Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@09:38:23 GMT

استمداد قزاقستان از تاجیکستان برای رفع مشکل کمبود آب

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۱۷۳۳

استمداد قزاقستان از تاجیکستان برای رفع مشکل کمبود آب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان ضمن تماس تلفنی با «قاهر رسول زاده» همتای تاجیک خود در خصوص موضوعات مختلف روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

با توجه به خشکسالی شدید در منطقه به ویژه در قزاقستان، طرف قزاقی خواستار افزایش میزان انتقال آب از تاجیکستان به کشورش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف تاجیکستان نیز با توجه به اصل همیاری، دوستی و حسن همسایگی تصمیم گرفت علاوه بر میزان توافق شده در تفاهم نامه بین تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان مورخ 16 ژوئن 2021، از مخزن آب «بحر تاجیک» به طور اضافی 50 متر مکعب آب در ثانیه در اختیار قزاقستان قرار دهد.

نخست وزیران دو کشور همچنین در مورد وضعیت همکاری‌های در بخش‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، آب و انرژی، حمل و نقل و ترانزیت نیز گفت و گو کردند.

به طور خاص بر ضرورت اجرای توافقات حاصل شده طی سفر رسمی 19-20 می سال جاری میلادی «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان به تاجیکستان تاکید شد.  

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان کمبود آب درخواست کمک تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب بیان کرد: معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم بر ارتقای شاخص آموزش و پرورش استان و رتبه کنکور دانش‌آموزان اثرگذار است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته بزرگداشت مقام معلم (هشتم تا چهاردهم اردیبهشت) اظهار کرد: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی شود و معلمان نمونه کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

حسینی محراب اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان ضرورت دارد تا از فناوری‌های ارتباطی جدید از جمله برنامه شاد استفاده شود.

وی درباره کمبود‌ها در برخی مدارس استثنایی استان خوزستان افزود: به منظور اجرای عدالت آموزشی این‌کمبود‌ها باید برای دانش‌آموزان استثنایی رفع شود.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید