Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@14:28:08 GMT

واکنش طالبان به حملات آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۹۹۵۳

واکنش طالبان به حملات آمریکا

سخنگوی گروه طالبان با تأیید بمباران مواضع این گروه در ولایت قندهار و شماری دیگر از مناطق از سوی نیروهای آمریکایی گفت طالبان در برابر این حملات بی‌تفاوت نخواهند ماند. ناطقان: به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، مقامات ایالات متحده آمریکا تأیید کرده‌اند که ارتش این کشور در روزهای گذشته چندین حمله هوایی را برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان درگیر با طالبان انجام داده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز به بی‌.بی‌.سی تأیید کرد که مواضع این گروه در ولایت قندهار و شماری دیگر از مناطق از سوی نیروهای آمریکایی بمباران شده است. او گفت طالبان در برابر این حملات بی‌تفاوت نخواهند ماند.

جان اف کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه در یک نشست خبری تأیید کرد که در روزهای گذشته نیروهای آمریکایی از طریق حملات هوایی به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان اقدام کرده است، اما او از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این حملات خودداری کرد.



ذبیح‌الله مجاهد گفت که در قندهار و شماری از مناطق دیگر بمباران صورت گرفته، اما به گفته او این بمباران تلفاتی در پی نداشته است.

مجاهد گفت طالبان نیروهای آمریکایی را مسئول این بمباران می‌دانند و آن را به شدت تقبیح می‌کنند. به گفته سخنگوی طالبان این حملات "سرپیچی آشکار" آمریکایی‌ها از مواد توافق‌نامه دوحه است و مسئولیت پیامدهای آن به دوش ایالات متحده خواهد بود. او تأکید کرد که طالبان در برابر این حملات بی‌تفاوت نخواهند بود.

این نخستین حملات هوایی ایالات متحده بر مواضع طالبان در زمان مأموریت فرانک کنت‌ مک‌کنزی، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای آمریکا است که مسئولیت ماموریت افغانستان نیز به عهده اوست. مک‌کنزی به تازگی مسئولیت امور نیروهای امریکایی در افغانستان را بر عهده گرفته است.

یکی از مفادهای توافقنامه دوحه کاهش خشونت در افغانستان بود. دولت افغانستان و متحدان بین‌المللی آن بارها طالبان را متهم کرده که خشونت‌ها را در یک سال گذشته افزایش داده است.

پیش از این نیز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی مواضع طالبان در شمال افغانستان را هدف قرار داده بودند. کمتر از یک ماه قبل هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی دو حمله هوایی را علیه مواضع طالبان در شمال افغانستان انجام دادند. این دو حمله در ولایت‌های بغلان و قندوز انجام شد و در آن شماری از نیروهای طالبان کشته شدند. گروه طالبان در آن زمان با انتشار بیانیه این حملات را محکوم کرده بود.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: طالبان ، ناطقان ، امریکا ، بمباران ، نیرو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طالبان ناطقان امریکا بمباران نیرو نیروهای آمریکایی نیروهای آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های حزب الله لبنان امروز جمعه در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مواضع این رژیم را در مناطق مرزی فلسطین اشغالی در هم کوبید.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که در جریان حملات سنگین موشکی حزب الله، آژیر‌های خطر در شمال ارتفاعات «میرون» واقع در منطقه «الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) به صدا درآمده است.
این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، صدای چند انفجار مهیب شنیده شده است. شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که در جریان این حملات، دستکم ۱۸ موشک از لبنان شلیک شده است.
این رسانه‌ها همچنین اذعان کردند که یک انفجار مهیب در منطقه «الجلیل الاعلی» شنیده شده، ولی هنوز علت این انفجار مشخص نیست.
جنبش حزب الله هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در منطقه مقابل شهرک «یارون» هدف حمله موشکی قرار داده است.
نیرو‌های مقاومت لبنان ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه هم، دستگاه‌های جاسوسی واقع در مقر «رویسات العلم» واقع در ارتفاعات اشغالی «کفرشوبا» را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد