Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز شنبه در نشست شورای فنی استان، افزود: در حال حاضر بسیاری از مردم با مهاجرت معکوس از شهر به روستاها بازگشته اند و این امر ضرورت استفاده از خانه های بهداشت و مراکز درمانی را دوچندان می کند.
وی خاطر نشان کرد: امروزه در دورافتاده ترین مناطق و روستاها نیز خدمات بهداشتی و درمانی با استقرار پزشک به بیماران ارائه می شود و این مهم ضرورت ساخت،تجهیز و نگهداری مراکز سلامت در این مناطق را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
فرخزاد خواستار تسریع در تکمیل خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در دست اجرا در استان شد و افزود: برای شتاب بخشی به آهنگ برخورداری روستاها از امکانات بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و فرمانداران شهرستان ها باید تلاش بیشتری داشته باشند.
این مسوول تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۱۳ درصد مراکز جامع سلامت استان در مناطق مختلف مورد بازدید کارشناسان قرار گرفته است که برخی از آنها نیاز به تعمیر و نگهداری و مدیریت مناسب دارند و برخی نیز تخریبی بوده و قابل استفاده نیستند.
فرخزاد ادامه داد: به گفته کارشناسان باید موضوعات و کاربری های دیگری برای برخی از طرح های نیمه تمام در نظر گرفته شود و برای هریک از آنها نسخه مجزایی تهیه گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف به استاندارد سازی این مراکز است و هیچ تفاوتی بین خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت وجود ندارد هرچند به لحاظ سیستماتیک و بخشنامه ای شاید تفاوت هایی داشته باشند.
فرخزاد گفت: نیاز است که برای استفاده بهینه از این مراکز، برنامه ریزی انجام شود و دانشگاه به عنوان متولی امر در این خصوص اهتمام جدی داشته باشد.
وی با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی کارشناسان، افزود: بیشتر مراکز جامع سلامت دچار مشکل مدیریتی هستند تا اعتباری و باید به خوبی از این مراکز استفاده شود.
فرخزاد تصریح کرد: بیشتر مشکلات مراکز درمانی در مناطق دور افتاده،  محروم و کم برخوردار استان بوده که نشان دهنده توجه به مرکز استان و بی توجهی به نقاط کمتر برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: ضروری است توجه ویژه ای به نقاط کم برخوردار داشته باشیم‌ و  در این امر از ظرفیت دهیاری ها باید به خوبی استفاده شود.  
معاون استاندار گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید برنامه ریزی مناسبی در این خصوص داشته باشد تا اگر نیاز است برخی مراکز درمانی استان مجدد راه اندازی شوند.
فرخزاد با اشاره به وظایف شورای فنی استان،  افزود: این شورا به دنبال ارتقای کیفیت ساخت و سازها، کاهش هزینه ها،   کوتاه شدن زمان اجرا و بهره برداری بهینه از طرح های عمرانی است.
وی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق، برنامه محور و میدانی در خصوص نظارت بر طرح های عمرانی، اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی از حداکثر توان و ظرفیت استان در ابعاد مختلف نیروی انسانی، پیمانکاران و مشاوران استفاده کنند تا اهداف و برنامه ریزی های صورت گرفته سریعتر به نتیجه برسد.
فرخزاد تصریح کرد: همچنین فرمانداران و بخشداران مکلفند کلیه طرح های ملی و استانی شهرستان خود را رصد کرده و ضمن اشراف به کلیه آنها، با مدیران دستگاه های اجرایی هماهنگی های لازم و مستمر را به عمل آورند.

برچسب‌ها خانه بهداشت سیار عشایری طرح های عمرانی استان قزوین استانداری قزوین بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه بهداشت سیار عشایری طرح های عمرانی استان قزوین خانه بهداشت سیار عشایری طرح های عمرانی استان قزوین استانداری قزوین بهداشت و سلامت مراکز جامع سلامت برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

به دلیل خرابی مهر هیات رسیدگی به موسسات و‌مراکز فرهنگی، از حدود ده روز گذشته موسسات برای صدور و تمدید مجوز با مشکلات عدیده مواجه شده اند.   به گزارش عصر خبر؛ طبق قانون موسسات و مراکز فرهنگی هرگونه تغییرات ‌و‌ تصمیمات موسسات و مراکز فرهنگی باید به مهر وزارت ارشاد  ممهور باشد و سپس برای ثبت به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.    جهت اطلاع وزارت ارشاد: ساخت مهر زیر دوساعت  سفارش آنلاین

  فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌شود بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است.     کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود