Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@11:01:16 GMT

کاهش حجم آب سدهای پنجگانه پایتخت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۲۶۴۵

کاهش حجم آب سدهای پنجگانه پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت نیرو، محمد شهریاری از کاهش ۳۸۱ میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر حجم ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران ۷۰۴ میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۸۵ میلیون متر مکعب بوده، ۳۸۱ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به حجم آب ذخیره شده فعلی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو که به ترتیب ۱۶۵، ۵۰، ۱۲۰، ۲۷۳ و ۹۸ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: متأسفانه این احجام نسبت به سال گذشته خصوصاً در سدهای ماملو و طالقان با کاهش چشمگیری مواجه شده‌اند.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین با اشاره به میزان بارندگی در استان تهران گفت: وضعیت بارندگی در حوضه آبریز سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته متأسفانه کاهش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد و این کاهش میزان بارندگی موجب شده است که در فصل آبگیری نتوانیم آبگیری مناسبی در سدهای استان تهران انجام دهیم.

وی با تاکید بر وضعیت خشکسالی در کشور و به ویژه استان تهران گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف آب صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا بتوانیم تأمین آب مطمئنی را در روزهای آتی فصل تابستان داشته باشیم و با مشکلات و چالش‌های جدی در تأمین پایدار آب مواجه نشویم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سدهای پنجگانه ماملو طالقان بارندگی مصرف آب استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار ۳- مس سونگون ۱: حذف در پایتخت

به گزارش "ورزش سه"،تیم مس سونگون در یکی از بازی های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در تهران به مصاف هوادار رفت. این دیدار از ساعت 18:15 بدون حضور تماشاگر در ورزشگاه دستگردی تهران آغاز شد و با برتری 3-1 هوادار همراه بود.

هوادار در دقایق 8 و 23 توسط داریوش شجاعیان و بابک مرادی دروازه مس را باز کرد. شاگردان علی اصغر کلانتری بعد دریافت این گل کاملا تهاجمی شده و 5 دقیقه بعد اختلاف را به حداقل رساندند.

گل مس روی ارسال اکبر آفاق در دقیقه 28 و ضربه سر ماهان احمدزاده به ثمر رسید تا کار 2-1 شود. مس که حملات خود را ادامه داده بود سه موقعیت تک به تک خوب را در عرض چند دقیقه از دست داد؛ یکی از این تک به تک ها می توانست به پنالتی تبدیل شود اما داور اعتقادی به خطا روی اکبر آفاق در دقیقه 34 نداشت.

نیمه دوم با شروع خوب مس همراه بود اما در دقیقه 73 این هوادار بود که به گل سوم دست یافت. گل سوم میزبان را محمدعلی عبدالهی وارد دروازه مهمان کرد تا نتیجه را 3-1 کند.

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • هوادار ۳- مس سونگون ۱: حذف در پایتخت
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس