Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:07:18 GMT

با خرید گل و باکس گل رز جاودان دکور منزل را دگرگون کنید

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۹۵۴۸

با خرید گل و باکس گل رز جاودان دکور منزل را دگرگون کنید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروز داشتن باغچه‌های قدیمی و گیاهان گلدار کمتر در شهرهای بزرگ دیده می‌شود و تبدیل به حسرت شده است. بعد از یک روز کاری و پر مشغله دیدن منظره‌ای زیبا و طبیعی از گیاهان گلدار می‌تواند کمی از خستگی و فشار کاری شما بکاهد و تداعی کننده خانه‌ها و باغچه‌های با صفای قدیمی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله از VIP Shop تصمیم داریم تا با معرفی گیاهان گلدانی و گلدار به شما کمک کنیم تا این فضای دل انگیز را در خانه یا محل کار خود ایجاد کنید. اما قبل از خرید گل و سفارش گل آنلاین این گیاهان باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

گیاهان زینتی به چه نوع گیاهانی گفته می‌شود؟

گیاهان زینتی آن دسته از گیاهان مقاومی هستند که قابلیت رشد در مکان‌های سرپوشیده مانند منزل و ادارجات را دارند و معمولاً برای اهداف تزئینی، اثرات مثبت روانی و یا تصفیه هوا پرورش و نگهداری می‌شوند. گیاهان آپارتمانی زینتی اغلب همیشه سبز هستند و شرایط پرروش آنها بسیار راحت است. اغلب این گیاهان سایه دوست‌اند و با آبیاری کم رشد و نمو خود را ادامه می‌دهند. گیاه آپارتمانی گلدار (Flowering houseplants) مانند ارکیده، آنتوریم و غیره در دسته گیاهان زینتی و تا حدی قیمتی طبقه بندی می‌شوند.

زادگاه اغلب این نوع گیاهان مناطق استوایی و نیمه استوایی است. اگر عوامل اصلی هر یک از آنها که شامل آبیاری، نور، خاک و دما و رطوبت را فراهم کنید برای سالیان طولانی می‌توانید آنها را داشته باشید. برخی از این گیاهان رطوبت دوست هستند و برخی دیگر آب و هوای خشک را می‌پسندند، پس هنگام نگهداری آنها سعی کنید هر یک را در جای مناسب قرار دهید. در این مطلب به طور اختصاصی به معرفی گل زینتی، گلدار و همیشه سبز خواهیم پرداخت، پس حتماً ما را تا انتها دنبال کنید.

یک باور غلط در مورد نگهداری گیاه

اغلب مردم فکر می‌کنند که نور مستقیم خورشید برای نگهداری گیاهان بسیار مفید است، آنها این استدلال را از آنجایی که در جنگل درختان زیر نور خورشید قرار دارند می‌آورند. این درحالی است که گیاهان در جنگل‌های انبوه در سایه درختان چندین متری قرار می‌گیرند و از آنها به عنوان چتر در مقابل تابش نور خورشید استفاده می‌کنند.

پس اینکه حتماً همه گلدان‌ها باید زیر تابش مستقیم آفتاب قرار گیرند یک باور غلط است که حتی ممکن است به مرگ گلدان منجر شود. البته گیاهانی مانند دسته نخل‌ها هستند که در مقابل تابش مستقیم آفتاب مقاومت بالایی دارند. اما همه گیاهان چنین نیستند و تابش مستقیم ممکن است برایشان مضر باشد.

نکاتی که قبل از خرید گل و گیاه آپارتمانی گلدار باید به آنها توجه کرد

همانطور که گفته شد بیشتر گیاه آپارتمانی گلدار و زینتی زاده مناطق استوایی هستند! پس برای رشد هرچه بهتر آنها شرایط را به آب و هوای استوایی نزدیک کنید. برخی از گیاهان حتی از قرار گرفتن در کنار گیاهان دیگر و زیرسایه بودن آنها احساس حسودی می‌کنند که در نتیجه به زرد شدن آنها منجر می‌شود، هرچند خیلی بهتر از باکس گل رز جاودان است.

برخی دیگر از این گیاهان با جابجایی رابطه بدی دارند و از همان ابتدا باید یک مکان فیکس و عالی برایشان انتخاب کنید. درست است که گیاهان آپارتمانی گلدار به آبیاری بی نظم و کم عادت دارند اما اگر این رویه به طول بیانجامد باعث رشد ناقص و حتی خشک شدن آنها می‌شود که این امر می‌تواند در روحیه افراد تاثیر بدی بگذارد. برای اجتناب از این گونه مشکلات بهتر است قبل از خرید گل و یا باکس گل رز جاودان، حتماً شرایط خانه، محل کار و آپارتمان خود را بسنجید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

حالا که با مزایا و شرایط عمومی نگهداری گیاهان آپارتمانی آشنا شدید، نوبت به اصل ماجرا یعنی معرفی گزینه‌های مطلوب در این دسته از گیاهان رسیده است. در ادامه لیست دوازده گیاه را آورده‌ایم و ده تا از معروف‌ترین‌های آنها را کاملاً شرح خواهیم داد.

بنفشه آفریقایی

پتوس

برگ انجیری

آزاله آ

گل ساعتی

آلوورا

بونسای

حسن یوسف

آنتوریوم

ارکیده

۱) آنتوریوم (Anthurium)

آنتوریوم با نام جالب گل فلامینگو یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی زینتی با گل‌های قرمز وسط برگ‌های سبز است. آنتوریوم نماد مهمان‌نوازی و خونگرمی اعضای خانواده است و نگهداری از آن بسیار ساده است. این گیاه به نورکم و غیر مستقیم احتیاج دارد و به دماهای نسبتاً کم واکنش نشان می‌دهد و بهتر است خاک گلدان همیشه مرطوب نگهداشته شود.

برگ‌های ریز و عدم گلدهی به معنای این است که گیاه به تغذیه بیشتری احتیاج دارد. اگر برگ‌ها در سلامت خوبی بودند و تنها مشکل عدم گلدهی است یعنی نور محیط برای رشد گیاه اصلاً مناسب نیست. همچنین در مورد آبیاری گیاه هم تجدید نظر کنید، ممکن است

۲) بنفشه آفریقایی (African violets)

در معرفی گل مخصوص آپارتمان گلدار ابتدا باید به سراغ گیاهی از آفریقا برویم. این بنفشه خواستگاهی در قسمت گرمسیری آفریقا، کشور تانزانیا دارد و جز گیاهان گوشتی گلدار به حساب می‌آید. این گیاه دارای گل‌های رنگارنگ است و برگ‌هایش مخملی و کرک‌دار می‌باشد که زیبایی دو چندانی به آن داده است.

شرایط نگهداری

به خاطر بی‌تفاوتی این گیاه به روز و شب در دسته گل‌های دائمی آپارتمانی هم قرار می‌گیرد و می‌توانید از وجود بنفشه آفریقایی در طول سال استفاده کنید. این گیاه به توجه خاصی احتیاج دارد؛ از جمله این که خاک گلدان باید همیشه مرطوب نگه داشته شود، به هنگام آبیاری تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید که ریشه گیاه در آب غوطه‌ور گردد و سپس به خشک کردن ریشه گیاه بپردازید.

آب کلردار باعث مرگ گیاه می‌شود، همچنین بهتر است از آبی هم‌دمای اتاق استفاده کنید. آب سرد باعث فر شدن برگ‌های بنفشه آفریقا می‌شود. برای آبیاری هرچه بهتر گیاه، بهتر است آب را به آن از فاصله دور اسپری کنید تا هم رطوبت محیط افزایش یابد و هم به گیاه آسیبی نرسد.

اگر بنفشه آفریقایی که گل مخصوص آپارتمان می‌باشد، نور کافی در اختیار نداشته باشد دست از گل دادن خواهد کشید و برگ‌هایش زرد می‌شود. همچنین اگر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد لکه‌هایی به رنگ قهوه‌ای روی برگ و ساقه آن پدیدار می‌شوند. پس بهترین مکان برای پرورش بنفشه آفریقایی محیطی نورانی با تابش غیرمستقیم آفتاب است.

۳) پتوس یا پیچک شیطانی! (pothos)

زادگاه گیاه پتوس یا پوتوس (Devil’s Ivy) جزایر سلیمان در اقیانوس آرام جنوبی است که به لطف رنگ دانه‌های ابلق آن جلوه زیبایی به خانه و اداره شما خواهد داد. پتوس یکی از گیاهان آپارتمانی زینتی است که در تصفیه هوا به شما کمک خواهد کرد و از آنجایی که نگهداری آن بسیار راحت است، به یک گیاه ایده‌آل برای نگهداری در آپارتمان تبدیل شده است.

پتوس به خودیِ خود گل نمی‌دهد اما به دلیل زیبایی و پرورش آسان به یکی از پرفروش‌ترین گل‌های آپارتمانی به شمار می‌رود. نگهداری پتوس طلایی، مرمری و جِید در کنار هم می‌تواند منظره بی‌نظیری را در خانه شما ایجاد کنند، از این‌رو بهتر دانستیم پتوس را در زمره انواع گیاهان آپارتمانی گلدار هم طبقه‌بندی کنیم.

شرایط نگهداری

مانند آب خوردن می‌توانید از پتوس خود مراقبت کنید، تنها مسئله مورد توجه این است که نور مستقیم آفتاب باعث سوختن برگ‌های زیبا آن خواهد شد. پس بهتر است در جایی از منزل خود نگهداری کنید که آفتابه به صورت مستقیم نتابد. هرگاه خاک گلدان کاملاً خشک شد می‌توانید به پتوس آب با دمای اتاق دهید.

پتوس یک گل مخصوص آپارتمان بالارونده است که با نور غیرمستقیم رابطه بهتری دارد. خاک بستر این گیاه باید خاکبرگ، ماسه و پرلیت باشد. آبیاری آن نیز مانند اکثر گیاهان دیگر به هنگام خشک شدن روی خاک به عمق شش سانتی متری ضروری است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5264353

منبع: مهر

کلیدواژه: گل و گیاه کاشت گل و گیاه تولید گل و گیاه گروه خودروسازی سایپا قیمت خودرو طراحی سایت دکوراسیون منزل کسب و کار گیاهان دارویی پوستر ساختمان سازی بازار دیجیتال خودروی دست دوم قیمت خانه ویلایی کسب و کارهای اینترنتی ماشین ابزار نمای ساختمان گیاهان آپارتمانی بنفشه آفریقایی مستقیم آفتاب خرید گل برگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان

نمایشگاه گل و گیاه هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه گیاهان دارویی و صنایع دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد