Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:20:02 GMT

بــــرای جبران لیگ ملت‌ها به توکیو آمده ایم

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۱۲۵۱

بــــرای جبران لیگ ملت‌ها به توکیو آمده ایم

لیگ ملت‌های والیبال با عنوان دوازدهمی برای تیم ملی ایران به پایان رسید و حالا باید ملی‌پوشان کشورمان در میدان مهم المپیک حضور پیدا کنند.

کسب این جایگاه نگرانی‌هایی برای دوستداران والیبال به وجود آورد که البته این نگرانی‌ها بی دلیل نیست اما نتایج ضعیف تیم ملی در ایتالیا دلایلی دارد که لغو اردوها به دلیل شیوع کرونا و دیر اضافه شدن ولادیمیر آلکنو به تیم ملی از جمله این دلایل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال باید منتظر بود و دید که والیبال ایران که در برخی از مواقع بسیار درخشان ظاهر شده است در توکیو مقابل رقبای خود چه خواهد کرد؟

میلاد عبادی پور، ملی‌پوش والیبال در ابتدا درخصوص لیگ ملت‌های والیبال و حضور تیم ملی در جایگاه دوازدهمی این مسابقات این گونه با خبرنگار «ایران» صحبت کرد: «متأسفانه در لیگ ملت‌های والیبال به هدف مورد نظرمان نرسیدیم و انتظارات‌مان برآورده نشد. ما در این مسابقات بازی‌های خوبی به نمایش نگذاشتیم و این را قبول داریم اما عدم انجام بازی‌های خوب در ایتالیا دلایلی داشت که بهتر است درخصوص این دلایل بیشتر صحبت کنیم.»

او صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: «یکی از دلایل عملکرد ضعیف‌مان در لیگ ملت‌ها وضعیت کادر فنی تیم ملی بود. ولادیمیر آلکنو 10 روز پیش از آغاز لیگ ملت‌ها به تیم ملی اضافه شد و به این دلیل زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی در اختیار نداشت. البته لیگ ملت‌ها تورنمنتی برای سنجش بازیکنان بود و از این زاویه هم می‌توان به این مسابقات نگاه کرد. فکر می‌کنم آلکنو در این مسابقات با وجود بازیکنان خوبی که در اختیار داشت، توانست بازیکنان را برای حضور در المپیک بخوبی بسنجد.»

دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال افزود: «درست است که ما در لیگ ملت‌ها نتیجه نگرفتیم اما هدف آلکنو کسب نتیجه در این مسابقات نبود. آلکنو می‌خواست در لیگ ملت‌ها بازیکنان را بشناسد و فکر می‌کنم به هدف خود هم رسید. او پیش از حضور در لیگ ملت‌ها هم به این موضوع اشاره داشت و اعلام کرد که هدفش کسب نتیجه در ایتالیا نیست. در این تورنمنت بازیکنان جوان‌مان فوق‌العاده بودند و این‌ها می‌توانند در آینده نزدیک به تیم ملی کمک کنند. برخی‌ها معتقدند که تیم ما بخصوص در بازی‌های آخر از نظر روحی و روانی دچار مشکل شد و این موضوع دلیل باخت‌های تیم ملی بود که البته این موضوع صحت نداشت.»

لژیونر والیبال ایران در لهستان درباره دلیل عدم نتیجه‌گیری تیم ملی در لیگ ملت‌ها چنین نظری داشت: «دلیل دیگر عدم نتیجه‌گیری تیم ملی در ایتالیا لغو اردوهای تیم ملی به دلیل شیوع کرونا بود. اردوهای تیم ملی در حدود 2 سال تعطیل بود و بازیکنان در این مدت هیچ بازی تدارکاتی‌ای نداشتند و این موضوع حقیقتاً بر کیفیت کاری تیم ملی تأثیرگذار بود. تعطیلی اردوها تنها مختص به تیم ملی کشورما بود و کشورهای دیگر چنین شرایطی نداشتند.»

عبادی‌پور اظهار داشت: «در لهستان همان زمان که کرونا شیوع پیدا کرد اردوهای تیم ملی این کشور برگزار شد و آنها علاوه بر تمرینات بازی‌های تدارکاتی هم انجام می‌دادند، این موضوع باعث شد تا بازیکنان این تیم‌ها تحت فشار و آماده باشند. تیم‌های روسیه، برزیل، امریکا و تیم‌های نامدار دیگر هم چنین شرایطی داشتند و از شرایط مسابقات دور نبودند؛ این در حالی است که تنها شرایط تیم ما متفاوت بود و فدراسیون والیبال هیچ اردو و برنامه‌ای برای تیم ملی نداشت.»

او با اشاره به این موضوع که فدراسیون می‌توانست با دعوت از 15 الی 20 بازیکن اردوهای تیم ملی را به صورت محدود برگزار کند، تصریح کرد: «آخرین تورنمنت ما در سال 2019 برگزار شد و تیم ملی پس از آن به حال خود رها شد. البته برگزاری لیگ ملت‌ها اتفاق خوبی برای تیم ما بود چرا که توانستیم حداقل پیش از المپیک در لیگ ملت‌ها کنار هم بازی کنیم و به شرایط مسابقه بازگردیم. بازی کردن در ورزش‌های گروهی متفاوت‌تر از ورزش‌های انفرادی است. در ورزش‌های گروهی بازیکنان باید با برگزاری بازی‌های بیشتر همدیگر را بشناسند تا در شرایط مسابقه عملکرد خوبی داشته باشند.»

دریافت کننده قدرتی تیم ملی درخصوص انتقاداتی که از او و تیم ملی در لیگ ملت‌ها شد، بیان داشت: «در لیگ ملت‌ها آن عبادی‌پوری که انتظار داشتم، نبودم. من در ایتالیا گفتم که تیم ما حال و روز خوبی نداشت و نتایجی را که انتظار داشتیم، نگرفتیم. البته این اولین انتقاد از تیم ملی نبود و در سال 2015 هم که موفق شدیم برای اولین بار سهمیه المپیک بگیریم هم این انتقادات بود اما اگر بخواهیم به انتقادات توجه کنیم باید والیبال را کنار بگذاریم. برای خودمان مهم بود که در کنار همدیگر بازی کنیم که خوشبختانه این اتفاق در لیگ ملت‌ها افتاد.»

او صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: «تیم ملی مگر برزیل است که هرساله منتقدان انتظار دارند که روی سکو برود و مدال بگیرد. منتقدان اگر چنین انتظاری دارند، نباید اطراف تیم ملی باشند، آنها بهتر است که تیم ملی را رها کنند تا تیم ملی بدون استرس و دغدغه کار خودش را انجام دهد. برخی از منتقدان به سیستم آلکنو انتقاد می‌کنند و این در حالی است که او تازه به تیم ملی اضافه شده و نمی‌توانیم از او انتظار داشته باشیم که سیستم برزیل را در تیم ملی ایران پیاده کند. آلکنو به اندازه قد و وزن ما مدال المپیک و جهانی دارد. داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون نفر اول است و او برای والیبال تصمیم می‌گیرد.»

ژاپن، برزیل، امریکا، ایتالیا، لهستان، روسیه، آرژانتین، فرانسه، ایران، ونزوئلا، کانادا و تونس 12 تیم حاضر در توکیو هستند که شاگردان آلکنو در نخستین دیدار 4 مرداد به مصاف لهستان خواهند رفت.

عبادی پور در این خصوص افزود: «تفاوتی ندارد که حریف اول مان چه تیمی است. ما در لیگ جهانی خوب نبودیم اما در المپیک شرایط بهتری خواهیم داشت و قطعاً برای جبران به توکیو آمدیم. البته در این مسابقات رقبای بسیار سرسختی داریم و رقابت با این تیم‌ها در میدان بزرگ المپیک چالش جدی‌ای برای والیبال ایران خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

اعلام ترکیب تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اردوهای تیم ملی والیبال ایران لیگ ملت ها تیم ملی تیم ملی تیم ملی تیم ها تیم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور جبران شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز جمعه نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالی که برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بیست و ششم؛ نوبت جبران سرخابی‌ها رسید
  • حسینی: این صحبت‌ها درباره لیموچی بس است!
  • حلالی: پرسپولیس با جبران یک امتیاز، صدرنشین می‌شود و قهرمان لیگ
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • آمده‌ایم که بمانیم!
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • نیمی از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور جبران شد