Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ذخیره سد زاینده رود ۳۳۳ میلیون مترمکعب است، گفت: هر هفته مخزن و خروجی سد زاینده رود پایش می شود و با توجه به آزمایش های موجود، در حال حاضر کیفیت آب سد زاینده‌رود مناسب و قابل قبول است.

محمود چیتیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود بعد از تحویل آب به کشاورزان، اظهار کرد: در حال حاضر خروجی سد زاینده رود برای شرب و بخشی از صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز (شنبه-۲ مرداد ماه) ذخیره سد زاینده رود ۳۳۳ میلیون مترمکعب است، افزود: در حال حاضر ورودی سد زاینده رود ۱۳ و خروجی سد ۲۵.۵ مترمکعب بر ثانیه است.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره کیفیت آب موجود در سد زاینده رود، توضیح داد: مخازن سد با توجه به اینکه یک ورودی و خروجی دارند، دارای کیفیت قابل قبولی است، چراکه آب جریان دارد.

وی ادامه داد: هر هفته مخزن سد زاینده رود و لایه های مختلف آن از لحاظ اکسیژن باقی مانده و خروجی سد و تمام پارامترهای مربوط به کیفیت آب در مناطق مختلف به صورت آنلاین و آزمایشگاهی بررسی و پایش می شود.

چیتیان همچنین ادامه داد: حد فاصل سد زاینده رود تا سد چم آسمان که بحث انتقال آب برای آب شرب است، به دلیل جریان های تندآبی و اکسیژن محلول در آب و سرعت آب نوعی خوپالایی انجام می دهد و خوشبختانه طی پنج دهه اخیر تاکنون کیفیت آب سد زاینده رود هیچ مشکلی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر از لحاظ کیفی، آب سد زاینده رود مشکلی ندارد، تصریح کرد: هر هفته مخزن و خروجی سد زاینده رود پایش می شود و با توجه به آزمایش های موجود، در حال حاضر کیفیت آب سد زاینده رود مناسب و قابل قبول است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد زاینده رود زاينده رود آب شرب کیفیت آب آب سد زاینده رود کیفیت آب سد حال حاضر خروجی سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری