Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با گروه‌های مردمی فعال در حاشیه شهر زاهدان ضمن تقدیر از تلاش جهادگران در بخش‌های مختلف اظهارداشت: در اصل، جهادگران با خدا معامله می‌کنند عزیزانی که جهاد کرده و در این خطه کار می‌کند اجرشان را قطعا خدا خواهد داد همچنین جهادگران انتظارات به حقی دارند که مسوولان و خدمتگذارانشان تا آنجا که می‌توانند و از دستشان بر می‌آید باید در راستای تحقق آن‌ها کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی شهریاری در پاسخ به انتقاد یکی از جهادگران از عدم حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم تدفین پیکر "شهید سابقی نژاد"در گلزار شهدای زاهدان نیز گفت: پیرو وعده‌ای که در سفر چند روز گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان داده‌ام که به دلیل عدم وجود فرودگاه در خاش بزودی با حضور معاون وزیر، به این شهرستان مراجعه خواهیم کرد، تشییع پیکر این شهید با پرواز دکتر جان بابایی معاون وزیر مطابقت کرد و مستقیما با حضور دکتر هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به سمت خاش حرکت کردیم و اگر وی در زاهدان حضور می‌داشت قطعا در صف اول حاضران این مراسم می‌بود.

وی ضمن تسلیت مجدد شهادت طلبه جهادگر سابقی نژاد، تصریح کرد: در بازدید اخیری که از بیمارستان داشته بودم ایشان را دیدم و حالشان نیز خوب بود، ولی متاسفانه ویروس کرونا اصلا قابل پیش‌بینی نیست بسیاری از افراد بیمار بوده‌اند که با وضعیت خوب مرخص شده و به منزل رفته اند، اما در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ ساعت بعد با یک شرایط وخیم جسمی به بیمارستان می‌آیند و یا فوت می‌شوند و این موضوع در کل کشور وجود دارد و مختص یک استان نیست از اول کرونا واقعیت همین است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مسوولان وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون ما هرآنچه که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استان درخواست کرده‌ایم، آنان جواب رد به ما نداده و درخواست‌ها را تحقق بخشیده‌اند به طوریکه تنها برای بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان که از هشت سال قبل کار ساخت و تجهیز آن آغاز شده، افزون‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان امسال اعتبار تخصیص یافته و این بیمارستان تکمیل شده و در سالجاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این دانشگاه تخصیص داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: یک دستگاه رادیوتراپی با قیمت ۶۴ میلیارد تومان و یک دستگاه MRI به قیمت ۱۶میلیارد تومان نیز به صورت رایگان برای بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان از وزیر بهداشت درخواست و دریافت کرده‌ایم با وجود آنکه کرونا در کل کشور وجود دارد هر آنچه که ما خواستیم تاکنون به ما داده‌اند و این نوع نگاه جای تقدیر دارد.

شهریاری ضمن ابراز نگرانی از آغاز پیک جدید کرونا در سطح کشور، بیان کرد: در بازدید از بخش بیماران کرونایی در بیمارستان، ولی عصر (عج) نیروی انتظامی تهران، با بیماران که صحبت می‌کردم تمام خانواده‌های آنان درگیر کرونا شده و معمولا یک تا دو نفر بدحال هستند و این روند در زاهدان و سایر نقاط کشور نیز به همین شکل است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای کاهش روند رو به بالای کرونا، تاکید کرد: نیرو‌های فعال در بهداشت و درمان هرچه در توان داشته‌اند را برای خدمت به بیماران کرونایی استفاده کرده اند، فکر نکنید ما آدم‌های استثنایی بوده و یا از کره مریخ به زمین آمده‌ایم، مشکلاتی به مثل افت اکسیژن ممکن است در بیمارستان‌ها اتفاق بیافتد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان هفت دستگاه اکسیژن ساز و اخیرا یک مخزن سه ونیم تنی اکسیژن نیز در این مرکز درمانی نصب شده است، با این وجود نمی‌توانیم بگوییم به مشکلی در حوزه اکسیژن برخورد نخواهیم کرد، زیرا هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و همیشه احتمال بروز مشکل وجود دارد.
وی تصریح کرد: در هر سفری که به سیستان و بلوچستان آمده‌ام بدون ترس از ویروس کرونا در بخش بیماران کرونایی حاضر و با آنان صحبت کرده‌ام تا آن‌ها احساس کنند ما جویای احوالشان هستیم در این دیدار‌ها گا‌ها مسائلی را به ما می‌گویند که شاید هیچ وقت به مسوولان نتوانند بگویند.

شهریاری ادامه داد: چند هفته قبل در بازدید از بیمارستان بوعلی زاهدان شاهد وجود پنکه بر بالین بیماران بودم، در آنجا تقاضای خرید اسپیلت و نصب آن را دادیم که در این راستا ۲۰ اسپیلت خریداری و نصب شده، چند شب گذشته نیزیکی از دوستان از بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان پیامکی نسبت به وجود گرما در این مرکز درمانی ارسال کرد که پس از آن به رئیس بیمارستان اطلاع داده تا سریعا هرچه اسپیلت موردنیاز دارند را خریداری و نصب کنند که خوشبختانه دستگاه‌ها خریداری و هم‌اینک در حال نصب هستند.

وی بیان کرد: زمانی که چیلر‌ها خراب می‌شود یا مشکلی پیدا می‌کنند، چندین روز طول می‌کشد که تعمیر شود و درصورتی که به تجهیزاتی نیاز باشد نیز باید از تهران پیگیری خرید و ارسال آن به استان انجام شود چرا که تنها در تهران می‌توان قطعات مورد نیاز این دستگاه‌ها را پیدا کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که بیشترین مرگ و میر دنیا در بین کادر بهداشت و درمان ایران است گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰۰ نفر از اساتید دانشگاه، پزشکان، پرستاران، بهیاران، کارکنان اورژانس، خدمه و رانندگان اورژانس را از دست دادیم بگذریم از این که الان واکسینه شدند و این واکسیناسیون به معنای این نیست که به این بیماری مبتلا نشوند تعداد زیادی از افرادی که این واکسن را دریافت کرده‌اند ممکن است دچار این بیماری شوند، اما میزان مرگ و میر به واسطه این واکسن‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: ما با پیگیری توانستیم مجوز تزریق واکسن افراد ۵۰ سال به بالا را دریافت کنیم بعد شنیده شده که از جنوب شرق کشور برای دریافت واکسن به سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کنند و در این راستا با وزیر صحبتی کردیم تا مجوز تزریق ۵۰ سال به بالا را در استان‌هایی به مثل خراسان جنوبی، هرمزگان، بوشهر را هم بدهند تا مشکلی پیش نیاید که وزیر بهداشت موافقت خود را اعلام کردند.

شهریاری ضمن تقدیر از خدمات سپاه پاسداران در روند مقابله با کرونا، تصریح کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی سپاه پاسداران در امر بیماریابی و اینکه هم‌اینک سه بیمارستان صحرایی این نهاد در استان حاضر بوده و در هرجا که نیاز باشد نهایتا ۲۴ ساعت قابلیت انجام تمامی اقدامات بیمارستانی را دارا هستند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز در جاده فرودگاه زاهدان با برپایی بیمارستانی به افراد سرپایی خدمات ارائه می‌دهند که تمامی این اقدامات از نهاد‌های نظامی و انتظامی و سایر دستگاه‌ها جای تقدیر دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چند روز گذشته در جلسه‌ای با خیران به صورت تلفنی با دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صحبت کردم که ۲ میلیون ماسک را به صورت رایگان و ۲ میلیون ماسک را با دریافت هزینه به استان ارسال کنند که متاسفانه تنها یک میلیون ماسک موجود داشتند و قرار شد این میزان را به سیستان و بلوچستان ارسال کنند تا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با کمک هلال احمر و گروه‌های جهادی اقدام به توزیع این ماسک‌ها کنند.

وی بیان کرد: با رییس جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت و گویی داشتیم و درخواست کردم تا بسته‌های کمک‌های معیشتی، ماسک و مواد ضد عفونی را تا هرجا که در توان دارند به سیستان و بلوچستان ارسال کنند که محموله‌هایی در این خصوص به استان فرستاده شده است.
شهریاری با اشاره به مشکلات غسالخانه زاهدان نیز گفت: پس از اطلاع از معضلات این بخش، نماینده خود را به این محل فرستادم و مشکلات به شهردار اطلاع‌رسانی شده و وضع کمی بهتر از گذشته شده، اما هنوز نیز احتیاج به کمک داریم البته زحمات انجام شده توسط شهردار قابل تقدیر است.
وی اظهارداشت: با پیگیری از وزیر بهداشت مقرر شده تا تمامی هزینه‌های درمان بیماران کرونایی که دفترچه بیمه سلامت روستایی و شهری دارند رایگان باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پی درخواست دریافت مجوز برای دریافت واکسن گروه‌های جهادی، ضمن صحبت با رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و هماهنگی وی با سرپرست مرکز بهداشت این شهرستان، مقرر شد تا تزریق واکسن با هماهنگی و تائید دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی_اجتماعی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان انجام شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا در ایران نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان بیماران کرونایی بهداشت و درمان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت