Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین ماه تابستان ۱۴۰۰ درحالی زیر سایه ویروس دلتا شروع شد که به گفته بسیاری از کارشناسان بهداشت و درمان ورودی بیماران کرونایی در بسیاری از نقاط کشور حداقل دو برابر شده و روند همچنان تصاعدی بالا می‌رود

به‌گزارش مشرق، مرداد ۱۴۰۰ درحالی آغاز شده که تمامی شاخص‌های کرونایی حکایت از نگرانی‌های تازه زیر سایه ویروس جهش یافته دلتا می‌دهند و نشانه‌های کاملاً روشنی از شرایط آینده در بسیاری از مراکز استان‌ها دیده می‌شود که باید از همین امروز برای مقابله جدی با شرایط آمادگی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به مشکلات چند هفته قبل واکسیناسیون و البته کاهش توجه هموطنان به پروتکل‌های بهداشتی معتقدند فعالیت گسترده ویروس دلتا باعث شده تا از اواسط هفته قبل یکباره حجم مراجعه‌های بیماران به مراکز درمانی گسترش چشمگیری داشته باشد که بعضاً با کمبود امکانات موجه شده‌باشیم.

این گروه تاکید دارند اتفاق شکل گرفته می‌تواند نهایتاً به کاهش قابلیت ارایه خدمات در مراکز درمانی منجر شود و کادر درمان برای ارایه خدمات مناسب مجبور تصمیم‌های سخت در دوره خدمت‌ خود باشند به همین دلیل بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این اتفاق که البته اکنون در آستانه آن قرار داریم، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و قطع زنجیره افزایش بیماران است.

تزریق رمدسیور سرپایی به مراجعه‌کنندگان

کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به اظهارات اخیر معاون اجرایی بیمارستان فیروز آبادی می‌گویند: اطلاعات و آمارهایی که این مقام مسئول در بیمارستان یاد شده ارایه کرده واقعیت تلخ کرونا در جامعه است که باید برای آنها آماده باشیم، چون حجم مراجعه‌ها نسبت به گذشته در بسیاری از مراکز درمانی حداقل ۲ برابر شده و در این مرکز ظاهرا ۵ برابر شده که می‌توان براساس آن سایر مناطق را هم برآورد کرد.

این گروه معتقدند در کلانشهرها و البته مناطق گردشگرپذیر این روند بسیار بیشتر و پیچیده‌تر مشهود است که این مناطق را می‌توان به کانون‌های جدید بحرانی در سراسر کشور به‌خصوص در یک هفته آینده شناخت و اگر برای آنها برنامه نداشته باشیم قطعاً با چالشی جدی روبرو خواهیم شد که در دوره همه‌گیری کرونا از ابتدا تا امروز منحصر به فرد خواهد بود.

این کارشناسان تاکید دارند گسترش ورود بیماران به مراکز درمانی در برخی نقاط آنچنان بالا خواهد رفت که کمبود فضای بیمارستانی برای ارایه خدمات به آنها منجر به ارایه خدمات سرپایی و بازگشت این بیماران به منازل برای ادامه درمان می‌شود و شاهد مثال آن هم تزریق رمدسیور در مرکز درمانی فیروزآبادی شهر ری است و احتمالاً این روند در بسیاری از مراکز درمانی اجرایی می‌شود.

به گفته این کارشناسان روند یاد شده به نوعی باعث بروز مشکلات دو چندان است به این دلیل که بسیاری از بیماران بدون رعایت اصول قرنطینه خود به عامل انتقال ویروس در سایر بخش‌ها می‌شوند و نکته اینجاست که  می‌دانیم قدرت سرایت دلتا بسیار بالاست و براساس آمارها هر یک فرد ناقل حداقل ۸ نفر را آلوده می‌کند.

استان همدان

کتر محمد طاهری، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۲۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

وی افزود: تاکنون تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا در همدان در بخش بستری ۱۹ هزار و ۴۰۲ مورد و در بخش سرپایی ۴۸ هزار و ۸۱۸ مورد گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: متأسفانه تعداد موارد فوت با ۵ مورد جدید به عدد ۲ هزار و ۳۱۶ مورد افزایش یافته است.

روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های هدف با سرعت زیادی در حال انجام است و روزانه بیش از ۷ هزار نفر در استان علیه این ویروس واکسینه می‌شوند این درحالی است که  موج پنجم کرونا در استان آغاز شده و وضعیت ۵ شهرستان به حالت قرمز تبدیل شده است و برهمین اساس محدودیت‌های جدید کرونایی در مناطق قرمز آغاز شده و تا حداقل تا دو هفته آینده ادامه دارد.

استان سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بررسی آماری آخرین وضع بیماری کرونا در استان سمنان از دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود، نشان می‌دهد که تا روز یکم مردادماه امسال، ۴۴ هزار و ۹۱۷ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد، تاکنون ۱۱ هزار و ۸۱۷ نفر از بیماران با تلاش کادر بهداشت و درمان در سراسر استان سمنان بهبود یافته‌اند و متأسفانه، یک هزار و ۱۶۰ نفر نیز قربانی کرونا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بر این اساس، در آخرین آمار ارائه‌شده قبل از یکم مردادماه در استان سمنان، ۱۸۶ مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا شناسایی شده است.

دانایی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۳۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و شمار قربانیان کرونا در آمارهای منتهی به یکم مردادماه در استان سمنان، دو نفر اعلام شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان، مهدیشهر و میامی در وضعیت قرمز و شهرستان های سرخه و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۹۳۸ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۹۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۹۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۹۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۶۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۸۸ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۳۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۲۷ هزار و ۱۸۹ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۲ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۳ هزار و ۳۸۷ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۲۲۶ هزار و ۳۵۴ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۷۹ هزار و ۲۰۶ مورد است.

استان ایلام

محمد کریمیان،  اظهار داشت: با ثبت ۱۸۲ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس، شمار مبتلایان به این بیمای در استان به ۴۰ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

وی تاکید کرد: میزان شیوع کرونا در استان افزایش یافته است و انتظار می‌رود آحاد مختلف مردم ضمن جدی گرفتن خطر ابتلا به کرونا، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی را رعایت و در مکان‌های شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا ویروس در استان ثبت شد افزود: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۸۱۶ نفر می‌باشد.

کریمیان به افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز در ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان‌های ایلام، آبدانان، دره شهر، بدره، مهران و چوار در وضعیت قرمز، شهرستان دهلران در وضعیت نارنجی شهرستان‌های ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی همچنین از بستری ۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبرداد و گفتک مجموع بیماران بستری کرونا در استان ۱۶۸ نفر می‌باشد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا سلامت آمار مبتلایان به کرونا بیماری کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان استان سمنان بهداشت و درمان مراکز درمانی استان کرمان ارایه خدمات برابر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد

ایسنا/خراسان رضوی بیمارستان مهرگان مشهد بیمارستانی پرحاشیه است که در گذشته بحث‌های بسیاری در زمینه مجوز فعالیت آن مطرح بود. بحث‌های فراوان در خصوص این بیمارستان پس از فوت یک زن بر اثر جراحی زیبایی بالا گرفت و مشخص شد که بیمارستان بدون داشتن مجوز فعالیت در حوزه جراحی زیبایی به این کار اقدام می‌کند.

پس از نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلات بیمارستان تا حدودی مرتفع شد و دیگر خبری از جراحی‌های بدون مجوز نبود. اکنون بار دیگر این بیمارستان حاشیه‌ساز و مالکیت آن با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. دعوا بین گروه شرکت تعاونی پاستور که مجوز فعالیت بیمارستان به نام آن‌ها بوده و گروه دیگری که ورثه نیز در بین آن‌ها قرار دارد به قدری بالا گرفته که از ۷ فروردین ماه شاهد تعطیلی این بیمارستان هستیم.

سارا جعفرپور، مدیر بیمارستان مهرگان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت این بیمارستان اظهار کرد: پروانه و سند این بیمارستان به دلیل مسائل مالکیتی که داشت، به نام مدیران قبلی بود. بیمارستان از سال ۹۶ در تصرف ورثه بود که ما شکایت کردیم و سال ۹۷ رای قطعی دادگاه صادر شد. سال گذشته توانستیم بعد از صدور رای قطعی دادگاه، بیمارستان را از طریق شورای تامین استان پس بگیریم.

وی بیان کرد: در این ۶ سالی که بیمارستان در اختیار این گروه بود، هزینه دارایی، تامین اجتماعی، بانک و حتی پول آب، برق، گاز، تلفن و پرسنل را پرداخت نکرده بودند و بدهی زیادی داشتند. در یک سالی که بیمارستان در اختیار ما بود، مشکلات زیادی داشت. بانک ۱۰ میلیارد طلب داشت و بیمارستان را به مزایده گذاشته بود. ما دنبال این بودیم که این ۱۰ میلیارد را تهیه کنیم، بنابراین یک گروه سرمایه‌گذار به ما معرفی کردند که نماینده آن‌ها دکتر انجیدنی بود که در گذشته سمت معاون نظارت بر درمان  دانشگاه علوم پزشکی مشهد را داشت.

جعفرپور افزود: شرط این گروه سرمایه‌گذار این بود که دکتر انجیدنی مدیر بیمارستان باشند. هیات مدیره قبول کردند که اگر این ۱۰ میلیارد را پرداخت نکنند، مدیریت ایشان منتفی است. بعد از اینکه موفق نشدند این مبلغ را تهیه کنند، ادامه همکاری با دکتر انجیدنی منتفی شد.

مدیر بیمارستان مهرگان مشهد ادامه داد: یک ماه بعد از این ماجرا پرسنلی که شورای تامین استان بیمارستان را از آن‌ها گرفته بود و زمانی که بیمارستان در اختیار ورثه قرار داشت، حکم‌های غیر قانونی برای خودشان زده بودند، به دلیل داشتن حکم‌های رسمی به اداره کار رفتند و حکم توقیف اموال را گرفتند که در نهایت یک گروه ۳۰ نفره برای توقیف اموال با مامور وارد بیمارستان شدند که بیمارستان در اختیار آن‌ها قرار گرفت. ما شکایت کردیم و قاضی نامه داد که این افراد از بیمارستان خارج شوند.

بازرس تعاونی بیمارستان مهرگان اضافه کرد: رای قطعی دادگاه مبنی بر این بود که سند و پروانه به نام شرکت تعاونی شود، بنابراین پروانه بیمارستان به نام شرکت تعاونی صادر و مسئول فنی بیمارستان از طرف تعاونی انتخاب شد اما بعد از مدتی بار دیگر بیمارستان را تصرف کردند که ما نیز دوباره شکایت کردیم که در حال پیگیری است.

جعفرپور خاطرنشان کرد: از ۷ فروردین که بیمارستان در اختیار این گروه قرار گرفته ما به بخش‌های مختلفی مراجعه کردیم و هیچ کس هنوز کار مثبتی در این زمینه انجام نداده است. از این تاریخ بیمارستان را تعطیل کردند و منتظر این هستند بیمارستان را بفروشند. ۲۵۰ نفر پرسنل بیکار شدند و ۸۵۰ نفر سهامدار تعاونی نمی‌دانند چه کاری انجام دهند، فقط بیمارستان را به تباهی می‌کشند.

در پیگیری از محسن داوری، فرماندار مشهد، وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان مهرگان عنوان کرد: ما مجوز بیمارستان را از دانشگاه علوم پزشکی گرفتیم و دانشگاه باید ادامه روند را انجام دهد. متولی نظارت بر بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی است و باید پاسخگو باشد.

در ادامه به سراغ دکتر کاظم غفاریان، مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفتیم. وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت وظایفی در خصوص بیمارستان مهرگان دارند که یکی از وظایف آن‌ها صدور یا تمدید پروانه بیمارستان است که ۶ ماه پیش به مدت ۶ ماه تمدید شد، وظیفه دیگر تعیین مسئول فنی است.

وی بیان کرد: براساس آنچه به ما گفتند قبل از عید گروهی با یک حکم قضایی بیمارستان را از دست شرکت تعاونی خارج کردند که ۳۰ ساعت پس از شکایت شرکت تعاونی این گروه را از بیمارستان خارج کردند اما دوباره بعد از عید در بیمارستان مستقر شدند که باید از مقام قضایی پیگیری شود.

غفاریان افزود: ما از نظر قانونی صلاحیت دخالت در این زمینه را نداریم و این گروه نیز از نظر ما قانونی نیستند. افرادی به صورت قانونی اجازه فعالیت دارند که نام آن‌ها پشت پروانه بهره‌برداری بیمارستان باشد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد، برخی روزها فعالیت داشته و برخی روزها نیز تعطیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان