Web Analytics Made Easy - Statcounter

دخانیات یکی از عوامل مهم در ابتلا به سرطان استرییس بیمارستان امید از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز غربالگری سرطان در این مرکز اظهار کرد: در این مرکز خدماتی همچون آندوسکوپی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و ماموگرافی به مراجعین ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سودابه شهید ثالث با بیان اینکه این مرکز با حمایت خیران سلامت با هزینه ای بیش از 8 میلیارد ریال راه اندازی شده است خاطر نشان کرد: دراین مرکز مراجعین می توانند از حضور متخصصین رادیوانکولوژی، گوارش، انکولوژی زنان، رادیولوژیست بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه درمان مساله‌ای پرتنش و هزینه بر خواهد بود لذا راه اندازی مراکزغربالگری در پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان نقش مهمی خواهد  داشتتصریح کرد: با تشخیص زود هنگام سرطان از پیشرفت بیماری که مستلزم درمان های پیچیده و طولانی مدت است جلوگیری می شود و همچنین بار هزینه ای درمان برای بیماران و جامعه کاهش می یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارایه خدمات پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری های غیرواگیر و سرطان و ایجاد دسترسی عادلانه از طریق ارایه خدمات بالینی، تشخیصی و درمانی سرپایی و ارتقا کیفیت این خدمات، از جمله وظایف تعیین شده برای حوزه سلامت می باشد.

رییس بیمارستان امید اظهار امیدواری کرد: با افزایش ارتباط دوسویه بین سطح یک و مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیر واگیر در سطح دو و رعایت نظام ارجاع شاهد انسجام بیشتر در ارائه خدمات پیشگیرانه و مراقبتی ودرمانی در حوزه بیماریهای غیرواگیر بوده و گامی بزرگ در جهت پیشگیری و کنترل این بیماریها و کاهش بار ناشی از ابتلا به عوارض آنها و نهایت کاهش میزان مرگ و میر زودهنگام ناشی از این بیماریها برداشته شود.

مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیرواگیر و سرطان دانشگاه در بیمارستان امید تاسیس گردیده است. هدف از تاسیس این مراکزارائه خدمات سطح دو پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیرواگیر و سرطان از طریق ارائه خدمات بالینی ( ویزیتها ، مشاوره عمومی و تخصصی ) تشخیصی و درمانی سرپایی با استفاده از نیروهای تخصصی ذی ربط و با رعایت تعرفه های مصوب ،سامان دهی نظام ارجاع ، ایجاد دسترسی عادلانه و تامین خدمات مرتبط و ارتقا کیفیت این خدمات است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غربال گری سرطان غربالگری سرطان دهانه رحم تشخیص زودهنگام بیمارستان امید مرکز غربالگری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد

به گزارش «تابناک»، محمد علیشاهی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان طالقانی و بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد