Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا بیش از ۱۵۰ هزار فروشنده و تولیدکننده ایرانی به ۸۰ میلیون ایرانی خدمت می‌دهند و این فروشگاه برای بیش از ۸ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

دیجی‌کالا برند ملی است

واژه «برند ملی» مفهومی فراتر از یک برند تجاری است و تمام هویت های فرهنگی، تاریخی، مذهبی، علمی و شخصی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برند ملی نشان‌دهنده هویت یک ملت در ابعاد گوناگون و نمونه عینی و مدرن قدرت نرم یک کشور است. مفهوم برند ملی مفهومی فراگیر و گسترده است که می‌تواند مانند چتری کلیه برندهای یک کشور را تحت پوشش خود قرار دهد. یک برند ملی از جمله دارایی های ارزشمند یک کشور است.

برند ملی برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، جوانان، نوجوانان و کودکان ارزش‌آفرینی می‌کند. یک برند ملی دارای ارزش‌های اجتماعی و فردی است؛ در جذب استعدادها فعال است و در سطوح بین‌المللی افتخارآفرینی می‌کند. همچنین باعث توسعه اقتصادی، توسعه گردشگری و بهبود چرخه اقتصاد خرد می‌شود.

دیجی‌کالا فرای از اینکه یک برند تجاری باشد، یک برند ملی تمام و کمال است و تمام ویژگی‌ها و ارزش‌های ملی بودن را هم دارد و هم توسعه می‌دهد.

این پلتفرم استارتاپی جدای از اشتغالزایی مستقیم برای بیش از هشت هزار نفر، تولیدکنندگان ایرانی را مستقیما به بازاری به وسعت سراسر ایران وصل می‌کند. اکنون بیش از ۱۵۰ کسب و کار ایرانی در این پلتفرم فعالیت می‌کنند و در میان آنها تولیدکنندگان ملی دغدغه‌ای جز تولید ندارند.

همه خانواده گروه دیجی‌کالا در یک نگاه

گروه دیجی‌کالا در سـال ۱۳۸۵ با سرمایه اولیه بسیار محدود شـروع بـــه کار کرد و امروز پربازدیدترین فروشگاه آنلاین ایران و منطقه اســت. از مهمترین شـرکت‌های زیرمجموعـه و سـرویس‌های اصلـی ایـن گـروه می‌تـوان بـه فروشـگاه اینترنتـی دیجـی‌کالا، فروشگاه کتاب الکترونیک و صوتـی فیدیبو، فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی‌اسـتایل، سـوپرمارکت آنلاین (دیجی‌کالا فرِش)، زیرساخت پرداخت الکترونیک و خدمات مالی دیجی‌پی، دیجی اکسپرس، پلتفرم جت و مرکز نوآوری و شتابدهی دیجی‌نکسـت اشاره کرد.  

گروه دیجـی‌کالا پـس از سـرمایه‌گذاری در اسـتارتاپ کمـدا بـه عنـوان پلتفـرم خرده‌فروشـی در بسـتر شـبکه اجتماعی در سـال ۱۳۹۸، یک کسـب وکار جدیـد به نام پیندو را در سال ۱۳۹۹ راه‌انـدازی کـرده است که پلتفـرم ثبـت آگهـی آنلایـن خریـد و فـروش کالا (نیازمندی‌ها) است. علاوه بر این، دیجی‌اکسپرس در پاییز ۱۳۹۹ و به‌عنوان شرکت هوشمند لجستیکی دیجی کالا تأسیس شد. همچنین جت سرویس جدید است که در گزارش دیجی‌کالا به آن اشاره شده که به زودی رونمایی می‌شود. از گزارش دیجی‌کالا اینطور به نظر می‌رسد که جت به کالاهای سوپرمارکتی اختصاص دارد

بزرگترین زیرساخت دانش‌بنیان منطقه

این برند ملی در سال ۱۳۹۶ با افتتاح مرکز پردازش سفارش‌های آنلاین دانش در تهران، اکنون یکی از بزرگترین مراکز پردازش سفارش‌های ایران را در اختیار دارد که بزرگترین زیرساخت دانش‌بنیان منطقه نیز به حساب می‌آید.

این مرکز با مسـاحت ۵۰ هـزار مترمربع، ظرفیـت انبـارش پنج میلیـون قلـم کالا و ظرفیـت پـردازش ۷۵۰ هـزار کالا در روز، یکـی از مراکـز پـردازش قابـل مقایسـه بـا پیشـروترین نمونه‌های جهانی نیز اسـت. عـلاوه بـر مرکـز دانـش، دیجـی‌کالا مراکـز پردازشی ویـژه کالاهای سـوپرمارکتی و کالاهـای بـزرگ مقیـاس را نیـز در اختیـار دارد و بـا برخـورداری از ۵۵ مرکـز توزیع کالا و خدمات پـس از فـروش و ۳۲ مرکـز جمـع‌آوری کالای فروشـندگان در سراسـر کشـور، تحویـل سـریع کالا بـه مشـتریان و دریافـت کالا از فروشـندگان را در دورترین نقـاط کشـور فراهم آورده اسـت.

مهمترین ظرفیت‌های دیجی‌کالا به عنوان برند ملی

دیجی‌کالا ماهانه بیش از ۳۰ میلیون بازدید کننده دارد و پرمخاطب ترین فروشگاه آنلاین ایران و خاورمیانه با بیش از ۴.۵ میلیون تنوع محصول است. در این گروه بیش از ۸۲۰۰ نفر به طور مستقیم فعالیت می‌کنند و دیجی‌کالا بیش از ۱۵۰ هزار کسب‌و‌کار را در خود جای داده است.

دیجی‌کالا به عنوان یک برندی ملی، حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی را مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی خود می‌داند. پلتفرم مارکت پِلیس دیجی‌کالا تولیدکننده، صنعتگر، هنرمند و کسب‌وکار ایرانی را مستقیما به بازاری به وسعت سراسر ایران متصل می‌کند و تمامی سرویس‌های لجستیکی، انبارداری، پرداخت، بسته بندی، بازاریابی، تولید محتوا، بینش بازار و خدمات پس از فروش را به آنها ارایه می‌دهد.

تمام هموطنان در هر نقطه‌ای از کشور امکان خرید هر کالایی را به قیمتی یکسان و فارغ از مکان زندگی خود دارند. این یکی از مزیت‌های توسعه فروشگاه‌های آنلاین در کشور است که نمونه بارز عدالت اجتماعی را نشان می‌دهد.

ابزار برقراری عدالت اجتماعی

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه تجارت الکترونیک در کشور و استفاده از ظرفیت‌های آن در شرایط خاص بویژه ایام همه‌گیری ویروس کرونا، می‌گوید: «رشد خیره‌کننده سهم خرده‌فروشی آنلاین در دوران شیوع ویروس کرونا در جهان بیانگر ضرورت توسعه این بستر برای تجارت الکترونیک است به طوریکه این سهم در آمریکا ۱۴.۵ درصد و در چین عدد قابل توجه ۴۵ درصد است اما در کشورمان علیرغم افزایش ۶۰ درصدی در دوران کرونا، این سهم به ۳.۲ درصد رسیده که بیانگر آن است که ۹۷ درصد خریدهای مردم کماکان از بازارهای سنتی انجام می‌شود.

چالش‌هایی مانند پاندمی کرونا، آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های زیست محیطی، ترافیک و ... از جمله معضلاتی است که این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌شود، در حالی که سهم قابل توجهی از این مشکلات با توسعه تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی آنلاین قابل برطرف شدن است.»

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۵۰ هزار فروشگاه آنلاین داری نماد اعتماد الکترونیکی و ده‌ها هزار فروشگاه آنلاین غیر رسمی و بدون مجوز در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند،‌ عنوان می‌کند: «از ظرفیت فروشگاه‌های آنلاین بزرگ در داخل کشور می‌توان برای توسعه کسب و کارهای داخلی استفاده حداکثری کرد به طوریکه فقط در بستر فروشگاه دیجی‌کالا بیش از ۱۵۰ هزار کسب‌وکار فعال ایرانی برای فروش محصولات خود به مردم در سراسر کشور و حتی مناطق محروم استفاده می‌کنند و ماهانه نیز ۳۰ میلیون ایرانی از کسب‌وکارهای آنها در سطح ملی بازدید می‌کنند که ظرفیت بزرگی برای توسعه تجارت الکترونیک است.»

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه رشد تعداد مشترکان اینترنت و کاربران تلفن‌های همراه در دهه گذشته حاکی از ظرفیت بالای توسعه اقتصاد دیجیتال است، می‌گوید: «چنین فروشگاه‌هایی که می‌توانند خدمات سراسری فروش کالا را حتی به دورافتاده ترین نقاط کشور ارائه دهند، می‌توانند خود عاملی برای برقراری عدالت اجتماعی و دسترسی همگان به کالای مورد نظرشان باشد. خدمات فروشگاه‌های آنلاین علاوه بر توسعه خدمات، رشد و توسعه دانش و فناوری را هم به دنبال دارد و توسعه فناوری‌های انبارداری و پشتیبانی و بهره گیری از زیرساخت‌های دانش‌بنیان در مراکز پردازش کالا مانند آنچه که فروشگاه دیجی‌کالا ایجاد کرده و بزرگترین زیرساخت دانش بنیان منطقه است، از دیگر ثمرات توسعه فروشگاه‌های آنلاین در کشور است.»

سهم قابل توجه در اشتغالزایی و قدرت ارزش‌افزایی

ثمین موتمن‌فر کارشناس و روزنامه‌نگار دانش و فناوری با اشاره به اینکه کسب و کارهای استارتاپی بزرگ و ملی در اشتغالزایی مستقیم هزاران نیروی متخصص و تحصیل‌کرده ایرانی سهم و نقش قابل توجهی دارند، می‌گوید: «وقتی یک کسب و کار دانش‌بنیان و فناوری‌محور ایرانی مثل دیجی‌کالا می‌تواند در بیش از ۱۰ سال، برای نزدیک به ۹ هزار نفر در حدود ۵۰۰ نوع شغل جذاب اشتغالزایی کند، واقعا قابل تحسین است و مانند آن را در صنایع دیگر نمی‌توانیم مشاهده کنیم.»

این کارشناس ادامه می‌دهد: «میانگین هزینه دولت برای ایجاد یک شغل پایدار در صنایع سنتی و غیراستارتاپی در همین یکی دو سال اخیر حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. به طوری که دولت در بخش نفت و گاز برای ایجاد یک شغل پایدار، حداقل ۱۲ میلیارد تومان و در بخش بخش فولاد دست کم یک میلیارد تومان هزینه می‌کند. از طرفی در صنایع غیراستارتاپی اکنون کمترین هزینه برای ایجاد یک شغل پایدار حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. اما این رقم در کسب و کارهای نوین و فناورانه استارتاپی حداکثر به ۵۰ میلیون تومان می‌رسد. قدرت استارتاپ‌ها دقیقا اینجاست که حتی با حدود ۱۰ میلیون تومان هم توانسته‌اند یک شغل ایجاد کنند.»

موتمن‌فر می‌گوید: «نکته جالب‌تر اینجاست که سرعت رشد این مدل کسب‌وکارها و افزایش ارزش اقتصادی آنها بسیار بالاتر از بقیه صنایع نیز است. بیش از پنج دهه طول کشیده است که یک شرکت مثل ایران خودرو به ارزش بازار سرمایه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برسد. اما یک کسب و کار استارتاپی مثل دیجی‌کالا در عرض ۱۰ سال توانسته است حدود به ارزش حدود ۱۵۰۰۰ میلیارد تومانی برسد.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فروشگاه های آنلاین تجارت الکترونیک فروشگاه آنلاین میلیارد تومان میلیون تومان دانش بنیان بیش از ۱۵۰ دیجی کالا کسب و کار برند ملی یک برند یک شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی