Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:35:08 GMT

زیرساخت‌های برق و مخابراتی فرودگاه جهرم ارتقا یافت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۹۱۷۴

زیرساخت‌های برق و مخابراتی فرودگاه جهرم ارتقا یافت

 مهدی جعفرزادگان شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قدمت بیش از ۳۰ سال شبکه برق فرودگاه، عدم اطمینان، پایین بودن سطح پایداری شبکه فعلی و به منظور رفع مشکل کمبود ظرفیت برق و ارتقای ایمنی و سطح پایداری و حفاظت از زیرساخت‌ها، شبکه و تابلوهای توزیع برق این فرودگاه درحال تعویض است.

وی اظهار کرد: کار تعویض، نصب و اجرا با همت پیمانکار بخش خصوصی و با نظارت واحد فنی این فرودگاه، اداره کل فرودگاه‌های استان فارس و مدیریت توزیع نیروی برق جهرم در کمترین زمان ممکن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی با اجرایی شدن این پروژه، مشکل برق سیستم‌های سرمازایی پایانه مسافربری نیز حل خواهد شد.

جعفرزادگان گفت:‌هزینه اجرای این طرح حدود ۱۲ میلیارد ریال بود که از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شد.

رئیس فرودگاه شهدای جهرم درباره ارتقای سامانه مخابراتی این فرودگاه نیز گفت: سامانه VOIP باعث ارتباط سریع و بدون هزینه میان این فرودگاه با ستاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه‌های دیگری که از این سیستم  استفاده می‌کنند، خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیستم VOIP با همکاری متخصصان و کارشناسان  اداره مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی ادراه کل فرودگاه‎های استان فارس و فرودگاه جهرم نصب و راه اندازی شد و هزینه‌های مربوطه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران تأمین شده است.

 جعفرزادگان ابراز کرد: سیستم VOIP یک فن‌آوری دیجیتالی است که می‎تواند صدا و تصویر انسان را توسط بسته‌های اطلاعاتی IP و از طریق اینترنت و اینترانت ارسال کند.

به گفته وی با نصب و راه‌اندازی سیستم VOIP در فرودگاه جهرم مکالمات تصویری ایمن‌ و امن  با صرفه اقتصادی بالاتر و کیفیت بیشتری میان کارکنان و فرودگاه‌های دیگر فراهم شده است که در کاهش هزینه‌های تلفن این فرودگاه تاثیر بسزایی دارد.

وی همچنین به مرزهوایی شدن فرودگاه جهرم نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای الزام تبصره ماده ۶ آئین‌نامه احداث، توسعه و بهره‌برداری و مدیریت فرودگاه‌های غیرنظامی مصوب هیئت وزیران و با توجه به تدوین و ابلاغ مقررات جدید فرودگاهی، فرودگاه شهدای جهرم مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت و از خرداد ماه ۱۴۰۰به عنوان مرز هوایی ایران شناخته شد.

جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران جهرم شرکت مخابرات ایران هواپیما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران جهرم شرکت مخابرات ایران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران جهرم شرکت مخابرات ایران هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت. رضا نصیری گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است. او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد. فرماندار گناباد گفت: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است. نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، افزود: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران