Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@16:05:39 GMT

هوای تهران گرم تر می شود؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۲۷۷۴

هوای تهران گرم تر می شود؟

تداوم روند افزایش دمای هوا در استان تهران تا شنبه (۲ تیر ماه) و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و به تبع آن کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز (۳۱ تیر ماه) مورد انتظار است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی چهار روز آینده در استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات افزایش ابر و در مناطق جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید ‌پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تا شنبه (۲ تیر) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۳۱ تیر ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش نسبی تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن»  در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. کاهش تندی باد تا اواخر وقت همراه با افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی تا صبح فردا (۱ مرداد ماه) ادامه خواهد داشت، با این حال با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل برقراری وضعیت قابل‌قبول دور از انتظار نخواهد بود. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (۱ مرداد ماه) پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۱۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پراکندگی آلاینده ها افزایش غلظت کیفیت هوا پیش بینی تندی باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

به گزارش «تابناک»، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۱ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۲ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت