Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:14:39 GMT

جهادگران در سازمان تبلیغات اسلامی تربیت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۲۸۵۰

جهادگران در سازمان تبلیغات اسلامی تربیت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر امروز در ششمین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران در مشهد مقدس، با بیان اینکه محافظت از مرزهای عقیدتی کار سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: تفکر سیاسی اسلام ناب، مقابله با دشمن و ایمان به وعده الهی مسئله جدی و اصلی ما است و ما این را انتخاب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی برای تربیت انسان‌هایی است که دارای اندیشه جهادی، روحیه جهادی و عمل جهادی باشند.

حزیراوی تصریح کرد: حرکت سازمان تبلیغات اسلامی در راستای، ایجاد تمدن نوین اسلامی با بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی، احادیث، روایات و با بازخوانی و اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است.

*انقلاب اسلامی خط بطلان بر مکاتب شرق و غرب

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر این نکته که نباید از تبیین پدیده اسلام ناب فاصله بگیریم و به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم، اضافه کرد: تعبیری که در بیانیه گام دوم و سخنرانی قبل از آن در کلام رهبر معظم انقلاب است که حاصلش این است؛ با پدید آمدن انقلاب اسلامی، جهان در سلطه دو قطبی شرق و غرب بود و با آمدن انقلاب اسلامی خط بطلانی بر هر دو مکتب حاکم بر جهان یعنی بلوک شرق و غرب کشیده شد.

این مسوول با اشاره به تفکرات برخی از غربگران در دهه اول انقلاب، ادامه داد: تعبیر امام این بود ما از شر الحاد شرق به شر ظلم غرب پناه نمی‌بریم و انقلاب مقابل این دو ایستاد و بعد از ۱۰ دوازده سال فروپاشی بلوک شرق امروز دو قطبی بین اسلام و غرب به‌وجود آمده و بعد از مدتی که انقلاب اسلامی استقامت کرد و رفته رفته فروپاشی تمدن غرب هم اعلام شد.

*جهان غرب در حال تحقیر است

وی در تکمیل سخنانش افزود: امروز می‌بینیم غرب در برهه‌های مختلف تحقیر می‌شود و آمریکا شبانه از افغانستان فرار می‌کند، به تعبیر مقام معظم رهبری و امام خمینی، فلسفه اسلامی فقه اکبر است، نظام اعتقادی و نگرش فلسفی ما به دین یک نگرش خاصی است که فقه اکبر معنا می‌شود که فقه به معنای احکام در خدمت آن است.

حریزاوی تصریح کرد: برای فتح قله توحید و رسیدن به هدف اصلی، باید دامنه ولایت را ترسیم کنیم و برای صعود نیازمند آب و غذا هستیم و آن عبادت است که شامل روزه، زیارت، نماز و غیره است و این معنای ساده نسبت فقه اکبر با اصغر مورد اشاره امام، رهبری و علما است.

*در پیچ تاریخی قرار داریم

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: این دو فقه در عرض هم هستند که رسیدن به قله توحید را فراهم می‌کنند و امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب ما در یک پیچ تاریخی هستیم که برای عرضه کردن اسلام به جهان و برای به احتزاز درآوردن پرچم اسلام بر بلندای جهان، باید حرفی نو به جهان عرضه کند و آن حرف نو همان توحید است اما توحیدی که در همه لایه‌های زندگی بشر معنا پیدا می‌کند و منتشر می‌شود و امتداد دارد.

*لزوم توجه به گرامیداشت غدیر و محرم ۱۴۰۰

همچنین حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به اهمیت برگزاری مجالس و محافل جشن غدیر و محرم اشاره و بیان کرد: همه برنامه‌های دینی به‌ویژه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به طرح اعزام مبلغ به اماکن برگزاری مراسم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پویش‌های محرم و اعزام روحانیون و همچنین برگزاری روضه‌های خانگی از جمله محورهای محرم ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 


 

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در ۵ حوزه امتحانی طبس، فردوس، قاینات، درمیان و بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام سالاری افزود: در این آزمون ۴۰۴ حافظ قرآن شامل ۲۴۹ خانم و ۱۵۵ آقا شرکت کردند.

وی گفت: این آزمون در مرحله کتبی برگزار شد و مرحله شفاهی نیز  تیرماه برگزار می شود. 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه این آزمون برای رده‌های مختلف سنی برگزار شد افزود:  کوچک‌ترین شرکت کننده در این آزمون دختر ۷ ساله از بیرجند و مسن‌ترین فرد شرکت کننده خانمی ۶۳ ساله از شهرستان فردوس بودند.

دیگر خبرها

  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی