Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اهل گناوه است، چهل و اندی از عمرش گذشته و به علت ایست قلبی، همسرش را از دست داده است. دو فرزند از دار دنیا برایش مانده، یک دختر 16 ساله و یک پسر 18 ساله که مدت ها است با هم در شیراز زندگی می کنند.

پس از فوت همسر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار گرفت و با وجود روحیه ای که دارد، شخصا تمایل چندانی به این اتفاق نداشت اما برایش چاره دیگری هم نمانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهره سعیدی در خانواده ای کارمندی بزرگ شده اما از همان دوران کودکی و نوجوانی اهل کار و تلاش بوده به نحوی که از 11 سالگی تجربه مربی‌گری در کانون و خیاطی را دارد، تخصصی که برایش ماند و سبب خیرش شد.

در خانواده پدری هشت فرزند هستند، چهار دختر و چهار پسر که به دلیل جمعیت بالا، مشکلات مادی فشار زیادی را به آنها از جمله قهرمان داستان ما می آورد و درآمد پدر کارمند کافی نبود. به همین دلیل است که او و خواهران و برادرانش به گونه ای تربیت شده اند که با کمترین ها ساخته و بیشترین بهره را برده همچنین خودشان جور زندگی و مخارج موجود را بکشند.

او علاقه بسیاری به ادامه تحصیل در سطوح عالیه را داشت اما خانواده مانع طاهره شده و وی را برای ازدواج ترغیب می کردند، به نحوی که حتی او در کنکور کارشناسی توانست حدنصاب قبولی در رشته داروسازی را بگیرد اما سد خانواده، مانع شد.

ازدواجش نیز داستان ها دارد و برای رسیدن به کسی که دوستش داشته، پنج سال صبر کرده و بسیاری از حرف ها و حدیث ها را به جان خریده بوده است اما سرانجام به محبوب خود رسیده بود.

طاهره سعیدی به خبرنگار فارس می گوید: خانواده ما مذهبی و معتقد بود و از همان دوران خردسالی یادمان دادند که خدا بزرگترین دوست ما است و با استعانت از خدای متعال می توان بر هر مشکلی فایق آمد.

تامین شغل  از نیازهای اولیه هر انسان است

وی در ادامه به موضوع کار و فعالیت می پردازد و بیان می کند: اشتغال از نیازهای اولیه بشر است و در جامعه امروزی بیکاری از آفت های بزرگ حتی برای زنان و دختران می باشد.

سعیدی که کارآفرینی و اشتغال را برای همنوعان خود بسیار ارزشمند و مقدس می داند، داشتن حرفه و شغل را بهترین راه زندگی کردن عنوان می کند.

وی پس از امتحان و انجام کارهای مختلف از جمله فعالیت در حوزه گردشگری، به کار و حرفه زمان کودکی خود، خیاطی باز می گردد و با مشقت، کار خود را آغاز می کند.

سپس با کمک و حمایت کمیته امداد امام خمینی کسب و کار خود را گسترش می دهد، به نحوی که امروز در کارگاه خیاطی اش 50 نفر بانو مشغول کار و امرار معاش هستند، کسانی که بسیاری از آنان همچون طاهره سعیدی از مددجویان کمیته امداد می باشند.

این بانوی کارآفرین که بسیار نسبت به آینده خوش بین است، می گوید: بسیار علاقه مند هستم که کارگاه خود را بزرگتر کنم و بانوان بیشتری را مشغول به کار و فعالیت ببینم، اتفاقی که می دانم در آینده ای نزدیک رقم خواهد خورد.

وی در صحبت هایش دیدی بلندتر هم دارد که در این خصوص توضیح داد: چقدر خوب می شود که بانوان ما بتوانند با دیدن آموزش های مختلف، خودشان کسب و کاری را راه بیندازند، به ویژه بانوانی که سرپرست خانوار هستند.

سعیدی ادامه می دهد: قصد دارم یک مجموعه آموزشی برای کسب و تدریس مهارت های فنی و تخصصی درآمدزا برای بانوان سرپرست خانوار تاسیس کنم که بانوان بتوانند مهارتی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی کسب کنند.

وی ضمن تشکر از کمیته امداد امام خمینی و حمایت هایی که از وی و افرادی امثال وی صورت داده، پیشنهاد می دهد: برای اصلاح و انجام بهتر امور، پیشنهادم می کنم که اتاق فکری متشکل از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد و کسانی که به موفقیت در جامعه رسیده اند، تشکیل داده و با حمایت از تصمیمات این اتاق فکر، کارها را عملیاتی تر پیش برد.

این بانوی موفق درخصوص موفقیت واقعی کمیته امداد بیان می کند: اگر کمیته امداد روزی بتواند، مددجو را به حامی تبدیل کند، آنگاه موفق بوده و توانسته به معنای واقعی به ماموریت خود بپردازد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگاه خیاطی بانوی کارآفرین اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد مهارت آموزی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان مجموع اعتبار جذب شده در زمینه اشتغالزایی شهرستان فریدن بوده که زمینه اشتغال هزار و ۷۱۶ نفر فراهم شده است. در سال ۱۴۰۲ نیز هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار جذب شده و پرداخت تسهیلات ۱۶۲ میلیاردتومانی مشغول کار و فعالیت شدند.


عباس نصیری بخشدار بخش زنده رود فریدن نیز گفت: تلاش شده است با پرداخت تسهیلات کم بهره در سطح روستا‌های بخش زنده رود این شهرستان و ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، زمینه کار و فعالیت را برای کارآفرینان، مردم روستا و جوانان فراهم سازیم که این امر در سال جاری با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با جدیت بیشتری در جهت پویایی اقتصاد روستا‌ها پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اصغر احمدی تولید کننده و کارافرین روستای چهلخانه فریدن گفت: ۵ کارگاه خیاطی در سطح روستا‌های شهرستان فریدن و شهرستان‌های های همجوار با محوریت کارگاه روستای چهلخانه مشغول فعالیت هستند که در همین راستا برای ۱۵۰ نفر از مردم روستا بویژه بانوان اشتغالزایی صورت گرفته است.

این تولید کننده پوشاک افزود: از صفر تا صد فرایند تولید پوشاک شامل بُرش، خیاطی، سنگ‌شور و بسته بندی در روستا صورت می‌پذیرد و در نهایت پوشاک تولیدشده به سراسر شهر‌های کشور ارسال و همچنین به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد