توسعه‌دهنده وب: این روزها همه به دنبال این هستند که یک وب‌سایت شخصی یا کاری داشته باشند. اما هر کسی مهارت و زمان کافی برای طراحی وب‌سایت خود را ندارد. اگر شما این توانایی را دارید به راحتی می‌توانید از طریق آن کسب درآمد کنید. طراحی گرافیک: گرافیک یک رشته هنری جذاب و پر درآمد است و این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. گرافیست‌های خلاق با علاقه بسیار زیاد به این کار، درآمدهای بسیار بالایی نیز کسب می‌کنند. برای طراحی گرافیک به صورت فریلنسری نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید. تنها با کمی خلاقیت و مهارت می‌توانید درآمدزایی کنید. نویسندگی و تولید محتوا: در سایت‌های فریلنسری موقعیت‌های شغلی خوبی برای نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا وجود دارد. اگر قلم خوبی دارید و در نوشتن و اصول نگارش مهارت دارید، می‌توانید برای سایت‌ها بنویسید و یا حتی وبلاگ خود را راه اندازی کنید.

تولید محتوا نیز از حرفه‌های پرطرفدار است که این روزها رونق گرفته است. محتوای باکیفیت خواهان بسیاری دارد و اگر شما در نوشتن چنین محتوایی توانمند باشید به راحتی از این طریق کسب درآمد خواهید کرد. برای ایجاد یک محتوای باکیفیت می‌توانید از ترجمه منابع غیر‌فارسی زبان استفاده کنید و از آن‌ها در محتوای خود بهره‌ ببرید. اگر دانش کافی در زبان انگلیسی ندارید از ابزار ترجمه مانند ترجمیار استفاده کنید. شما می‌توانید همین حالا تا ۲۰۰۰ هزار کلمه را به صورت رایگان در ترجمیار ترجمه نمایید. همچنین می‌توانید از مقاله‌خوان ترجمیار برای مطالعه مقالات و منابع انگلیسی بهره‌مند شوید.

ترجمه: ترجمه یکی از محبوب‌ترین و در عین حال راحت‌ترین کارهایی است که فریلنسرها انتخاب می‌کنند. در برخی سایت‌ها مانند فری‌پیپر با ترجمه فریلنسری، و بدون نیاز به دانش گسترده زبان، بیشتر از متوسط افراد جامعه درآمد کسب کنید. سخن پایانی

برای این که در دوراهی بین فریلنسری و کارمندی، شغل مناسب خود را پیدا کنید، مهم‌ترین قدم شناخت خود و ویژگی‌های روحی‌ و اخلاقی‌تان است. اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید زمان و عمرتان در این راه اشتباه به هدر می‌رود و انگیزه و اشتیاق خود را برای هر کاری از دست می‌دهید. بنابراین در این انتخاب نهایت دقت را به خرج دهید و شغلی را انتخاب کنید که با ویژگی‌های شخصیتی‌تان تطبیق داشته باشد. در این صورت رضایت شغلی خواهید داشت و به راحتی موفق و شکوفا می‌شوید. 

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انرژی خلاقیت روانشناسی زمان و مکان وبلاگ داشته باشید انتخاب کنید رضایت شغلی کسب درآمد برای شما یک شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)

برای کسب درآمد از ایتا روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان با توجه به نوع کسب و کار از آن‌ها کمک گرفت.

با فیلترینگ بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، اکثر مردم روی به استفاده از پیام رسان‌های ایرانی آورده‌اند. در اینکه استفاده از فضای مجازی به یکی از لازمه‌های زندگی در کشور ایران تبدیل شده است، شکی نیست. اما اینکه بتوانید به صورت اصولی از این پیام رسان‌ها استفاده و یا حتی کسب درآمد کرد، بسیار حائز اهمیت است.

ایتا یکی از پیام رسان‌های متفاوت ایرانی است که به دلیل شباهت زیادی که به تلگرام دارد و امکانات مختلفی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بر همین اساس ایتا توانسته به یکی از بهترین پیام رسان‌های ایرانی برای کسب درآمد تبدیل شود. جالب اینکه کسب درآمد از ایتا از طریق روش‌های مختلفی ممکن شده است که با توجه به نوع کسب و کار خودتان و مهارت‌هایی که دارید و با استفاده از امکاناتی مثل خرید ممبر ایتا، می‌توانید از هر یک از آن‌ها کمک بگیرید.

چرا پیام رسان ایتا را برای کسب درآمد انتخاب کنیم؟

کسب درآمد از طریق پیام رسان‌های مجازی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین راه حل‌ها برای جذب مشتری باشد. سوال اصلی بسیاری از افرادی که دارای یک کسب و کار اینترنتی هستند این است که چرا باید در میان پیام رسان‌های مختلف، پیام رسان ایتا را برای کسب درآمد انتخاب کنند.

پس از فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام، پیام رسان‌های مختلفی روی کار آمدند؛ اما هیچ کدام از آن‌ها به اندازه ایتا موفق نبود. ایتا به علت مشابهت بسیار زیادی که به تلگرام داشت، به سرعت توانست در میان مردم محبوب شود. به طوری که بسیاری از مردم با خرید بازدید ایتا و راه اندازی یک کانال در این پیام رسان توانسته‌اند به درآمد بسیار زیادی دسترسی پیدا کنند.

از طرفی به دلیل دسترسی ساده و راحت به ایتا، بسیاری از این مردم این پیام رسان را برای کارهای روزمره و صحبت کردن با دوستان و راه اندازی گروه و ... انتخاب کرده‌اند. این موارد بدین معنی است که تعداد زیادی از مخاطبین به ایتا دسترسی دارند و این یعنی سطح دسترسی شما به این مخاطبین بسیار زیاد است. تمامی این موارد ایتا را به یک پیام رسان عالی برای کسب درآمد تبدیل کرده است.

بهترین روش‌های کسب درآمد از ایتا

کسب درآمد از ایتا با روش‌های مختلفی امکان پذیر است و این دست صاحبان کسب و کارها را برای رسیدن به درآمد بیشتر در ایتا باز خواهد گذاشت. بسته به اینکه در چه حوزه‌ای مهارت و تجربه دارید و به دنبال چه نوع کسب و کاری هستید، می‌توانید از 4 روش زیر برای افزایش کسب درآمد از ایتا کمک بگیرید.

· راه اندازی کانال فروشگاهی

این روزها بسیاری از مردم در حوزه فروش محصولات مختلف از جمله پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، محصولات مراقبتی و بهداشتی و ... فعالیت می‌کنند. برای فروش چنین محصولاتی صرفا راه اندازی یک سایت یا فروشگاه حضوری کافی نیست. بلکه باید تبلیغات نیز در پیام رسان‌های مختلف انجام شود. یکی از بهترین پیام رسان‌هایی که می‌تواند بدین منظور استفاده شود، پیام رسان ایتا است.

با راه اندازی کانال فروشگاهی می‌توانید شاهد افزایش درآمد خود در حوزه کاری که دارید، باشید. کانال‌های فروشگاهی جزء پرمخاطب ترین کانال‌ها در ایتا محسوب می‌شوند. ایتا امکان راه اندازی این کانال‌ها را با تعداد ممبرهای مختلف فراهم کرده است. با جذب مخاطبین بیشتر و تبلیغات در کانال‌های فروشگاهی، می‌توانید هر روز شاهد افزایش درآمد خود در حوزه فروش محصولات متفاوت باشید.

· راه اندازی کانال خدماتی

اگر در حوزه ارائه خدمات مختلف فعالیت می‌کنید و به دنبال کسب درآمد از ایتا هستید، می‌توانید این خدمات را در بستر اینترنت و با کمک ایتا به مشتریان ارائه کنید. با راه اندازی کانال خدماتی و ارائه و معرفی خدمات خودتان، می‌توانید به درآمد بیشتری برسید. به طور مثال افرادی که در حوزه پخت کیک و شیرینی خانگی فعالیت می‌کنند، می‌توانند با راه اندازی یک کانال خدماتی مناسب خدمات خودشان را به دیگران معرفی کنند.

اصول راه اندازی کانال خدماتی برای کسب درآمد از ایتا اهمیت بسیار زیادی دارد. حتما باید به نحوه گفتگو با مخاطبین، توضیحات ارائه شده و حتی عکس‌هایی که در کانال خدماتی خودتان قرار می‌دهید، توجه داشته باشید. تنوع خدمات در کانال‌های خدماتی اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین باید معرفی خدمات به صورت حرفه‌ای انجام دهد. با بالا بودن تعداد ممبر و بازدید کانال‌های خدماتی ایتا، می‌توان اعتماد مشتریان بیشتری را جلب کرد.

· راه اندازی کانال آموزشی

در شرایط کنونی بسیاری از مردم برای کسب درآمد به دنبال دوره‌های آموزشی مختلف هستند. علاوه بر این آموزش‌های متنوع دیگری از جمله آموزش لاغری و خیاطی و ... بسیار پرطرفدار هستند. این دوره‌های آموزشی در بسیاری از مراکز حضوری تدریس می‌شوند، اما با توجه به دغدغه بسیاری از مردم برای حضور در جلسات حضوری آموزش، برگزاری این دوره‌ها به صورت آنلاین می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

برای کسب درآمد از ایتا از طریق راه اندازی کانال آموزشی، باید یک دوره مناسب را با توجه به نیاز مخاطبین خودتان طراحی و تکمیل کنید. سپس با هر بار ارائه این دوره آموزشی به مخاطبین و خرید این دوره‌ها از سوی مخاطبین می‌توانید شاهد درآمد بسیار بالایی باشید. از این رو برای کسب درآمد از ایتا راه اندازی یک کانال آموزشی و ارائه دوره‌های مختلف بسیار پرسود خواهد بود.

· راه اندازی کانال تبلیغات

هر پیام رسانی برای جذب مخاطبین بیشتر نیاز به تبلیغات دارد. برای کسب درآمد از ایتا نیازی نیست که در یک حوزه خاص مانند فروشگاه، خدمات و یا آموزش کانال راه اندازی کنید. بلکه می‌توانید در حوزه تبلیغات نیز یک کانال حرفه‌ای راه اندازی کنید و از امکانات ایتا برای تبلیغات سایر کانال‌ها و گروه‌ها استفاده کنید. تبلیغات در ایتا مانن تبلیغات در اینستاگرام داری یک تعرفه مشخصی است که از سوی شما تعیین می‌شود. می‌توانید با خرید ممبر ایتا و افزایش تعداد بازدید و ممبر، یک کانال معتبر راه اندازی کنید و با همان کانال تبلیغات را انجام دهید. با هر پست تبلیغاتی در کانال ایتا، می‌توانید مبلغ مشخصی را دریافت کنید.

میزان کسب درآمد از ایتا چقدر است؟

میزان کسب درآمد از ایتا وابسته به نوع فعالیت، میزان حرفه‌ای بودن شما و اقداماتی است که در پیام رسان ایتا برای جذب مخاطب انجام می‌دهید. آمارها نشان می‌دهند افرادی که بتوانند مخاطبین بیشتری در ایتا داشته باشند، به مرور زمان اعتماد بیشتری از مردم را جذب می‌کنند. از این رو می‌توان با خرید بازدید ایتا و افزایش ممبر، شاهد افزایش اعتماد مخاطبین در کانال‌های ایتا نیز بود.

سخن پایانی

اهمیت کسب درآمد از ایتا با وجود فیلترینگ سایر پیام رسان‌های خارجی بسیار افزایش پیدا کرده است. نگران مدیریت این موضوع نیز نباشید، سایت های زیادی همانند راهنمالند و ... هستند که شما را برای فعالیت هرچه بیشتر و بهتر در ایتا و کسب درآمد از آن کمک می‌کنند.

با وجود این موضوع و دسترسی ساده به ایتا، شما می‌توانید با کمی تلاش و هزینه، شمار مخاطبین و مشتریان خود را در ایتا افزایش دهید. به مرور زمان با افزایش ممبر و بازدید در ایتا، نرخ فروش از بازدید بسیار بیشتر خواهد شد و می‌توان شاهد افزایش کسب درآمد با کمک پیام رسان ایتا بود.

کد خبر 748009

دیگر خبرها

  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • رزرو هتل در آمستردام
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب