Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ علی زینی وند، پس ازبازدید میدانی از روستاهای کیسکان، برکنان، باغ فخروئیه، تلخه چار و تعدادی دیگر از مناطق سیل زده درستاد مدیریت بحران استان کرمان در شهرستان بافت اعلام کرد:امسال محصولات پسته، پیاز و برخی از باغ های کرمان به دلیل سرمازدگی از بین رفت ودر این راستا ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
استاندار کرمان ساماندهی اسکان خانواده هایی که به شدت از سیل آسیب دیده اند، لایروبی قنوات،لایروبی وبازگشایی بستر رودخانه ها و مطالعه علت جابجایی مسیل ها دربرخی روستاها را از اولویتهای مهم مدیریت بحران اعلام کرد.

وی با تقدیر از حضور حجت الاسلام علیدادی سلیمانی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت الاسلام علیمرادی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دستگاههای عمل کننده در مدیریت بحران اخیر،اعلام کرد: ساخت وسازها و تصرفات غیرمجاز در بستر رودخانه ها با هماهنگی دستگاه قضا و مصوبه شورای تامین در استان جمع آوری می شوند.
 
علی زینی‌وند افزود:وزارت کشور وستاد بحران دررفع مشکلات‌ کشاورزان استان کرمان کوتاهی نکردند و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به این مهم اختصاص دادند،اما خسارت سرمازدگی در این استان بیش از این میزان اعلام شده‌است،لذا مسئولان کشور ونمایندگان صاحب نام باید آن را پیگیری کنند.

استاندار کرمان عنوان کرد:سیل اخیر به زندگی مردم بافت و زندگی وکشاورزی روستاهای منطقه خسارت وارد کرد که بسیار متاسفیم. 

وی افزود:سیل اخیر احشام،درختان و همه هستی برخی ازمردم شهرستان بافت را با خود برد، ابعاد این حادثه بزرگ نبود،اما زندگی آنان را از ریشه کند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه محروم هستند و در صورتی که پیشگیری را دربحران‌ها برجسته کنیم،بسیاری از این بحران ها را نخواهیم داشت.

زینی‌وند افزود:مصوبات ستاد بحران درشهرستان بافت باید با جدیت پیگیری شود و کارها را با اولویت پیگیری کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اولویت دولت ابتدا نجات زندگی مردم شهرستان بافت است،به نجابت مردم این شهرستان اشاره و بر شناسایی دقیق و کامل همه خسارت دیدگان از سیل اخیر تاکید کرد.
 
 وی تصریح کرد: امروز مشاهده کردیم سیل خانه یک پیرمرد را به صورت کامل برده بود و پنج روز در مسجد سکونت داشت، لذا باید این افراد شناسایی شوند.

وی گفت: با احداث اردوگاه موافق نیستم، زیرا حجم حادثه در این حد نیست و مردم دوست دارند در کنارخانه و زندگی شان اسکان یابند.

زینی وند ادامه داد: یک دسته‌ منازل مسکونی بافت ‌کاملا تخریب شدند که باید ساکنان این منازل را برای اسکان اضطراری‌ با چادر در محلی ایمن و در محل سکونتشان اقامت داده شوند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد:تیمی متشکل از نیروی انتظامی با همراهی نمایندگان مجلس، هلال احمر،سپاه وبسیج اطلاعات خسارت ها را دسته بندی و مشخص کنند و ظرف امروز تا فردا امکانات اولیه و چادر به مردم ارائه شود.

وی گفت: کمکی فراگیر با مصوبه استانی به شهرستان بافت ارائه می شود،اما اولویت ما منازل مسکونی آسیب دیده از سیل است.

زینی وند اضافه کرد: اولویت سریع دیگر ما لایروبی و مرمت قنوات است،لذا تجهیزات وامکانات لایروبی آن بررسی و به هر طریقی تامین شود که حداکثر تا ۱۰ روز آینده آب به دست مردم برسد.

وی بیان داشت: مساله بعدی رودخانه ها است که با خطری جدی در این بخش مواجه هستیم،این بارندگی ۴۰میلیمتر بود و درصورت تکرار می‌تواند اثرات مخرب بیشتری به همراه داشته باشد.

استاندار کرمان افزود: در این خصوص اعتباری به استان بیاوریم که در نقاط ضروری همچون دهستان کیسکان که مسیل ها پرشدند، ادوات در اختیار آب منطقه ای استان قرار گیرد و سریعتر اقدام به لایروبی شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دیگر ما بازگشایی سریع رودخانه ها است افزود:در صورت بارندگی مجدد نباید مردم گرفتار خطرات سیل شوند.
وی با اشاره به تاثیر خاکبرداری از معدن کوه شاه در سیل اخیر گفت: این معدن در صورتی که طلای خالص هم باشد مجوزی برای برداشت ندارد،زیرا در موقعیت خاص زیست محیطی ومنابع طبیعی قرار دارد.

زینی‌وند تصریح کرد: آنتن دهی تلفن همراه را مصوب و به ارتباطات ابلاغ شود تا این مشکل در شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه نیز رفع شود.

وی ادامه داد:بیمه درختان نیز قابل پیگیری است که بایستی از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در این حوزه استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:کرمان استان حادثه خیزی است که دستگاه‌ها در حادثه سیل بافت و دیگر مناطق پای کار بودند و هلال احمر از دستگاه های خوبی بود که سریع برای امدادرسانی در منطقه حضور پیدا کرد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در کشف جانباختگان گلباف رکورد زد، سپاه و بسیج در بحران ها و در حادثه سیل اخیر پای کار بودند و همچنین نیروی انتظامی در لحظه اول خدمات خود را ارائه و در این خصوص اطلاع رسانی کرد.

وی بیان داشت: گلایه مردم و خانواده جانباختگان طبیعی است، اما نباید در چنین مواردی خدمات بی نظیر نظام جمهوری اسلامی زیر سوال رود و افتخار کنیم به نظامی‌ که همواره کنار مردم قرار دارد.

استاندار کرمان افزود: در مدیریت بحران قانون وجود داردو مسئولان و دستگاه ها بر اساس همین قانون عمل کردند و در صحنه حاضر شدند و کاملا در حادثه سیل اخیر شهرستان بافت بر اساس چارچوب و قانونی عمل کردیم که در همه بحران ها همینگونه است. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استاندار کرمان استاندار کرمان شهرستان بافت مدیریت بحران رودخانه ها سیل اخیر بحران ها زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!

تین نیوز

در پی بارندگی های اخیر در استان کرمان، مشکلاتی برای محصولات خودروسازان شهر بم پیش آمد و تعدادی از این محصولات در آب فرو رفت و همچنین آب بسیاری وارد کارخانه های آن ها شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هفته گذشته، بارندگی های شدیدی در استان کرمان رخ داد؛ این بارندگی های شدید با هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمان از حدود ١٠-١٢ روز گذشته آغاز شده بود و استاندار کرمان نیز در این رابطه اظهار کرده بود که بیش از ۶۰ میلی متر (دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته) بارش باران در این استان رخ داده است.

این بارندگی های شدید در شهر بم، کارخانه های خودروسازی مستقر در این استان و به ویژه گروه صنعتی مدیران خودرو را دچار مشکلاتی کرد.

طی روزهای اخیر ویدئوها و تصاویری از سالن مونتاژ برند فونیکس و پارکینگ محصولات مدیران خودرو منتشر شد که نشان می دهد که سیل در کارخانه مدیران خودرو، به بخش سالن مونتاژ خودروهای برند فونیکس آسیب زده و همچنین پارکینگ محصولات MVM  نیز در آب فرو رفته اند. 

آسیب وارده به این مجموعه صنعتی در استان کرمان (شهرستان بم) مشتریان این گروه خودروسازی را از بابت تأخیر در تحویل خودروها و آسیب های احتمالی وارده به محصولاتی که در آب فرو رفته یا آب وارد کارخانه شده است، نگران کرده است.

این موضوع به صورت اختصاصی و ویژه از گروه صنعتی مدیران خودرو مورد پیگیری قرار داده شد. 

شرح ماوقع آنچه که اتفاق افتاده و میزان آسیب سیل به این گروه خودروسازی وارد شده و در اختیار ایسنا قرار گرفت به شرح زیر است:

بارندگی ها و سرازیر شدن سیل در بخش های مختلف استان کرمان و شهرستان بم، منجر به اختلال در زندگی مردم و گرفتگی معابر شهری شده است؛ بخشی از این سیل نیز به یکی از بخش های تولیدی کارخانه مدیران خودرو وارد شده به قسمت هایی از این کارخانه آسیب وارد کرده است.

کدام خودروها توسط سیل در کارخانه آسیب دیده اند؟

تصویر منتشر شده از بم مربوط به محوطه خط تولید خودرو X۲۲ پرو دستی است. همانطور که در تصاویر هم مشخص بود، تنها بدنه خودروها در محوطه یکی از خطوط تولید ام وی ام قرار داشت.

در پی این موضوع، تیم کارخانه مدیران خودرو از همان ساعات اولیه پس از وقوع سیل، آب و گِل را از محوطه خارج کرده و بدنه خودروهای X۲۲ پرو که در محوطه قرار داشته است را به مکانی دیگر منتقل کرده اند.

در خصوص آسیب های کیفی احتمالی به محصولات و استفاده از بدنه خودروهایی که در سیل حضور داشته اند، برای تولید محصولات جدید، این گروه صنعتی، ضمن تاکید براینکه  کیفیت محصولات عرضه شده به بازار خط قرمز واحد کنترل کیفیت ام وی ام است؛  اطمینان خاطر داده که  در صورت وجود مشکل در هر کدام از بدنه ها، آن مورد از خط تولید خارج خواهد شد.  البته بدیهی است تعدادی از این قطعات آسیب جدی ندیده و پس از بررسی مجدد واحد کنترل کیفیت، وارد خط تولید می شوند.

گروه صنعتی مدیران خودرو در رابطه با بررسی بدنه خودروهای آسیب دیده در سیل توسط واحد کنترل کیفیت این شرکت، اعلام کرده که تمامی استانداردهای رعایت شده برای تولید خودروهای جدید در خصوص بدنه خودروهایی که در حادثه سیل قرار داشتند، رعایت خواهد شد؛  اگر این بدنه ها از نظر استحکام، ساختار یا رنگ دچار مشکل شده باشند، قطعا از خط تولید خارج می شوند.

مدیران خودرو در رابطه با احتمال تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده نیز به خریداران اطمینان می دهد که مشکل حادی در خط تولید برند ام وی ام رخ نداده و پس از گذشت ۲۴ ساعت، تمامی شرایط به حالت عادی بازگشته است؛ فلذا تمام تلاش شرکت بر این است که تاخیری در تحویل خودروی مشتریان ایجاد نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد