Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در هفته چهاردهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، 13 نیروگاه تجدیدپذیر با مجموع ظرفیت 29.6 مگاوات را در 9 استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس به طور همزمان افتتاح کرد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه دوم مرداد در هفته چهاردهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، 13 پروژه نیروگاهی تجدیدپذیر در 9 استان‌ِ سمنان، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، کرمان، گیلان، همدان و لرستان را از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروگاه‌های تجدیدپذیر که شامل 9 نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت 26.92 مگاوات، 2 نیروگاه بادی با مجموع ظرفیت 1.42 مگاوات و 2 نیروگاه برق‌آبی کوچک با مجموع ظرفیت 1.3 مگاوات است، با مجموع سرمایه‌گذاری 4106 میلیارد ریال و تماماً با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث و امروز به‌شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، نیروگاه‌هاي خورشیدی 10 مگاواتی شهرمجلس در استان اصفهان و 10 مگاواتی دامغان در استان سمنان هر دو با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت سالانه هر کدام معادل 4976 هزار مترمكعب گاز طبیعی و صرفه‌جویی در مصرف آب در سال معادل 3854 هزار لیتر با مجموع سرمایه‌گذاری 3050 میلیارد ریال اجرا شده‌اند.

با اجرای هر یک از اين پروژه‌های 10 مگاواتی، سالانه 17 میلیون و 520 هزار کیلوات‌ساعت انرژی پاک تولید می‌شود که این میزان از تولید توسط هر واحد از انتشار گاز دی‌اکسید کربن در سال به ميزان 12 هزار و 89 تن می‌کاهد. همچنین میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هر واحد نیروگاهی در زمان ساخت و بهره‌برداری به‌ترتیب 50 و 115 نفر گزارش شده است.

بنا بر این گزارش، نیروگاه‌ خورشیدی 2 مگاواتی بوشهر با اعتباری به میزان 170 میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت حدود 3.6 هکتار در منطقه دشت پلنگ احداث شده است. این واحد نیروگاهی قادر است سالیانه 3 میلیون و 504 هزار کیلووات‌ساعت انرژی پاک را به شبکه سراسری برق کشور تزریق کند.

این گزارش می‌افزاید، بهره‌برداری از این نیروگاه‌ خورشیدی هر ساله مانع از انتشار 2418 تن گاز گلخانه‌ای به محیط‌زیست می‌شود، همچنین سالیانه از مصرف 771 هزار لیتر آب جلوگیری می‌کند و با صرفه‌جویی 995 هزار مترمکعب گاز طبیعی در سال به صرفه‌جویی ذخایر سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد. احداث نیروگاه‌های‌ یاد شده در دوره ساخت و بهره‌برداری برای 14 نفر اشتغال مستقیم و برای 35 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

بنا بر این گزارش، ساخت نیروگاه‌های‌ یک مگاواتی خورشیدی استان‌های خراسان رضوی، همدان و کرمان نیز با مجموع سرمایه‌گذاری 290 میلیارد ریالی هر یک در زمینی به مساحت یک هکتار به‌ترتیب در شهرستان‌های چناران، همدان و رفسنجان، از سوی بخش خصوصی و همچنین ایجاد اشتغال مستقیم برای 10 نفر و 25 نفر به‌طور غیرمستقیم در زمان ساخت و بهره‌برداری به ازای هر واحد نیروگاهی انجام شده است و هر نیروگاه توانایی تولید سالیانه یک میلیون و 752 هزار ‌کیلووات‌ساعت انرژی را دارد.

این گزارش می‌افزاید، بهره‌برداری از هر یک از این سه نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی، هر ساله مانع از انتشار 1208 تن گاز گلخانه‌ای به محیط‌زیست‌محیطی می‌شود، همچنین هر یک از این پروژه‌ها سالیانه از مصرف 385 هزار لیتر آّب جلوگیری می‌کند و با صرفه‌جویی 498 هزار مترمکعب گاز طبیعی در سال به صرفه‌جویی ذخایر سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، با بهره‌برداری از دو نیروگاه‌‌ خورشیدی در استان تهران با ظرفیت‌های 450 کیلووات و 970 کیلووات به‌ترتیب در مناطق پردیس و شهرری و همچنین نیروگاه خورشیدی 500 کیلوواتی استان خراسان رضوی در منطقه ارسک با مجموع سرمایه‌گذاری 180 میلیون ریال علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف معادل 956 هزار مترمکعب معادل گازطبیعی در سال، از انتشار سالانه 2321 تن آلاینده‌های زیست‌محیطی گلخانه‌ای نیز جلوگیری خواهد شد. همچنین احداث این نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند از مصرف سالیانه 740 هزار لیتر آب بکاهد. میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این واحدهای نیروگاهی در زمان ساخت و بهره‌برداری به‌ترتیب مجموعا 24 و 55 نفر اعلام شده است.

بنا بر این گزارش، با بهره‌برداری از نیروگاه برق‌آبی کوچک استان گیلان در منطقه شیله‌وشت با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال به ظرفیت یک مگاوات و تولید سالیانه 7 میلیون‌کیلووات‌ساعت انرژی پاک، علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف 1990 هزار مترمکعب معادل گاز طبیعی از انتشار 4835 تن گازگلخانه‌ای نیز جلوگیری خواهد شد. ساخت و بهره‌بردای از نیروگاه مذکور برای 27 نفر به‌صورت مستقیم و برای 67 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

این گزارش حاکی است، احداث نیروگاه برق‌آبی کوچک به ظرفیت 300 کیلووات واقع در شهرستان الیگودرز استان لرستان، با سرمایه‌گذاری 36 میلیارد ریال انجام شده است و از مزایای این طرح می‌توان به ممانعت از انتشار 1451 تن گاز گلخانه‌ای اشاره کرد.

گفتنی است، نیروگاه مذکور با تولید 2 میلیون و 102 هزار و 400 کیلووات‌ساعت انرژی پاک در هر سال به ذخیره حدود 597 هزار مترمکعب سوخت معادل گاز طبیعی کمک خواهد کرد. احداث این نیروگاه برای 8 نفر اشتغال مستقیم و برای 20 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، دو نیروگاه‌ بادی استان خراسان رضوی در منطقه خواف هر یک به ظرفیت 710 کیلوات نيز با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت در سال به ميزان 618 هزار مترمکعب معادل گازطبیعی و صرفه‌جویی در مصرف آب در سال به ميزان 479 هزار لیتر و همچنین براي عدم انتشار گاز دی‌اکسیدکربن در سال به ميزان هزار و 502 تن توسط هر نیروگاه اجرا شده است.

احداث هر یک از نیروگاه‌های بادی مذکور که با مجموع اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال اجرا شده است، منجر به تزریق 2 میلیون و 176 هزار و 860 کیلووات ساعت انرژی تجدیدپذیر به شبکه برق کشور در هر سال می‌شود و برای 10 نفر به‌صورت مستقیم و 26 نفر به‌طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال در دوره ساخت و بهره‌برداری کرده است.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) حسن روحانی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پاون حسن روحانی وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مجموع سرمایه گذاری کیلووات ساعت انرژی ساخت و بهره برداری صرفه جویی در مصرف اشتغال مستقیم سال به میزان ساعت انرژی پاک مجموع ظرفیت بهره برداری میلیارد ریال هزار مترمکعب خراسان رضوی نفر اشتغال معادل گاز گاز طبیعی گلخانه ای هزار لیتر تن گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید

در مراسمی با حضور معاونان درمان و اقتصادی وزارت بهدشات ۱۰ طرح درمانی در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی افتتاح و عملیات احداث چند طرح بزرگ در استان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، امروز در مراسمی بهرام بنده‌یزدانی با حضور امور اقتصادی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرکز vip بیمارستان امام خمینی شیروان افتتاح شد. این مرکز با هزینه بیش از 30 میلیارد ریال و در مساحتی بالغ بر 120 متر مربع با امکانات کامل و مجهز به بهره‌برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان با حضور معاون وزیر بهداشت آغاز شد. این مجتمع با زیربنای 4211 متر مربع و با اعتبار اولیه 50 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

بنده‌یزدانی در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رتبه سوم جذب اعتبارات در کشور را از آن خود کرده است که این موضوع نشان می‌دهد مدیران دانشگاه عزمی جدی برای خدمت به مردم دارند.

وی افتتاح دستگاه ام آر ای در شیروان را یکی از اقدامات مهم این دانشگاه برشمرد و افزود: شاهد رشد خدمات درمانی در خراسان شمالی هستیم.

به گزارش تسنیم، امروز با حضور معاون درمانی وزیر بهداشت همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) با حضور کریمی، معاون وزیر بهداشت، پاکهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان و مدیران به بهره‌برداری رسید.

همراه‌سرای خیرساز بیمارستان امام علی (ع) بجنورد در زمینی به مساحت 80 مترمربع و اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است، همچنین رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت 60 متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه‌اندازی شد.

احداث همراه‌سرای بیمار و یا ایجاد امکاناتی در بیمارستان برای سکونت همراهان بیمار یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در راستای افزایش، رضایت‌ مندی مردم و عدالت در سلامت است. همواره یکی از مهم‌‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات بیماران و همراهان آن‌ها در طول دوره درمان، موضوع اسکان و دسترسی راحت به خدمات درمانی و حمایتی است، که این نیاز در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با مشارکت خیران نیک‌اندیش محقق شده است.

به گزارش تسنیم، قرار است امروز با حضور معاونان وزیر بهداشت چندین طرح بهداشت و درمانی در شهرهای مختلف استان کلنگ‌زنی و یا افتتاح شود.  این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی و درمانی  بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با 4500 متر مربع مساحت است. طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد.

گفتنی است، بیش از 70 پروژه حوزه سلامت خراسان شمالی قابل افتتاح و راه‌اندازی است که افتتاح بخشی از این پروژه‌ها که نقش مهمی در رشد شاخص‌های حوزه سلامت دارند.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان