Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:41:24 GMT

آموزش‌های فنی وحرفه‌ای گره‌گشای مشکلات جامعه است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۹۷۹۹

آموزش‌های فنی وحرفه‌ای گره‌گشای مشکلات جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امروز در دیدار مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان که به مناسبت هفته ملی مهارت و کار آفرینی، صورت گرفت، بر ضرروت اطلاع‌رسانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عموم مردم تأکید شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: باید کشور را بتوانیم بسازیم، اگر فنی حرفه‌ای برای مردم و جوانان جا بیفتد مشکل بیکاری حل می‌شود، لذا باید اطلاع‌رسانی دقیق و جامع صورت گیرد تا خانواده‌ها در جریان این آموزش‌ها قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پشت میزنشینی کارها درست نمی‌شود، باید فرهنگ‌سازی کنیم تا دیدگاه جوانان و خانواده‌ها پیرامون کار و بیکاری عوض شود، همه کارها نباید در پشت میزنشینی تعریف شود و باید جوانان به سمت کارهای فنی و حرفه‌ای تمایل نشان دهند که خیلی سریع آنان را جذب بازار کار می‌کند.

علما با انتقاد از مدرک گرایی در جامعه، تأکید کرد:   الان مدارک نظری زیاد کاربردی ندارد، نباید دنبال مدرک رفت زیرا مدرک‌های دانشگاهی زیاد کارایی ندارند، اگر برای مردم تعریف شود و مردم بدانند اینگونه جایگاهی وجود دارد، یقینا به شکل گسترده استقبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: اصرارمقام معظم رهبری بر  این است که ما دستمان به زانوی خودمان باشد و متکی به دیگران نباشیم، لذا اگر بخواهیم مستقل باشیم باید جوانان را به سمت کارهای پربازده هدایت کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش کرمانشاه فقه جامعه حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ویسمرادی عصر جمعه در اولین دورهمی تشکیلاتی نهضت اجتماعی جوانان این استان به‌عنوان علمداران اجتماعی که با حضور دبیر نهضت اجتماعی کشور در سالن جلسات دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نهضت اجتماعی جوانان از سال ۱۴۰۰ در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راه اندازی شد.

وی افزود: حضرت آقا توضیح دادند که فناوری پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب از طریق حلقه‌های میانی راه‌اندازی جبهه عمومی منضبط صورت خواهد گرفت.

دبیر نهضت اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: بر همین اساس قرارگاه بقیه الله از سال ۱۴۰۰ یک بازوی اجتماعی را به نام مجموعه نهضت اجتماعی جوانان در کشور راه اندازی کرد.

ویسمرادی خاطرنشان کرد: این نهضت در همه استان‌های کشور، رابطه‌های شهرستانی دارد و فعالان اجتماعی و حلقه‌های میانی را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه نهضت اجتماعی جوانان در هفت عرصه فعالیت دارد، افزود: این عرصه‌ها شامل حوزه‌های محیط زیست، قرض‌الحسنه، خیریه، خدمات اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مروجین کسب و کار خُرد خانگی و کانون‌های حمایت از دامداری و کشاورزی است.

ویسمرادی تاکید کرد: نهضت اجتماعی در این عرصه‌ها به دنبال شناسایی گروه‌های مردمی و ظرفیت‌یابی آنها و سپس شبکه سازی در جهت انجام عملیات عمومی پر تعداد مردمی در جهت گره گشایی از مشکلات اجتماعی است.

وی توضیح داد: این نهضت از افرادی که در عرصه کسب و کار مشغول فعالیت هستند برای ورود افراد دیگری به عرصه اشتغال کمک می‌گیرد و با این کار تلاش دارد از مردم به خود مردم خدمت برساند.

دبیر نهضت اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر گره گشایی از کار مردم، یک جبهه عمومی منضبط برای خدمت به انقلاب نیز طراحی و اجرا شده است.

به گفته ویسمرادی، در یک افق زمانی مشخص ۱۰ درصد از مردم به صورت گروه‌های ۴ یا ۵ نفری در کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی مشارکت فعال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امروز اولین دورهمی تشکیلاتی علمداران اجتماعی در استان کرمانشاه برگزار شد، خاطرنشان کرد: این نهضت در کرمانشاه طی چهار ماه اخیر به صورت جدی شروع به فعالیت کرده و در همه شهرستان‌های نیز شبکه سازی انجام داده است.

کد خبر 6089365

دیگر خبرها

  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد