Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اوج‌گیری موج پنجم را نگران‌کننده خواند و از جان باختن ۶۶ نفر در روزهای پایانی هفته گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز، موج پنجم کرونا در حالی روزهای اوج خود را می‌گذراند که این بیماری منحوس در گذر از 17 ماهگی است. گونه‌های جدید این بیماری اعم از هندی و آفریقایی به سرعت در حال شیوع است و ارقام مبتلایان یا جان‌باختگان هر روز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هر روز تعداد نفس‌های بیشتری به دلیل ابتلا به این بیماری به شماره می‌افتد و هموطنان بسیاری میهمان تخت‌های بیمارستانی می‌شوند اما به‌زعم و ادعای متولیان بهداشت و درمان استان فارس ساده‌انگاری‌ها و سهل دانستن شرایط سبب شده که سایه کرونا روز به روز سهمگین‌تر شود. 

عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا امروز به اعلام آخرین وضعیت استان پرداخت که بر‌اساس آن 19 شهرستان در وضعیت قرمز، 4 شهرستان در وضعیت زرد و 13 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

این موضوع در حالی است که در هفته‌ گذشته تعداد شهرستان‌های قرمز 13 عدد و تعداد شهرستان‌های زرد نیز 7 عدد بود که نشانگر گسترش وضعیت پرخطر در استان فارس است علاوه بر آن رصد وضعیت شهرستان‌های جنوبی استان نشان از این دارد که برخی از نقاط حتی به حالت فوق قرمز نیز رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و شصت و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در دانشگاه، با ابراز تاسف از جان‌باختن 66 هم‌استانی بر اثر کروناویروس طی روزهای پایانی هفته گذشته، اوج گیری موج پنجم کرونا را نگران کننده خواند.

در همین رابطه مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا در این دانشگاه اوج‌گیری موج پنجم را نگران‌کننده خواند و از جان باختن 66 نفر در روزهای پایانی هفته گذشته خبر داد. 

وی افزایش آمار جان‌باختگان ناشی از بیماری کووید19 در افراد با سنین پایین را یک هشدار جدی برای مردم استان دانست و از مردم خواست تا ضمن جدی‌تر گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از تردد غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند.

دچار توهم نشویم؛ کرونا هنوز مهار نشده استاستاندار کرمان: تعطیلی ادارات تاثیری در کنترل کرونا نداردتأکید استاندار گلستان بر برخورد قاطع با متخلفان کرونایی/ روزهای سختی پیش‌رو داریم‌

به گفته لطفی در 24 ساعت گذشته به ازای هر ساعت یک نفر بر اثر بیماری کووید19 در استان جان باخته که در بین فوتی‌‌ها یک نوزاد دو ماهه و یک کودک دو ساله نیز گزارش شده است.

عبدالرسول همتی‌ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در همین راستا از شدت سرایت‌پذیری کرونای دلتای هندی و گسترش آن در استان خبر داد. وی هشدار داد که این گسترش بین خانواده‌ها و اجتماعات زیادتر است که ضرورت دارد پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته رعایت شود. 

وی با اعلام فعالیت 46 مرکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز منتخب درمان سرپایی (16 ساعته) مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خودداری کنند.

به گفته  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از 46 مرکز منتخب سرپایی کرونا 11 مرکز به شهر شیراز اختصاص دارد که این مطلب با توجه به میزان 40 درصدی مثبت شدن تست‌های کرونا در شیراز قابل توجه است. 

‌شیوع کرونای موسوم به دلتا در فارس و اهمیت مشارکت تمام اقشار جامعه برای قطع زنجیره انتقال بیماری بسیار ضروری است و به تایید مسئولان بهداشت و درمان استان بهترین روش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. 

همچنین تاکید همه مسئولان بر خودداری از سفرهای غیرضروری به ویژه سفر به شهرستان‌های با وضعیت قرمز است که البته از سوی بخش زیادی از مردم رعایت می‌شود اما باید همه در این زمینه مشارکت کنند.

انتهای پیام/424‌/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز اوج گیری موج پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری