Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: صدور مجوز ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان‌های شهر، منوط به اخذ مجوز‌های قانونی از شورای نظارت مربوط است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی در این باره اظهار کرد: سه آئین‌نامه در زمینه ساخت و نصب مجسمه در اماکن عمومی وجود داشت که یکی مصوبه سال ۳۸، دومی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۱۳۷۸ و سومی مصوبه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۳۷۹ است که تمامی آن‌ها تاکنون به دلایلی اجرایی نشده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با اشاره به دلایل اجرا نشدن این آیین نامه ها، اظهار داشت: مهمترین دلیل، تمرکز تصمیم گیری در تهران و حضور مقامات عالی وزارتخانه‌های مرتبط و تفویض اختیار نشدن برای تصمیم گیری در شهر‌ها و استان‌ها بوده است که این اختیار در مصوبات قبلی پیش بینی نشده بود یا دستگاه‌های مرتبط با موضوع، شعب متناظر را در استان نداشتند.

وی افزود: خوشبختانه این مشکل با تفویض وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف شد و شورا‌های متناظر در استان‌ها تشکیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در این راستا و در دومین جلسه شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان‌های شهری با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا، پرونده شورای پیشنهادی نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان‌های شهری استان قزوین بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در این شورا علاوه بر اعضای حقوقی، از حضور صاحب نظران و استادان هنر‌های تجسمی و ظرفیت هنری انجمن‌های هنری، تخصصی و دانشگاهی استان که آشنایی کامل با مبانی هنری دارند، استفاده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: از این پس شهرداری‌ها باید برای ساخت و نصب هرگونه مجسمه، المان و یادمان در سطح میادین و معابر شهری، طرح مربوط را به دبیرخانه شورا واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کنند تا پس از طرح و بررسی و تصویب در شورا، برای ساخت و نصب آن اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این دستورالعمل دیگر شاهد ساخت و نصب آثار غیر حرفه‌ای و غیر هنری که گاهی موجب وهن شخصیت‌ها و مفاخر ملی و فرهنگی می‌شود، نباشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارشاد قزوین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ساخت و نصب مجسمه اماکن عمومی مجسمه و یادمان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، گفت: در تعداد اجراهای موسیقی، استان بوشهر جز برترین استان های کشور قرار گرفته است.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092845

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است