Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@03:37:30 GMT

کمبود تراشه از خودرو به تلفن هوشمند می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۰۸۹۸

کمبود تراشه از خودرو به تلفن هوشمند می‌رسد

مدیران صنعتی و یک اقتصاددان پیش بینی کردند کمبود نیمه رسانا که در سطح جهانی فراگیر شده، ممکن است در سال ۲۰۲۲ هم ادامه پیدا کند و از مجموعه ای از دستگاهها و تجهیزات صنعتی به تلفنهای هوشمند برسد.

 آیریس پنگ، اقتصاددان ارشد "آی ان جی گریتر چاینا" در مجمع بازارهای جهانی به رویترز گفت: بخش خودروسازی امسال بیشترین آسیب را از کمبود تراشه متحمل شد اما تامین در این بخش ممکن است بزودی بهبود پیدا کند چرا که چین بخشی از تقاضای تولید که تایوان قادر به پاسخگویی نبوده است را به دست گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: شرکتهای نیمه رسانای تایوانی تولید در چین را افزایش داده اند زیرا خاموشی ها و ادامه تدابیر فاصله گذاری اجتماعی، تولید کارخانه ای و فعالیتهای بندری در تایوان را مختل کرده است. چین از نظر تولید ناخالص داخلی از کمبود تراشه پنج درصد سود می برد زیرا شرکتهای نیمه رسانای تایوانی ساخت کارخانه های بزرگ در سرزمین اصلی چین را برنامه ریزی کرده اند. پنگ پیش بینی کرد در مرحله بعد، احتمالا سازندگان تلفن هوشمند با کمبود تراشه و اختلال تولید روبرو می شوند.

شرکتها در صنایع مختلف جهانی درباره ادامه مشکلات برای تامین تراشه های مورد نیازشان هشدار داده اند. شرکت ASML که یکی از بزرگترین تامین کنندگان برای تولیدکنندگان نیمه رسانا در جهان است، هفته گذشته دورنمای فروش خود را بالا برد زیرا غولهای تراشه سازی مانند شرکتهای TSMC و اینتل به افزایش تولید شتافته اند.

آدام خان، موسس شرکت آخان سمیکانداکتور گفت: کمبود گسترده تراشه ممکن است تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند. اندرو فلدمن، مدیرعامل استارتاپ تراشه سربراس سیستم هم دیدگاه مشابهی داشت و اظهار کرد: فروشندگان مدت زمان انتظار برای عرضه تراشه ها و قطعات جدید را ۳۲ هفته اعلام کرده اند.

به گفته پنگ، حتی ماینرهای رمزارز به دنبال راههایی برای بازیافت تراشه های استفاده شده هستند که نشان می دهد کمبود به این زودی برطرف نمی شود.

تقاضا بالاتر برای تراشه ها ناشی از افزایش یکباره خرید تلفنهای هوشمند و سایر محصولات الکترونیکی برای تامین نیازهای دورکاری و آموزش از راه دور در دوران همه گیری کووید ۱۹ بوده است و انتظار می رود باعث تشویق سرمایه گذاری در این بخش شود.

دن هاچسون، مدیرعامل شرکت VLSI Research گفت: صنعت تراشه با تقاضای قوی برای محصولات الکترونیکی، می تواند بین ۲۱ تا ۲۵ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد کند. شاخص "اس ئی سمیکانداکتور فیلادلفیا" امسال با ۱۶ درصد رشد از شاخص فناوری نزدک کامپوزیت با ۱۳ درصد رشد پیشی گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، کارلوس تاوارس، مدیرعامل شرکت استلانتیس چهارشنبه گذشته پیش بینی کرد کمبود جهانی تراشه که باعث محدود شدن تولید خودرو شده، ممکن است در سال میلادی آینده هم ادامه پیدا کند./hdskh

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمبود تراشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه "اوکراینسکایا پراودا" گفت که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

امروز سه‌شنبه «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092902

دیگر خبرها

  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • همراه پرخرج
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد