Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@11:50:20 GMT

رشد فزاینده تولید و سود در پتروشیمی خراسان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۱۳۱۸۴


علیرضا بابازاده گفت: میزان تولید پتروشیمی خراسان از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در سه ماهه اول 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 58 درصد رشد داشته و به میزان 257 هزار تن رسیده است.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان ادامه داد: همچنین این رشد در شاخص فروش 140 درصد و سود خالص 125 درصد از ابتدای سال تا پایان خرداد رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بابازاده گفت: در پایان سه ماهه اول سال با 160 هزارتن تولید محصول اوره حدود 32 درصد از برنامه تولید را نسبت به ظرفیت اسمی کارخانه پوشش دادیم که از این حیث پتروشیمی خراسان به عنوان تنها تولیدکننده اوره آمونیاک هولدینگ سرمایه گذاری شستا در مقایسه با سایر رقبا پیشتاز و در کشور رتبه اول را دارا می باشد.
وی ادامه داد: همچنین این شرکت از لحاظ حاشیه سود عملیاتی با ثبت عدد 66 درصد و بالاترین نرخ فروش صادراتی اوره نیز از سایر رقبای خود در کشور پیش است به نحوی که درآمدهای ارزی این شرکت از ابتدای سال تا پایان خرداد 1400 رشد 120 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
مدیرعامل پتروشیمی خراسان از شرکت های تابعه هولدینگ سرمایه گذاری شستا اذعان داشت: در سه ماهه اول 1400 رقمی بالغ بر 20 میلیون دلار از محصولات پتروشیمی خراسان در بازارهای بین المللی به فروش رسیده است .
دکتر بابازاده با اشاره به نقش این شرکت در عرصه اقتصاد کشور گفت: اکنون ما نسبت به برنامه پیش بینی شده امسال در درآمد و سود حدود 35 درصد پیش هستیم و امیدواریم با عنایت حق تعالی و همت وتلاش مدیران و همکاران خدوم شرکت شاهد سالی پر از رونق و موفقیت در شاخص های عملکردی باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پتروشیمی خراسان تولید شستا سرمایه گذاری اوره آمونیاک مدیرعامل خراسان شمالی پتروشیمی خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش