Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی پیش از ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس که با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرگفت: فاز اول عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده جهت استفاده در صنایع غرب بندرعباس، روز شنبه دوم مرداد ماه، با دستور دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فریدون همتی، عنوان کرد: این پروژه بسیار مهم و تاثیر گذار در شهر بندرعباس، با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان، توسط شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، اجرایی خواهد شد. به گفته استاندار هرمزگان، فاز اول این پروژه به طول ۸ کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ ده هزار متر مکعبی و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان، آغاز می شود. وی اجرای طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده جهت استفاده در صنایع غرب بندرعباس را نمونه بارزی از ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع و بنگاه های اقتصادی استان در راستای رفع دغدغه مربوط به جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس دانست و ادامه داد: اجرای این طرح موجب جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و رفع کامل این دغدغه زیست محیطی می شود. استاندار هرمزگان افزود: بازسازی و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، نوسازی و ارتقاء ایستگاه پمپاژ اصلی، احداث تأسیسات انتقال پساب به طول ۲۵ کیلومتر و احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و نمک زدایی جهت استفاده پساب در صنعت به ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، از اقداماتی است که در این پروژه صورت خواهد گرفت. همتی تصریح کرد: این کار یک پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که تهدید زیست محیطی فاضلاب در بندرعباس را به فرصت و ثروت آفرینی تبدیل می کند. وی گفت: اجرای این پروژه بزرگ که چندین سال بلاتکلیف بود، با توان مالی و اعتبارات دولتی امکان نپذیر نبود اما با پیگیری های گسترده و جذب سرمایه گذاری صنایع بزرگ استان، این امر میسر شد. استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر، با ارتقاء کیفیت تصفیه پساب فاضلاب در بندرعباس، مشکل بوی نامطبوع فاضلاب در این شهر، رفع شده است. کد خبر 5264203

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون همتی استانداری هرمزگان پساب صنعتی فاضلاب ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر آمار کرونا دعای عرفه نماز عید قربان واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه اردبیل شیوع کرونا گرگان ایلام ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر

محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز اظهار کرد: از امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری نزدیک به ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵ دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

او با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، گفت: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های مربوطه به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت، افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند