Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@03:07:29 GMT

واکسن سینوفارم بزنیم یا برکت؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۸۱۶۲

واکسن سینوفارم بزنیم یا برکت؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مسعود ضیایی اظهار کرد: برای ساخت واکسن ویروس را از بین بردند و سطح آنتی ژن این ویروس را خالص و آماده کردند؛ هنگامی که به بدن ما تزریق می‌شود، بدن آن را شناسایی می‌کند و آنتی بادی علیه آن تولید می‌کند و سپس در مواجهه با ویروس اصلی این آنتی بادی‌ها از ما دفاع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی بیان کرد: این روش قدیمی و شناخته شده‌ای است که بسیاری از واکسن‌ها با این متد تهیه شده‌اند و در ایران قدمت طولانی دارد.

ضیایی با اشاره به اینکه کشور ایران از گذشته‌های دور سازنده واکسن بوده است، گفت: واکسن سینوفارم بسیار زودتر به بازار آمده و ماه‌هاست که استفاده می‌شود؛ این واکسن فازهای مختلف را طی کرده، اطلاعاتش منتشر شده و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد؛ سینوفارم عوارض خاصی نداشته و اثربخشی خوبی نشان داده است.

وی بیان کرد: واکسن برکت با همان متد واکسن سینوفارم تولید شده، اثربخشی خوبی نشان داده و عوارض خاصی نداشته است؛ نتایج فاز یک این واکسن منتشر و چاپ شده و نتایج فازهای دیگر هنوز در حال آماده‌سازی و انتشار است.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از این دو واکسن داده‌های خود را در مورد اثربخشی بر کرونا دلتا بیرون ندادند؛ این داده‌ها در مورد واکسن‌های دیگر مانند فایزر، مادرنا و آسترازنکا بیرون آمده است.

این متخصص عفونی با اشاره بر قدمت طولانی، اطلاعات در دسترس و تایید شده واکسن سینوفارم افزود: این واکسن به نوعی جلوتر است؛ شاید در آینده نزدیک اطلاعات کامل واکسن برکت را داشته باشیم و اولویت با این واکسن باشد، اما اکنون مسئله‌ای که وجود دارد سریع‌تر واکسینه شدن عموم مردم و به ویژه کسانی است که بدنشان ایمنی ندارد.

وی بیان کرد: این افراد اگر ریز فاکتور دارند باید در اولین فرصت و با اولین واکسنی که در دسترس وجود دارد، واکسینه شوند.

ضیایی گفت: اگر حق انتخاب وجود داشت، باید براساس اطلاعات علمی نه احساس و تبلیغات، نوع واکسن را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: توجه کنید که واکسن را برای عدم ابتلا تزریق نمی‌کنیم؛ بلکه برای جلوگیری از بروز موارد شدید بیماری و جلوگیری از گردش بیماری در جامعه تزریق می‌شود.

این متخصص عفونی خاطرنشان کرد: هرچند ما می‌دانیم این بیماری مانند آنفلوانزا سال‌ها با ما خواهد بود، اما می‌توان از این حالت وحشی و شدید گذر و آن را کنترل کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان واکسن کرونا تزریق واکسن واکسن برکت سینوفارم واکسیناسیون بحران آب المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان واکسن سینوفارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم

به گزارش خبرنگار مهر، «موریس موتا پائز» سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران هفته گذشته به ایران آمد تا تمرینات ملی‌پوشان را از نزدیک زیر نظر بگیرد. مسابقات لیگ ملت‌ها آخرین فرصت بلندقامتان ایران برای کسب سهمیه در المپیک پاریس است.

پائز صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که به میزبانی کمیته ملی المپیک برگزار شد، ضمن تشریح برنامه هایش، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

می خواهیم مهمترین اتفاق را رقم بزنیم

پائز در ابتدای این نشست خبری گفت: خیلی خوشحال هستم که در ایران حضور دارم. به تازگی کار را شروع کردم، همکاری نزدیک با مرادی دارم که این موضوع اهمیت زیادی دارد. ما با قلب و عشق تمام توان خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم در این تابستان به مهمترین اتفاق که آن هم کسب سهمیه المپیک است، برسیم.

متن صحبت های سرمربی تیم ملی والیبال در این خبر کامل می شود...

کد خبر 6090201 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور