Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@19:27:30 GMT

طوفان شن در راه استان مرکزی است؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۰۰۹۵

طوفان شن در راه استان مرکزی است؟

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی درباره احتمال وقوع طوفان شن در این استان توضیحاتی ارائه کرد.

رضا مرادی دوم مردادماه در خصوص پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وقوع طوفان شن در ۱۰ استان کشور از جمله استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی شاهد طوفان شن نخواهد بود، اما به دلیل وقوع وزش باد در مناطق بیابانی استان شاهد پدیده گرد و خاک خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از امشب تا دو روز آینده پدیده گرد و خاک برای برخی از مناطق استان مرکزی پیش بینی می شود، گفت: در واقع این پدیده به مانند هفته گذشته عمل خواهد کرد به طوری که دید افقی کم می شود و کیفیت هوا نیز کاهش می یابد، البته به نظر می رسد که شدت این پدیده به مانند هفته گذشته نباشد.

مرادی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی به صورت کلی پیش بینی می کند و در واقع استان های درگیر را مشخص می کند، از این پیش بینی سوءبرداشت شده است، چراکه معمولا در استان مرکزی پدیده ای به نام طوفان شن بروز نمی کند.

وی در خصوص وضعیت هوا در هفته جاری در استان مرکزی بیان کرد: از امروز عصر در بیابان های مرکزی کشور شاهد وقوع وزش بادهای شرقی خواهیم بود که شدت آن در استان مرکزی بالا نیست، اما طی دو روز آینده پدیده گرد و خاک را خواهیم داشت که قدری کیفیت هوا را تحت تاثیر قرار می دهد و هوا حداقل برای گروه های حساس، ناسالم خواهد بود.

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی افزود: اراک طی دو روز گذشته گرم ترین روزهای امسال و در واقع بیشترین درجه گرما را با ۳۹.۸ سانتیگراد تجربه کرد که طی دو روز آینده نیز دما همین مقدار خواهد بود، اما از روز دوشنبه وضعیت دما کاهشی خواهد شد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی پیش بینی طوفان شن دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای آبادان، در این اطلاعیه آمده است: وزش بادهای متوسط تا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک محلی و موقت در بعد از ظهرها از اواسط روز دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.
بر اساس این اطلاعیه این پدیده در مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.
اثر مخاطره شامل کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک است و احتیاط در تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • لحظه واژگونی تریلی درحال حرکت بر اثر طوفان+ فیلم
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد