Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:25:04 GMT

کاهش ۷۹ درصدی ذخیره رواناب ها در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۱۳۷۰

کاهش ۷۹ درصدی ذخیره رواناب ها در خراسان جنوبی

محسن یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: میزان ذخیره سازی و کنترل رواناب پشت سازه‌های آبخیزداری در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، ۷۶ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۵۶۰ مترمکعب بوده است.

وی بیان داشت: این میزان به نسبت مشابه در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به میزان ۱۶ میلیون و ۲۴۸ هزار مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه، زیرکوه و سرایان از ابتدای سال آبی ۹۹ در ماه‌های مهر، آبان، آذر میزان ذخیره سازی سازه‌های آبخیزداری صفر بوده است در شهرستان‌های سربیشه و درمیان فقط در آذرماه به ترتیب ۲۱۰ و۲۵۰ هزار متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شهرستان نهبندان میزان ذخیره رواناب در مهر ماه و آبان ماه سال قبل هزار و ۲۰۰ متر مکعب بوده است اما در آذر ماه صفر بوده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد در خوسف و بیرجند نیز تنها در آذر ماه به ترتیب ۶۳ و ۱۶۰ هزار متر مکعب بوده است.

یوسفی با اشاره به بارندگی‌های اردیبهشت ماه سال جاری گفت: در این ماه در مجموع ۱۴ میلیون و ۳۶۴ هزار متر مکعب رواناب در دو هزار و ۱۵۳ سازه استان ذخیره سازی شده است.

وی ادامه داد: از پاییز سال گذشته تا بهار امسال در حوزه‌های آبخیز استان ۱۶ میلیون و ۲۴۸ هزار متر مکعب رواناب پشت سازه‌ها و بندهای استان ذخیره شده است که کاهش ۷۹ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی درباره اعتبارات مصوب و تخصیص یافته برای آبخیزداری استان در شهرهای مختلف گفت: ۱۹۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال مجموع اعتبارات مصوب این حوزه است که ۴۱ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال آن استانی و ۱۵۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال آن ملی بوده است.

یوسفی توضیح داد: از این مبلغ مصوب شده از سرفصل استانی تاکنون ۱۵ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال و از اعتبارات مصوب ملی تاکنون ۱۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

کد خبر 5264579

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی خراسان جنوبی محسن یوسفی بیرجند ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر آمار کرونا دعای عرفه نماز عید قربان عکس استانها واکسن کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران مکعب بوده هزار متر مکعب میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان عمیدیان، با همکاری انجمن سینمای جوان و حوزه هنری تولید شده است.

مستند ۴۵ دقیقه‌ای «چنشتی ها» به بررسی، شناخت و معرفی آیین‌های ناشناخته اهالی روستای چنشت در حاشیه کویر لوت واقع در خراسان جنوبی می‌پردازد.

روستای چنشت از توابع شهرستان سربیشه به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستا‌های هدف گردشگری خراسان جنوبی است که به سرزمین رنگ‌ها شناخته می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی