Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:12:13 GMT

توثیق گواهی سپرده محصولات کشاورزی در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۲۳۰۳

توثیق گواهی سپرده محصولات کشاورزی در بورس کالا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، جواد فلاح درباره توثیق محصولات کشاورزی افزود: در فصل برداشت بدلیل عرضه زیاد محصولات کشاورزی، تقاضا پاسخگوی عرضه نیست و بدلیل مازاد عرضه، قیمت محصول افت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل برداشت محصول، قیمت‌ها افت پیدا می‌کند دلالان محصول را از کشاورزان خریداری و در سایر فصل‌ها اقدام به فروش محصول با قیمت بالاتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح گفت: با اجرای شدن طرح توثیق محصولات کشاورزی، کشاورز می‌تواند، محصول خود را وثیقه دریافت تسهیلات کند.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران تصریح کرد: در زمان برداشت محصول، برخی از کشاورزان بدلیل نیاز مالی مجبور هستند محصول خود را با قیمت پایین بفروش برسانند، اما با این طرح، کشاورز بعد از زمان برداشت، محصول خود را می‌فروشد و پول در اختیار بانک قرار می‌گیرد و بانک بعد از کسر تسهیلات دریافتی، باقی پول را به حساب کشاورز واریز می‌کند.

فلاح گفت: این طرح برای محصولات کشاورزی، چون برنج، زعفران، کشمش و زیره که گواهی سپرده دارند قابل اجرا است که با تفاهم بانک‌ها بزودی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: این روش توسط فائو به سایر کشورهای مختلف توصیه شده تا از انحراف قیمت‌ها در زمان عرضه محصول جلوگیری شود و محصولات کشاورزی در انحصار دلالان قرار نگیرد.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با بیان اینکه محدودیتی برای ورود محصول به انبارها نداریم گفت: کشاورز محصولات دارای گواهی سپرده کالایی را به انبار تحویل می‌دهد و پس از بررسی کیفیت محصول، قبض انبار تبدیل به گواهی سپرده کالایی می‌شود.

کد خبر 5264658

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس کالا محصولات کشاورزی بازار سرمایه مصرف برق مرکز مدیریت راه های کشور قیمت جهانی نفت ویروس کرونا بورس قیمت جهانی طلا خوزستان قطعی برق قیمت سیمان بازار سهام اسیا سیمان دلار بانک صادرات نفت خام محصولات کشاورزی گواهی سپرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان

محمد برزعلی ضمن اعلام آمادگی استان برای برداشت محصولات کشاورزی، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا