Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا نصیری مدیر عامل برق منطقه ای استان فارس شنبه در حاشیه  آیین افتتاح طرح های وزارت نیرو که با حضور ویدئو کنفرانس حجت لاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ، رضا اردکانیان وزیر نیرو استاندار فارس و جمعی از مسوولان کشوری  و استانی برگزار شد اظهار داشت : ظرفیت قرار دادی این سه نیروگاه ۲۳.۲ مگاوات و ظرفیت قابل بهره برداری ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۶ مگاوات است.

نصیری با بیان اینکه بهره برداری از طرح های یاد شده تاثیر بسزایی در تامین انرزی و برق مورد نیاز استان فارس به ویژه در شرایط اوج مصرف تابستانی دارد افزود: نیروگاه رعد فرازان در شیراز ، شایا توان جهرم در شهرک صنعتی جهرم و فرتک نیرو شیراز در شهرک صنعتی شیراز با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گفته وی  شرکت رعد فرازان انرژی شیراز، دارای قرارداد خرید تضمینی برق به ظرفیت ۷.۲ مگاوات و در حاشیه شهر شیراز است ،  در حال حاضر با دو عدد مولد ساخت آلمان و هر یک به ظرفیت ۲ مگاوات متصل به شبکه توزیع و در حال تولید است که میزان افت ولتاژ بر روی خطوط توزیع متصل شده بسیار کاهش یافته و ضمن رفع پرباری خطوط باعث بهبود ولتاژ در ایستگاه ۶۳کیلوولت صنعت برق شیراز نیز شده است.

نصیری افزود: قرارداد این نیروگاه در سال۹۴ منعقد شده و با تولید سالانه حدود ۳۵ هزار  مگاوات ساعت، بخشی از بار شبکه را تامین می کند. قرارداد خرید تضمینی این نیروگاه به مدت ۵ سال است که بهره برداری تجاری نیروگاه از   سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

مدیر عامل برق منطقه ای استان فارس گفت: شرکت شایا توان جهرم هم دارای قراردادخرید تضمینی به ظرفیت ۶/۴ مگاوات ودر شهرک صنعتی شهرستان جهرم با چهار دستگاه مولد به ظرفیت هر کدام ۱/۶مگاوات به شبکه برق و فیدرهای توزیع متصل شد و در حال تولید بوده که باعث کاهش افت ولتاژ  و رفع پرباری ایستگاه جهرم می شود.

وی همچنین با بیان اینکه نیروگاه فرتاک‌ نیرو با توان منصوبه ۹.۶ مگاوات با شش دستگاه مولد ساخت کشور آلمان هر کدام به ظرفیت ۱.۶مگاوات  آماده تولید تزریق به شبکه برق است افزود: با توجه به راندمان بالا و نو بودن دستگاههای فوق ۸.۵ مگاوات توان عملی به شبکه تزریق خواهد نمود که با این احتساب میزان حدود ۷۵ هزار مگاوات ساعت به شبکه توان تزریق وموجب کاهش افت ولتاژ در حاشیه شهر شیراز و تامین توان تعدادی از مشترکان صنعتی آن منطقه خواهد شد. نیروگاه مذکور بصورت قرارداد خرید تضمینی با برق منطقه ای فارس در مدار قرار گرفته است.

مدیر عامل برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه حداکثر مصرف برق در استان فارس و جنوب کشور در سال گذشته  در روز  ۳۱ مرداد ماه رخ داد افزود: بر این اساس همچنان باید آمادگی داشته باشیم تا روزهای پر مصرف برق سپری شود ، در این روز ۶ هزار و ۱۵ مگاوات برق مصرف شده است ، پیش بینی مصرف برای سال جاری  حداکثر هفت درصد افزایش است بنا بر این باید برای مصرف ۶ هزار و ۴۳۶ مگاوات برنامه ریزی شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد : در همین تاریخ ۶ هزار و ۲۶۰ مگاوات برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تولید شده است و  مازاد تولید بر مصرف به استان های همجوار داده شده ، مدیریت مصرف برق در سال ۹۹ حدود  ۹۸۶.۸  مگاوات بوده  که نزدیک به تولید یک نیروگاه هزار مگاواتی است و این موضوع جای تامل و توجه دارد.

برچسب‌ها شرکت برق منطقه ای فارس پویش هرهفته_الف_ب_ایران فارس پروندهٔ خبری پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای فارس پویش هرهفته الف ب ایران فارس شرکت برق منطقه ای فارس پویش هرهفته الف ب ایران فارس برق منطقه ای استان فارس بهره برداری مدیر عامل ۶ مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان از تکمیل ظرفیت آرامستان گرگان خبرداد و گفت: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

حجت مقسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان جدید در زمینی به مساحت ۹ هکتار در شمال محدوده شهری گرگان واقع در ابتدای جاده آق قلا در حال احداث است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در زمان بیماری کرونا و با اتمام ظرفیت قبرستان فعلی، احداث آرامستان جدید در سال ۹۹ به شکل فوریتی در دستور کار قرار گرفت و در حدود ۷۰۰ قبر را به‌صورت چند طبقه آماده کردند که اگر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا شدت گرفت از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در طرح تهیه شده ۹ هکتار شامل ۴۷ درصد مساحت مختص عموم، ۲۰ درصد فضای خدماتی و ۳۳ درصد شامل معابر می‌شوند که فاز اول در بخش دوهکتاری معابر مشخص شده است.

مقسم ادامه داد: حدود شش هزار قبر در حال احداث است که ۲۰۰ قبر دو طبقه اجرا و برای یک هزار و ۴۰۰ قبر سه‌طبقه، قرارداد منعقد شده و در دست اقدام است.

به گفته وی، اقدامات زیربنایی برق، آب، گاز، تلفن و تأسیسات در حال انجام است و در فاز بعدی سردخانه و غسالخانه نیز احداث خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: در فاز اول طرح احداث قبور، سردرب، معابر مختلف سواره‌رو و پیاده‌رو، قطعه‌بندی، شماره‌گذاری، فضای سبز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، پارکینگ و دیواره‌های پیرامونی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: غیر از خرید زمین تاکنون برای آرامستان جدید افزون بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که بیشتر بحث تسطیح و حفر قبرها انجام شده است.

مقسم با بیان اینکه شورای ششم کار خود را ابتدا با بحث آرامستان شروع کرد، گفت: در ابتدا زمین آرامستان با مشکل حقوقی و املاکی بین ورثه و واسطه‌ای که زمین خریداری شده بود، اختلاف مالی وجود داشت که انتقال کامل سند را با مشکل مواجه کرد و موضوع از طریق شکایت در دادگستری مطرح و طرفین وکلا فراخوانده شدند و در نهایت حکم به نفع شهرداری صادر شد.

وی از انعقاد قرارداد آرامستان با پیمانکار خبر داد و افزود: در ماه آینده آرامستان جدید به مرحله اجرا خواهد رفت.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

مقسم در توضیح اراضی آرامستان امامزاده عبدالله گرگان، گفت: زمین آرامستان فعلی در مالکیت سه طیف اوقاف و وامورخیریه، شهرداری وبنیادشهید است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت خود آرامستان و پارکینگ اطراف آن پرشده است و اوقاف هزینه‌های فرهنگی و خدماتی خود را برای آرامستان از فروش قبر با قیمت بالا و پایین تأمین می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: آن بخش از زمین‌هایی که مربوط به شهرداری است هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌شود و شهرداری تنها برای هزینه کفن، دفن، قبرکردن و شستشو مبلغی را دریافت می‌کند.

وی افزود: نظافت، رفت و روب و بخشی از زیباسازی کل فضای آرامستان فعلی به عهده شهرداری گرگان است.

مقسم با اشاره به مشکل شهرداری با اوقاف وامورخیریه استان بیان کرد: در جنب امامزاده عبدالله از سمت خیابان راه‌آهن (میدان ترمینال) زمین دو هزار متری که مالکیت آن با اداره اوقاف وامورخیریه است و اوقاف بدون هماهنگی باتوجه به اینکه کاربری زمین پارکینگ بوده است، قصد در تغییر آن به قبر داشت که فعلاً در حال مذاکره با اداره اوقاف هستیم.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه شهروندان عادت دارند در جوار یک‌امامزاده‌ای دفن شوند، بهتر آن است که شهرداری گرگان قطعه‌ای را برای دفن شهدای گمنام در نظر بگیرد تا به معنویت فضا اضافه کنند.‌

کد خبر 748443

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس