Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مسیر سهام پس از تعطیلات چگونه خواهد بود؟، جهش شاخص‌های سهام آمریکا، خبر خوب برای سهامداران سهام عدالت، جدیدترین قیمت‌ها از بازار طلای سیاه، چین خرید نفت خام از عربستان را کاهش داد و دلار جهانی در آستانه فتح کانال جدید را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر سهام پس از تعطیلات چگونه خواهد بود؟

معاملات بازار سهام کشور در هفته گذشته با رشد کمتر از نیم‌درصدی شاخص کل به پایان رسید تا هفته نیمه‌تعطیل بورس کمی بر تردیدها بیفزاید. با وجود پیشی‌گرفتن تقاضا بر عرضه سهام در مقیاس هفتگی، روند ناپایدار و سینوسی بازار سهام بار دیگر احتیاط و تعدد نظرات را در بین اهالی بازار به وجود آورده است. برهمین اساس عمده کارشناسان در نظرسنجی «دنیای اقتصاد» روند عمومی قیمت سهام را طی هفته جاری کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند. به اعتقاد این افراد، تحولات عرصه کلان سیاسی حداقل در آینده نزدیک رنگ و بوی توافق هسته‌ای را ندارد؛ امری که می‌تواند وضعیت اقتصاد را نابسامان‌تر و بورس را به‌عنوان گزینه سرمایه‌گذاری از نگاه‌ها دور کند. از سوی دیگر سهامداران شرکت‌کننده در نظرسنجی، بیشتر در انتظار حرکت قیمت عمومی سهام در مسیر صعودی هستند و معتقدند به دلیل کاهش احتمال توافق هسته‌ای بورس باز هم براثر موج انتظارات تورمی مورد استقبال سرمایه‌گذاران خواهد بود.

 

خبر خوب برای سهامداران سهام عدالت مدیر نظارت بر ناشران بورس گفت: مطابق با مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، تمام مشمولین سهام عدالت در روش مستقیم از تمام حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شدند. /جزئیات بیشتر اینجا بخوانید جهش شاخص‌های سهام آمریکا

سی‌ان‌بی‌سی: سهام آمریکا در معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) با غلبه بر نگرانی‌های به وجود آمده از تأثیرات احتمالی کرونای دلتا بر اقتصاد آمریکا، جهش کرده و به رکوردهای تاریخی جدیدی رسیدند. میانگین صنعتی داوجونز برای اولین بار در تاریخ بالاتر از ۳۵ هزار واحد بسته شد تا رشد خود در سال ۲۰۲۱ را به بیش از ۱۴ درصد برساند. این شاخص ۲۳۸.۲۰ واحد در معاملات دیشب جهش کرد و به ۳۵,۰۶۱.۵۵ واحد رسید تا چهارمین رشد روزانه متوالی خود را ثبت کند. این شاخص آخرین رشد ۱۰۰۰ واحدی خود را خیلی سریع‌تر انجام داد. داوجونز در اواسط آوریل بود که برای اولین بار به ۳۴ هزار واحد رسیده بود.

 

اس‌اندپی ۵۰۰ با جهشی ۱.۰۱ درصدی به ۴,۴۱۱.۷۹ واحد رسید در حالی که کامپوزیت نزدک ۱.۰۴ درصد جهش کرده و در ۱۴,۸۳۶.۹۹ واحد بسته شد. هر دو این مقادیر رکوردهای تاریخی جدیدی برای این شاخص‌ها به حساب می‌آیند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا که روز دوشنبه گذشته با نگرانی از شیوع کرونای دلتا در این کشور و احتمال کند شدن رشد اقتصادی سقوط کرده بود، دیشب به ۱.۲۸۱ درصد جهش کرد. روز دوشنبه سود این اوراق به ۱.۱۳ درصد سقوط کرده بود که پایین‌ترین سطح در ۵ ماه اخیر است. هر سه شاخص سهام آمریکا از سقوط هفتگی هفته گذشته و سقوط روز دوشنبه بازگشتند و این هفته خود را با رشد سپری کردند. به لحاظ هفتگی اس‌اندپی ۲ درصد، نزدک ۲.۸ درصد و داوجونز ۱ درصد رشد کردند.

تمایل شرکت‌های آمریکایی به حضور در چین نشانه چیست؟

راشاتودی: علیرغم آنکه شاهد افزایش تنش سیاسی و حتی تجاری بین پکن و واشنگتن هستیم بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی به دنبال پررنگ‌تر کردن حضور خود در بازار چین هستند. کار به جایی رسیده که حتی صنعت سینمای آمریکا، هالیوود تلاش می‌کند تا حضور در بازار چین را گسترش دهد. ژرالد سلنت کارشناس مؤسسه ترندز ریسرچ، در این باره می‌گوید: این یکی از نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد پیش‌بینی می‌شود چین قرار است آمریکا را به عنوان اقتصاد برتر جهان کنار بزند.

جدیدترین قیمت ها از بازار طلای سیاه

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) توانست سقوط سنگین روز دوشنبه گذشته را جبران کرده و این هفته خود را در محدوده مثبت به پایان برساند. روز دوشنبه افزایش نگرانی‌ها از گسترش کرونای دلتا در مصرف‌کنندگان بزرگ نفت جهان مانند آمریکا، انگلیس و ژاپن باعث شده بود نگرانی‌هایی در مورد آینده تقاضای سوخت به وجود بیاید. از سوی دیگر توافق اوپک پلاس برای افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه خود در هر ماه از ماه‌های پیش‌رو، فشار مضاعفی بر قیمت‌ها وارد کرده بود. اما با کاهش نگرانی‌ها در مورد موج جدید کرونا و نظرات کارشناسان در مورد اینکه افزایش تولید اوپک پلاس نمی‌تواند برای جبران افزایش تقاضای جهانی کافی باشد، قیمت‌ها دوباره رشد کردند.

 

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت که روز پنج‌شنبه با جهش ۲.۲ درصدی همراه شده بود، در معاملات دیشب ۳۱ سنت یا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۷۴.۱۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا هم ۱۶ سنت یا ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۷۲.۰۷ دلار رسید. این شاخص هم در معاملات پنج‌شنبه ۲.۳ درصد جهش کرده بود. شاخص‌های نفت خام پس از ثبت ۲ هفته افت متوالی این هفته توانستند ۰.۴ درصد رشد کنند.

چین خرید نفت خام از عربستان را کاهش داد

ماه گذشته واردات نفت خام چین از عربستان سعودی با سقوطی ۱۹ درصدی همراه بود اما عربستان همچنان پیش از روسیه بزرگترین تأمین‌کننده نفت چین باقی ماند. اداره کل گمرک چین اعلام کرد این کشور در ماه ژوئن ۲۰۲۱ به طور میانگین ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز نفت خام از عربستان سعودی وارد کرده است. همچنین داده‌ها نشان داد که در ماه ژوئن واردات نفت خام چین از روسیه به ۱.۶۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. به این ترتیب عربستان سعودی همچنان برترین تأمین‌کننده نفت خام چین باقی ماند. داده‌های اداره گمرک چین هیچ واردات نفتی از ایران یا ونزوئلا را که تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارند نشان نداد. اما داده‌های غیر رسمی نشان می‌دهد چین همچنان به واردات نفت خام از ایران ادامه داده است. آن‌طور که گزارشات رویترز نشان می‌دهد ایران نفت خام خود را به صورت پنهان از منابعی مانند امارات متحده عربی به چین ارسال می‌کند. طبق این گزارش کل واردات نفت خام چین در ماه ژوئن ۰.۲ درصد افت کرد و به ۹.۷۷ میلیون بشکه در روز رسید.

پیش بینی تحلیلگران از روند قیمت طلا در هفته جاری

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۶۰ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. دو نفر معادل ۱۳ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و چهار نفر معادل ۲۷ درصد نظری نداشتند. در این بین، ۵۷۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۳۱۵ نفر معادل ۵۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۴۶ نفر معادل ۲۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۱۰ نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.

 

اگرچه سرمایه گذاران خُرد نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین مانده اند اما علاقه به این فلز ارزشمند ضعیف شده و شمار مشارکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین به پایینترین حد از اواخر نوامبر سال ۲۰۱۹ رسیده است. احساسات متناقضی که در خصوص طلا وجود دارد، با عملکرد منفی هفتگی طلا تقویت شده است. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا سه دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۸۰۱ دلار و ۸۰ سنت بسته شد. قیمت طلا برای کل هفته حدود ۰.۷ درصد کاهش داشت. عملکرد کم فروغ اخیر طلا دلیل کافی برای بدبینی بعضی از تحلیلگران نسبت به این فلز ارزشمند فراهم کرده است. با وجود این که بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله روز جمعه به پایینترین حد از فوریه نزول کرد اما اونس طلا موفق نشد مقاومت برای صعود از سطح ۱۸۰۰ دلار را بشکند.

بعضی از تحلیلگران می گویند اکنون که بازده اوراق قرضه از رکورد پایین روز سه شنبه بالاتر رفته است، اونس طلا ممکن است به پایین ۱۸۰۰ دلار سقوط کند. مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس در گفت و گو با کیتکونیوز قیمت پایینتر طلا در هفته جاری را پیش بینی کرد که تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه آمریکا خواهد بود. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA اظهار کرد: سطح۱۷۶۰ دلار را که رکورد پایین طلا در ژوئن است، به عنوان یک سطح حمایتی بزرگ را نظاره می کند. نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" گفت: انتظار دارد قیمت طلا در بازه محدودی بماند و ریسکها در کوتاه مدت به سمت نزول متمایل می ماند که به دلیل نیروی صعودی رو به رشد دلار آمریکا خواهد بود. پایین ۱۷۹۰ دلار طلا نسبت به نزول بیشتر آسیب پذیر خواهد بود و در صورت صعود، با مقاومت در سطح ۱۸۱۲ دلار و سپس در سطح ۱۸۱۹ دلار روبرو می شود.

کارشناس اقتصادی: جلوی دومینوی افزایش حقوق‌ها گرفته شود

سبحانیان مشاور مرکز پژوهش‌های مجلس و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با تاکید بر اینکه هیچ منابعی برای تامین افزایش های اخیر حقوق کارکنان دولت وجود ندارد و از محل پایه پولی، این منابع قرار است تامین شود، گفت: اگر این مسیر را ادامه دهیم فشار مضاعفش بر طبقات محروم می آید و ممکن است کشور را با تورم های بسیار بالایی مواجه کند. سبحانیان با تاکید بر اینکه متاسفانه در ماه های اخیر و حتی در روزهای پایانی دولت، ما با تصمیماتی مواجه هستیم که به شدت هزینه های دولت را افزایش می دهد. نه تنها بار مالی آن برای سال جاری خواهد بود و به دولت بعدی تحمیل می‌شود، بلکه این هزینه ها کاملا پایدار است و در سال های بعدی هم به شکل فزاینده ای افزایش پیدا می کند، اضافه کرد: افزایش‌هایی که در هزینه های دولت و عموما در بخش حقوق و مزایای کارکنان دولت دارد اتفاق می افتد هرچند در شرایط عادی منطقی و حتی قابل دفاع است با توجه به فشاری که به مردم وجود دارد. اما واقعیت این است که این فشار به همه مردم دارد وارد می شود. در حال حاضر، حدود 30 درصد مردم یعنی بالغ بر 25 میلیون نفر زیر خط فقر هستند و عموم و چه بسا همه این افراد، کارمند دولت نیستند. در نتیجه، وقتی ما این افزایش ها را در زمانی که هیچ منابعی برای تامین این هزینه‌ها وجود ندارد و از محل پایه پولی و منابع بانک مرکزی، این منابع قرار است تامین شود، اگر این مسیر را ادامه دهیم فشار مضاعفش بر طبقات محروم و فرودستان می آید و ممکن است کشور را با مشکلات بسیار جدی و تورم های بسیار بالایی مواجه کند که حتی می تواند تبعات اجتماعی هم داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که وقتی در یک شرکت خصوصی، مدیر مالی اش اگر شرکت با کسری مواجه شود، صاحبان و سهامداران آن شرکت از وی بازخواست می کنند و چه بسا، وی را از این شرکت بیرون بکنند اما ما در سطح کلان و در حوزه مدیریت مالی کشور، ما با یک حالت بی‌نظیری مواجه هستیم و افزایش های بسیار بالایی در کسری بودجه شاهدیم. به جای اینکه تدبیر گذاشته شود برای کاهش کسری بودجه، متاسفانه برنامه های زنده گذاشته می شود و افزایش هزینه هایی که در این شرایط دارد اتفاق می افتد به عنوان دستاورد و به عنوان یک کار تبلیغاتی ازش یاد می کنند. شاید کمتر اقتصاددان یا حتی اقتصاد خوانی وجود داشته باشد که نداند این اقدامات به ضرر اقتصاد کشور است. سبحانیان تاکید کرد: چرا یک فرد می‌تواند به گونه ای عمل کند که مسیری که حتما به ضرر اقتصاد کشور است ادامه دهد و حتی تبلیغ بکند و متاسفانه هیچ گونه پاسخگویی وجود ندارد و هیچ مرجع و نهادی هم وجود ندارد این را مورد مطالبه قرار دهد که چرا وضعیت کشور به لحاظ مالی و به لحاظ بی عملی مفرط دولت در اصلاحات نظام مالیاتی به جایی رسیده است که اگر قبلا دغدغه دولت، پرداخت یارانه بود امروز دولت را به گونه ای تحویل می دهد که دغدغه دولتمردان جدید نه تنها یارانه های پرداختی است، بلکه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت جزو مهمترین دغدغه های آنهاست. /فارس

چرا سرعت رشد دلار در اولین ماه تابستان کند شد؟

در آخرین روز کاری تیرماه، دلار و سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. روز سه‌شنبه، ۲۹ تیر، اسکناس آمریکایی ۱۳۰ تومان رشد را تجربه کرد و توانست خود را به عدد ۲۴هزار و ۵۵۰تومان برساند. با ثبت رشد روز سه‌شنبه، میزان بازدهی اسکناس آمریکایی در تیرماه به ۳/ ۲‌درصد رسید که به شکل قابل توجهی کمتر از بازدهی خردادماه بود. اسکناس آمریکایی در آخرین ماه بهار افزایش ۵/ ۴درصدی را به ثبت رسانده بود. به گفته فعالان، دلیل اینکه دلار در خردادماه بازدهی بیشتری را به ثبت رسانده بود، تعدیل آنی انتظارات برجامی معامله‌گران بود. در واقع خوش‌بینی‌ای که نسبت به احیای برجام صورت گرفته بود، به تدریج کاسته شد و خریدهای معامله گران زیاد شد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در اولین ماه تابستان، در سمت وسوی انتظارات سیاسی اتفاق معناداری رخ نداد؛ ولی سطح خریدها محدودتر شد و رشد قیمت دلار نیز نسبت به خردادماه کاهش یافت.  اسکناس آمریکایی پس از اینکه در اواخر اردیبهشت ماه به کانال 21 هزار تومانی برخورد کرد، با هجوم خریداران مواجه شد و در انتهای بهار توانست خود را در کانال 24هزار تومانی قرار دهد.  دلار در تیرماه در مقطعی توانست تا بالای محدوده 25 هزار و 400 تومان افزایش پیدا کند؛ ولی در روزهای انتهایی ماه عمدتا در کانال 24هزار تومانی حرکت کند.

دلار جهانی در آستانه فتح کانال جدید

ارزش دلار برای دومین روز متوالی صعودی ماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۴۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۶ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ماندگاری بیتکوین بالای ۳۲ هزار دلار

با وجود افزایش فشار فروش، بیتکوین کانال ۳۲ هزار را حفظ کرده است. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صرافی باینانس که فعالیت آن تحت تاثیر اتخاذ رویکرد سختگیرانه برخی کشورها قرار گرفته است، تصمیم دارد برای پرهیز از وقوع اتفاق مشابه و از دست رفتن بازار آمریکا، سهام صرافی باینانس در آمریکا را در بورس این کشور عرضه کند. مدیرعامل باینانس با بیان اینکه مجموعه تحت مدیریتش الزامات و قوانین مالی کشورها را رعایت کند وعده داده است باینانس تلاش کند با کمک گرفتن از مشاوره های حقوقدانان و فعالان مالی، انتظارات نهادهای ناظر را برآورده سازد.

صحبت های اخیر جک دورسی- مدیر عامل توییتر- و ایلان ماسک- مدیرعامل تسلا- در خصوص ارزهای دیجیتالی باعث ورود موج تازه ای از تقاضا به بازار شده است. ایلان ماسک گفته احتمال پذیرش مجدد بیتکوین به عنوان ابزار پرداخت برای خرید خودروهای تسلا وجود دارد اما به شرطی که بیشتر انرژی لازم برای استخراج رمزارزها از انرژی های پاک تامین شود. ماسک همچنین گفته است تسلا در بیتکوین و خودش در بیتکوین، اتریوم و دوج کوین سرمایه گذاری کرده اند.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۲ هزار و ۱۵۷.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۰۱۹.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۷۸ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۸۳.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۷۴ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۴۵ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۵۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۶ درصد کاهش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۹ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۲.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۷۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۴ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۷.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۳ درصد افزایش

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان دلار بیت کوین بحران آب المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان اسکناس آمریکایی واردات نفت خام معاملات دیشب سهام آمریکا افزایش قیمت درصد افزایش وجود ندارد روز دوشنبه نفت خام نگرانی ها هفته جاری نفر معادل افزایش ها کوین قیمت ۰ ۰۱ درصد درصد رشد قیمت طلا هزینه ها پیش بینی بسته شد شاخص ها قیمت ها ۲ درصد ۳ درصد ۱ درصد ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کارشناس هواشناسی گفت: هوای مازندران تا سه شنبه هفته آینده با آسمانی صاف و قسمتی ابری و روند افزایش نسبی و تدریجی دما همراه است.

فرجی افزود: در پی روند افزایش دما ، این مدت دما در مناطق مرکزی و شرقی استان به حدود ۳۰ درجه می رسد.

 

وی با بیان اینکه چهارشنبه با تغییر جریانات جوی ،کاهش نسبی دما و گاهی افزایش ابر خواهیم داشت ،گفت: شرایط برای بارشهای پراکنده در ارتفاعات استان فراهم است.

کارشناس هواشناسی مازندران افزود: دریا نیز امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

فرجی خاطرنشان کرد: دیروز ساری و آمل با دمای ۲۷ درجه بیشترین و امروز بلده با دمای ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر کمترین دما  را در استان داشتند.

 

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟