Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ کامران سلطانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش قیمت دلار در بازار امروز بیان کرد: در حال حاضر با توجه به تعطیلی بانک‌ها و به تبع آن تعطیلی صرافی‌های رسمی، معامله‌گران غیر رسمی با در دست گرفتن بازار ارز منجر به افزایش قیمت دلار تا سطح ۲۴۷۰۰تومان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کانون صرافان با بیان اینکه قیمت فعلی دلار بالاتر از تقاضاست، اظهار کرد: امروز در بازار آزاد قیمت دلار برای خرید به ۲۴۶۰۰تومان و برای فروش به ۲۴۷۰۰تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته اندکی افزایش یافته اما پیش‌بینی می‌شود با اتمام تعطیلی بازار و آغاز به کار فعالیت صرافی‌های رسمی قیمت دلار مجددا به تعادل برسد.

سلطانی‌زاده با تاکید بر ضرورت حفظ صرافان رسمی در بازار و اعطای مشوق به آن‌ها گفت: در ایام تعطیلات و یا اتمام زمان کاری بانک‌ها، صرافی‌های رسمی دیگر قادر به ارائه خدمات به مشتریان نیستند که این موضوع باعث افزایش متقاضیان بازار غیررسمی و تشدید سفته‌بازی خواهد شد.

او اضافه کرد: باتوجه به اینکه سقف تبادلات آنلاین صرافی‌ها همانند افراد عادی در نظر گرفته شده، این موضوع در ساعات اتمام فعالیت بانک‌ها موجب خارج شدن صرافان از چرخه معاملات رسمی و جولان سفته‌بازان در بازار خواهد شد که در این راستا با افزایش سقف جا‌به‌جایی آنلاین بانک صرافی‌های رسمی، فعالیت آن‌ها منوط به ساعت کاری بانک‌ها نخواهد بود.

رییس سابق کانون صرافان درباره مشکلات دیگر صرافان توضیح داد: یکی دیگر از مشکلات صرافی‌ها وابستگی شدید به بازار متشکل برای تامین ارز است که باعث شده در مواردی مثل تعطیلی فعلی بازار متشکل در پی تعطیلی شش روزه تهران، تامین ارز برای صرافی‌ها با مشکل همراه باشد؛ همچنین از آنجا که معامله بین صراف با صرافی دیگر ممنون است، این موضوع می‌تواند در روزهای تعطیلی بازار متشکل و بانک‌ها به چرخه سنتی تامین ارز صرافان آسیب بزند.

وی تصریح کرد: در این راستا هم لازم است سیاست‌گذار با ایجاد خدمات بهتر در چرخه صرافی‌های رسمی و افزایش جذابیت این بازار، عرصه را برای معامله‌گران غیررسمی تنگ کرده و مانع از تلاش آن‌ها برای افزایش نوسان قیمت دلار شود.

ترفند دلالان برای کاهش تقاضا در بازار رسمی

سلطانی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث مالیات خرید ارز از صرافی‌های رسمی هم اشاره کرد و گفت: از آنجا که یکی از ترفندهای دلالان ارزی برای ترساندن مردم از معامله با صرافان رسمی بحث مالیات است، لازم است سیاست‌گذار با شفافیت این موضوع  مردم را به خرید ارز از بازار رسمی سوق دهد.

پربیننده ترین پیش بینی قیمت دلار بعد از اتمام تعطیلات / سه سناریو برای آینده بازار ارز در دولت سیزدهم پیش بینی قیمت طلا در هفته اول مرداد / نگرانی طلافروشان از تداوم رکود بازار قیمت دلار ۲ مرداد ماه۱۴۰۰ در چهارماهه امسال کدام بازار سود‌آور بود؟ / خریداران سکه متحمل بیشترین زیان ارزش دلار صعودی ماند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار صرافی های رسمی قیمت دلار صرافی ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است