Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@15:05:43 GMT

صنایع دستی شیراز و هنر های خاتم کاری و قلمزنی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۱۸۳۵

صنایع دستی شیراز و هنر های خاتم کاری و قلمزنی

خاتم کاری شیراز سبکی متفاوت و برخاسته از اصالت

خاتم کاری شیراز

خاتم کاری شیراز به دلیل اصالت این هنر در شهر فرهنگ و ادب و هنر ایران به این اسم معروف شده است. طبق تعریف اساتید شیرازی از خاتم کاری (خاتم سازی) باید به آن هنر کنار هم قرار دادن 3 تا 10 ضلعی های منتظم بر روی ظروف چوبی یا مسی گفت که از هزاران سال پیش از دوره دیلمان بر روی چوب شروع شده و بنیانگذار آن شهر شیراز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه هنر خاتم کاری شیراز به کشورهایی مثل هندوستان، سوریه، عراق و فلسطین و صد البته شهرهای داخلی از جمله اصفهان منتقل شده اما هیچ کدام به اندازه آثار خاتم کاری شیراز ارزش هنری بالایی ندارند. خاتم کاری شیراز و پس از آن خاتم کاری اصفهان بر روی مس و برحسب نوع سفارش بر روی چوب انجام می شوند و بالاترین کیفیت را داخل ایران دارند با این حال از برخی جهات خاتم کاری شیراز کیفیت و زیبایی بیشتری پیدا کرده است.

 

به عنوان مثال در خاتم کاری شیراز از سریشم برای اتصال محکم و بدون نقص قطعات استفاده می شود، لایه آستر برای محافظت بیشتر بکار می رود، مثلث های ساخته شده ساییده می شوند تا فضای خالی بین آنها بسیار کمتر شود، تعداد گره ها در خاتم کاری شیراز کمتر است که نشانه مرغوبیت و هنرمندی بیشتر اساتید این شهر می باشد. خاتم کاری شیراز به شکل محصولات بسیار متنوعی مثل ساعت خاتم کاری، خاتم کاری جاقلمی، ست کامل و بسیار زیبای رومیزی اداری خاتم کاری، رومیزی مدیریتی به شکل ست کامل، قاب یا تابلو، تندیس های مس و خاتم، شکلات خوری، تخته نرد، قندان، سطل و جا دستمال کاغذی، شطرنج و غیره. علاوه بر این موارد امکان خرید هدایای تبلیغاتی و تندیس های مس و خاتم نیز وجود دارد که به شکل عمده برای سازمان و ارگان های مختلف کشور عرضه می گردد. فروشگاه بازار مینا در این زمینه با کیفیت ترین محصولات خاتم کاری شیراز و اصفهان را با بهترین قیمت حتی نسبت به فروشگاه های داخلی شیراز و برای اولین بار با تضمین رسمی کیفیت و مرغوبیت به فروش می رساند. در خرید عمده علاوه بر تخفیف های ویژه امکان سفارشی سازی محصولات و درج پلاک تجاری بر روی بسته بندی وجود دارد.

 

صنایع دستی شیراز برگرفته از هنرهای اصیل ایرانی و بجای مانده از اساتید قدیمی، در بین علاقه مندان به فرهنگ و هنر کشورمان از جایگاه ویژه ایی برخوردار است. خاتم کاری شیراز، قلمزنی شیراز و بسیاری از هنرهای دیگر نمونه های بارزی از صنایع دستی با ارزش کشورمان بشمار می روند. شما می توانید برای خرید بهترین محصولات به اپلیکیشن و سایت فروشگاه صنایع دستی بازار مینا مراجعه نمائید.

فروشگاه صنایع دستی بازار مینا     BazareMina.ir

تماس با واحد فروش : 09019277512      03134651271

 

قلمزنی شیراز

قلمزنی شیراز نسبت به دو سبک دیگر معروف یعنی قلمزنی اصفهان و قلمزنی تبریز با سبک متفاوت و بی نظیر خود طرفداران بسیار زیادی کسب کرده است. به گفته اساتید بزرگ قلمزنی ایران، مورخین و باستان شناسانی که ظروف قدیمی قلمزنی را پیدا کرده اند، آثار سبک شیرازی در قلمزنی را از دوران سکاها و هخامنشیان می دانند و به همین دلیل می توان قلمزنی شیراز را مهد این هنر دانست. قلمزنی شیراز سبکی بسیار خاص و متفاوت است که در آن با ضربات چکش بر روی قلم به نحوی متفاوت، طرح و نقوش بسیار زیبا حک می شوند و نتیجه آن تولید آثاری با ارزش هنری بسیار زیباست. در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی و بازارهای فروش، گردشگران داخلی و مخصوصا خارجی بیشتر به دنبال خرید ظروف صنایع دستی با اصالت بالا هستند و به همین دلیل قلمزنی شیراز بسیار فروش بالایی دارد و صادرات آن نیز فعال است. ویژگی های ظروف قلمزنی شیراز بسیار زیاد است ولی یکی از آنها تشابه این سبک به سبک قوم سکاها، هخامنشیان و ساسانیان می باشد که با وجود قدمت بسیار زیاد باز هم توانسته سلیقه نسل جدید و مخصوصا سازمان و ارگان های مختلف خصوصی و دولتی را به خود جلب نماید.

 

 

از نمونه های آن می توان به دواتگری یا سبک سنتی قلمزنی اشاره کرد که در آن از سندان و چکش استفاده می گردد و گاهی اوقات هنرمندان و اساتید شیرازی برای ساخت ظروف حجمی قلمزنی بکار می گیرند. طرح های شیرازی کاملا خاص هستند و در هیچ سبک دیگری نمی توان دید که از نمونه های آن می توان به طرح های مختلف تخت جمشید، تصاویر شاهنامه، گل و مرغ و غیره اشاره کرد. قلمزنی شیراز در تولید تابلو قلمزنی شده، بشقاب و کلیه ظروف کاربردی و حجمی استفاده می گردد. جنس زیرساخت بیشتر از نقره است ولی با این حال بر روی ظروف مسی هم انجام می گیرد. برای خرید قلمزنی شیراز، فروشگاه بازار مینا انتخابی مطمئن و کاملا امن می باشد که با تنوع بی نظیر و قیمت های عالی بهتر از هر فروشگاه دیگری خدمات رسانی دارد. در خرید عمده قلمزنی شیراز و اصفهان نیز می توانید از تخفیف ویژه و درج پلاک تجاری بر روی بسته بندی محصولات برخوردار شوید.

 

 

صنایع دستی شیراز

 محصولات صنایع دستی شیراز بسیار متنوع است و نمونه های شاخص آن قلمزنی، خاتم کاری و مس و پرداز از شاخه میناکاری می باشند. البته هنرهای سفالگری، معرق کاری، نقره کاری، منبت کاری، شیشه گری و مینیاتور شیراز نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند و حتی در نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی با استقبال بسیار بی نظیری روبرو شده اند. امروزه می دانید که پیدا کردن فروشگاهی معتبر برای خرید محصولات صنایع دستی کار بسیار دشواری است چرا که هیچ ضمانتی بابت کیفیت محصولات به شما داده نمی شود، معمولا در خرید عمده تخفیف زیادی نمی دهند و برندها هم شناسنامه دار نیستند و همه این موارد در کنار این است که خوش شانس باشید و ظروف پرس شده به شما نفروشند. فروشگاه بازار مینا با سابقه طولانی خود در زمینه ساخت صنایع دستی و در اختیار داشتن کارگاه اختصاصی و زیر نظر اساتید برتر، عرضه مستقیم داشته و افراد واسطه را حذف کرده و تمامی محصولات خود را با گارانتی ارائه می کند و برندهای مختلف شناسنامه دار هستند. ضمنا در خرید صنایع دستی شیراز و سایر صنایع دستی معروف شهرهای دیگر مخصوصا اصفهان می توانید روی آن حساب ویژه باز کنید.

 

 در خرید عمده از تخفیف های ویژه برخوردار شوید و بخاطر وفاداری خود به برند بازار مینا تخفیف های بیشتری بگیرید. ضمنا سفارشی سازی محصولات و درج پلاک تجاری بر روی بسته بندی برای خرید عمده صنایع دستی شیراز و کلیه محصولات در نظر گرفته شده است.صنایع دستی شیراز با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه می گردد. صنایع دستی شیراز بسیار متنوع است ولی خاتم کاری شیراز و قلمزنی شیراز تافته های جدا بافته ای هستند که حتی در نمایشگاه های بین المللی نیز توانسته اند توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب کنند. لزوم پیدا کردن فروشگاه صنایع دستی معتبر با قیمت های مناسب بسیار اهمیت دارد تا بتوانید محصول با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

 

فروشگاه صنایع دستی اصفهان   bazaremina.ir

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 خاتم کاری شیراز خاتم کاری سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 فروشگاه صنایع دستی صنایع دستی شیراز خاتم کاری شیراز صنایع دستی قلمزنی شیراز خرید عمده شیراز بسیار بازار مینا برای خرید بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود