Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@21:29:56 GMT

جواد فروغی، دارنده طلای المپیک کیست؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۹۸۱۴

جواد فروغی، دارنده طلای المپیک کیست؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ فروغی، زاده ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در دهلران، عضو تیم ملی تیراندازی مردان ایران است. جواد فروغی در تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر مردان المپیک توکیو طلا گرفت و این اولین طلای تاریخ تیراندازی ایران در المپیک است. وی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست ششمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی (در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان) را برای ایران به دست بیآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهمیه‌های قبلی را مهیار صداقت در بخش مردان و نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان و هانیه رستمیان و فاطمه کرم‌زاده در بخش زنان گرفته‌بودند. وی همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، ۲ مدال برنز یکی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و دیگری در «تپانچه میکس تیمی» (به همراه گلنوش سبقت‌الهی) به‌دست‌آورد.

وی همچنین در مسابقات جام جهانی تیراندازی ۲۰۲۱ دهلی نو در کشور هند به مقام اول در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان دست یافته بود. فروغی در جام جهانی تیراندازی ۲۰۲۱ اوسییک، کرواسی نیز در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان اول شده بود.

جواد فروغی یک پرستار بیمارستان و جزو کادر درمان است. تیرانداز المپیکی ایران پیش از این گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربگیری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»

حالا در دوران سخت کرونایی یک پرستار از ایران توانست یک اتفاق تاریخی را در المپیک۲۰۲۰ توکیو رقم بزند و صاحب مدال طلای المپیک شود.

انتهای پیام

هومن جعفری کد خبر: 1104194 برچسب‌ها جواد فروغی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جواد فروغی تپانچه بادی ۱۰ متر مردان جواد فروغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد

تیم ریکرو بانوان کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران در بخش تیمی را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در پایان مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی‌حسینی امتیاز 1926 را کسب کرده بود و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو بانوان ایران در بخش تیمی با امتیاز 1898 بود که در مسابقات جهانی ترکیه برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد بانوان ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد