Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احسان نورانی معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: در این پروژه آواربرداری، پی‌گردی، خواناسازی و در نهایت استحکا‌م‌بخشی یکی از دیوارهای تدافعی دژ تاریخی سمیران واقع در ضلع شمالی بنا و مشرف به رودخانه قزل‌اوزن تحت نظارت کارشناسان اداره کل با اعتبار بالغ بر دومیلیارد ریال از محل اعتبارات ملی دستگاه  انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دژ تاریخی سمیران واقع در منطقه طارم در کنار دریاچه سپیدرود و بالای تپه‌ای مرتفع و سنگی که رود قزل‌اوزن از جنوب آن می‌گذرد قرار دارد. این قلعه، از قلعه‌های پراهمیت و معتبر ایران است و در بین اهالی منطقه به نام‌های شمیران و سمیران معروف است. پیشینه این قلعه را به دوران قبل از اسلام نسبت می‌دهند و در طول سال‌های سده چهارم هجری تختگاه کنگریان- آل‌مسافر- بوده و از گزارش جهانگردانی همچون ابودلف (۳۳۱ ه.ق) و ناصرخسرو(۴۳۸ ه.ق) عظمت و شکوه این دژ تاریخی آشکار می‌شود. این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ۸۴۵۸ در فهرست آثار ملی  به ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی قزوین استحکام بخشی معاون سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛با اعلام محسن معنمدکیا مدیر رسانه ای تیم ملی ، حمید مطهری مربی تیم ملی از جمع کادر فنی جدا شد.

به گزارش ایسنا، با موافقت امیرقلعه نویی سرمربی تیم ملی ، مطهری پس از مذاکراتی که با مسئولان تراکتور داشت هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

مدیر رسانه ای تیم ملی درباره اینکه جایگزین مطهری در تیم ملی چه کسی خواهد بود اعلام کرد که که کادر فنی هنوز در این باره به جمع بندی نرسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901541

دیگر خبرها

  • واژگونی نیسان در قلعه گنج با یک کشته و یک مصدوم
  • ۱۹ کشته در حادثه ریزش یک بزرگراه در جنوب چین
  • اسراری که گورهای تاریخی افشا کردند
  • جدایی دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود