Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از موافقت وزارت نیرو با تخصیص یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون متر مکعب آب دریا جهت ساماندهی طرح های بخش کشاورزی بدون نیاز به نمک‌زدایی و با رعایت ضوابط و استانداردهای مربوطه و با هماهنگی با محیط‌زیست خبر داد. - اخبار استانها -

سیدمحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به موافقت وزارت نیرو برای استفاده از آب دریای خزر بدون نمک زدایی برای طرح‌های آبزی‌پروری و کشت و صنعت در استان گلستان اظهار داشت: در این طرح الزامات زیست محیطی لحاظ شده و به استان اجازه داده شد تا از آب دریای خزر برای پرورش آبزیان و کشت و صنعت شورورزی در گلخانه بدون شیرین سازی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: با پیگیری انجام شده شرکت آب منطقه‌ای استان در چند سال اخیر  به ویژه از نیمه دوم سال سال گذشته و بررسی‌های همه جانبه،  این مجوز از سوی وزارت نیرو صادر شده است. اجزای این مجوز شامل استفاده از آب دریا برای 10 هزار هکتار میگو است که سایت  4 هزار هکتاری آن در حال بهره برداری و اجراست و 6 هزار هکتار هم برای توسعه میگو دیده شده است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در سطح 220 هکتار و استفاده از آب دریا برای کشت و صنعت  شورورزی در گلخانه به میزان 7 هکتار در این طرح دیده شده است که متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات می توانند از آن بهره مند شوند.

افتتاح طرح‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر به روایت تصویردانشگاه مجازی آبزی‌پروری برکت آغاز به‌کار کرداستان هرمزگان بهشت آبزی‌پروری ایران/ پرورش میگو کیلومترها دور از ساحل+ فیلم

حسینی شیوه استفاده از این آب را احداث کانال‌های مناسب، هدایت آب دریا به ساحل و برگرداندن آن به دریا پس از بهره‌گیری اعلام و ابراز امیدواری کرد: این برنامه به کاهش فشار بر روی منابع آب سطحی و زیرزمینی استان، افزایش اشتغال و بهره وری آب در استان کمک شایانی کند.

گفتنی است چند روز قبل هم وزارت نیرو با تخصیص 32 میلیون مترمکعب از آب دریای خزر برای تأمین آب شرب در استان گلستان موافقت کرد.

انتهای پیام/582‌/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از آب دریا آب دریای خزر آبزی پروری وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر استاندار_گلستان از اعضای تیم جستجوی یسنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان، در پیام خود از تمام افراد دخیل در یافتن یسنا تشکر کرده است.

متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
پیدا شدن «یسنا دیدار» کودک ۴ ساله کلاله‌ای که از روز ۹ اردیبهشت مفقود گردیده بود، موجب شادمانی تمامی مردم گلستان گردی

در این عملیات نفسگیر ۵ روزه که از لحظه مفقود شدن این کودک آغاز گردید، نیرو‌های زیادی از سراسر استان و حتی استان‌های همجوار همکاری لازم را جهت جستجو و یافتن این کودک داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

اینجانب ضمن ابراز خوشنودی از پیدا شدن «یسنا دیدار» کودک ۴ ساله کلاله‌ای از تمامی نیرو‌ها اعم از نیرو‌های داوطلبان هلال احمر سراسر استان، نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی، ارتش، سپاه، بسیج، فراجا، اعضای شورای تامین شهرستان کلاله، ائمه محترم جمعه و جماعات تشیع و تسنن، فرماندار و نیرو‌های فرمانداری، بخشداران، شورا‌ها اسلامی، دهیاران، ادارات عضو مدیریت بحران شهرستان و تمامی نیرو‌های مردمی که تا پیدا شدن این کودک آرام و قرار نداشتند و با تمام توان و تجهیزات در میدان حضور داشتند، تقدیر و تشکر می‌نمایم و اجر تمامی این زحمات را از خداوند منان برای این عزیزان خواستارم.

دیگر خبرها

  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • تشکر استاندار_گلستان از اعضای تیم جستجوی یسنا
  • در روز‌های جستجوی یسنا چه گذشت؟
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی