Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک در جمع مدیران و معاونین  حوزه نظارت گمرکات مازندران در نوشهر در خصوص صادرات کشورمان به چهار کشور حاشیه دریای خزر اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال بیش از 300هزار و 941تن کالا به ارزش 135 میلیون و 392هزار دلار به کشور روسیه، 194 هزار و 800 تن کالا به ارزش 86 میلیون و 395 هزار دلار به آذربایجان، 399 هزار تن کالا به ارزش 69 میلیون دلار به ترکمنستان و 129 هزار تن کالا به ارزش 38میلیون دلار به قزاقستان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص واردات از این کشورها گفت: در سه ماهه فصل بهار 579 هزار تن کالا به ارزش 353 میلیون دلار از این چهار کشور، کالا وارد شده است که سهم روسیه 510 هزار تن به ارزش 321 میلیون و 475 هزار دلار، قزاقستان 51 هزار و 272 تن به ارزش 17 میلیون و 450 هزار دلار، ترکمنستان 12 هزار و 150 تن به ارزش 9 میلیون و 318 هزار دلار و سهم  آذربایجان چهار هزار و 728 تن به ارزش چهار میلیون و 704هزار دلار بوده است.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: روسیه و کشورهای حاشیه دریای مازندران سالانه بیش از 500 میلیارد دلار واردات از کشورهای دیگر دارند که صادرات یک میلیارد و 319میلیون دلاری ایران به این چهار کشور در سال 99 فقط 2.63 هزارم واردات به این کشورها است بنابراین با وجود افزایش 18 و 14درصدی  صادرات به آذربایجان و روسیه با 510 و 504میلیون دلار،صادرات 168میلیون دلاری به قزاقستان و 137میلیون دلاری به ترکمنستان، فاصله زیادی با میزان صادرات مطلوب به این کشورها داریم و باید توجه ویژه ای به این بازار بزرگ داشته باشیم. 

لطیفی در ادامه تاکید کرد: بهره گیری مناسب از ظرفیت های حمل و نقلی  و بندری، بسته بندی، مطالعه بازار، بازار رسانی و بازاریابی و نهایتا تولید کالاهای با کیفیت و با ارزش افزوده بالا به کشورهای حاشیه دریای مازندران می‌تواند به افزایش صادرات، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منجر شود که در این راه علاوه بر توجه ویژه سازمان های ذیمدخل در حوزه تولید و  تجارت خارجی، آگاهی بخشی عمومی برای فعال کردن همه ظرفیت های صادراتی به ویژه در جوانان تحصیلکرده به عنوان نیروی مولد، دارای اهمیت ویژه ای است.

*ظرفیت بنادر مازندران 13میلیون تن در سال است

در این نشست، علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر اظهار داشت: سهم تجارت خارجی در گمرکات استان در سال 99 بیش از سه میلیون 450 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 98 میلیون دلار بوده است که سهم صادرات 745هزار تن به ارزش 181 میلیون دلار و سهم واردات دو میلیون و 707 هزار تن کالا به ارزش 917 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: بنادر استان در مجموع 13 میلیون تن ظرفیت تجاری دارند که به ترتیب امیرآباد  7.5 میلیون تن، نوشهر 4.5 میلیون تن و فریدونکنار یک میلیون تن کالا را در رویه های صادرات و واردات می توانند جابجا کنند.

یوسفی منش گفت: در فصل بهار امسال نیز 252 هزار تن کالا به ارزش 55 میلیون دلار از گمرکات استان به 34 کشور صادر شد و 785 هزار تن کالا به ارزش 323 میلیون دلار وارد شده است.

وی افزود: این استان سه گمرک دریایی در امیر آباد، فریدونکنار و نوشهر و دو گمرک دیگر در ساری و آمل دارد.

ناظر گمرکات استان مازندران در خصوص کالاهای صادراتی استان اظهار داشت: در سال 99 لبنیات، سیمان، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و پلاستیکی، کیوی و... به 37 کشور صادر شده است که روسیه، عراق، قزاقستان، ترکمنستان و امارات پنج مقصد اول کالاهای  صادراتی گمرکات مازندران بودند.

وی افزود: 22 قلم کالا نیز در این مدت از 28 کشور وارد شده است که جو، ذرت، روغن، دانه های روغنی، گندم و... عمده کالاهای وارداتی بودند که از روسیه، امارات، ترکیه، آلمان، قزاقستان و...  وارد کشور شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی گمرک روسیه گمرکات مازندران هزار تن کالا به ارزش میلیون دلار تن به ارزش هزار دلار میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری گفت: یک شرکت چینی ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تهیه ماشین آلات کشاورزی و راه اندازی خط تولید این تجهیزات با هدف افزایش مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران سرمایه گذاری خواهد کرد    سید عباس حسینی افزود: این شرکت در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی را از چین وارد می‌کندشد و در گام‌های بعدی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران راه اندازی خواهد شد   او با بیان این این سرمایه گذاری در راستای تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین انجام می‌شود، ادامه داد: ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار پارسال از مازندران به چین صادر شده و بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرده است. مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: همکاری مازندران و شرکت‌های چینی چند بعدی است و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استان‌های چین نیز در دستور کار قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان