Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز سروری، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در هفته جاری منتخبان برنامه‌ها را از گزینه های شهرداری دریافت می کنند تا از سوی اعضا مطالعه شوند. به احتمال زیاد اواخر این هفته مصاحبه ها با ۱۱ گزینه نهایی شروع شود و به طور قطعی در این هفته ما رای گیری نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروری در پاسخ به این سوال که در بین گزینه های شهرداری افرادی با رزومه مبهم اقتصادی وجود دارد همچنین و برخی مدیران نزدیک به آنها داری محکومیت اقتصادی دارند، آیا انتخاب این افراد تهدیدی برای عملکرد شفاف و بدون ابهام شهردار آینده نیست، گفت: حتما شورای ششم این ملاحظات را در نظر خواهد گرفت و هماهنگی های لازم برای گرفتن استعلام از منابع قضایی و امنیتی اخذ خواهد شد. ما حتما این ملاحظاتی که مطرح کردید را داریم و قطعا سلامت اقتصادی افراد یکی از مهم ترین معیارهای ما در انتخاب شهردار آینده است و از مجاری قانونی موضوع رسیدگی می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر در حین مصاحبه ها این موضوع بوجود بیاید که برخی از گزینه ها در تخلفات گذشته همکاری داشته حتما از دایره بررسی اعضا خارج خواهد شد. همچنین حتی اگر فرد تاثیر داشته یا از تخلفات مدیران و همکاران قبلی خود مطلع بوده قطعا برای منتخبان بسیار اهمیت دارد و حتما کنار گذاشته می شود.

این عضو شورای شهر ششم با بیان اینکه منتخبان در طول مدیریت نظارت جدی بر عملکرد شهردار خواهند داشت، تصریح کرد: نظارت و بررسی تخلفات یا فساد اقتصادی منتصب به افراد از جمله وظایف اصلی اعضا است و در حین مصاحبه ها بررسی خواهد شد.

سروری خاطرنشان کرد: مردم و شهروندان از این شورا انتظار برخورد جدی با تخلفات و شفافیت در عملکرد دارند، بنابراین به شهروندان ازاطمینان می دهیم که در بررسی رزمه افراد همه این معیارها لحاظ شود و اگر ابهامی در مورد هر یک از گزینه های شهرداری وجود داشته باشد از دایره بررسی خارج خواهد شد.

وی با تاکید بر شفافیت در عملکرد گزینه های شهرداری آینده تهران، گفت: ما در این دوره برای مبارزه با فساد و تحقق فسادستیزی علاوه بر هوشمندسازی بحث شفافیت در عملکرد را داریم. شفافیت به عنوان موضوعی که افراد جرات نکنند در مسیر تخلف قرار گیرند. از این نظر ما بحث شفافیت را با جدیت پیگیری می کنیم. معیار پاکدستی در این دوره مهم ترین شاخصه ما در انتخاب شهردار آینده است. بنابراین احتمال دارد در جریان مصاحبه برخی افراد که ابهام هایی در رزومه و کارنامه آنها وجود دارد از جریان بررسی حذف شوند.

منبع: الف

کلیدواژه: گزینه های شهرداری خواهد شد گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۱۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند

دکتر رضا همایونفر با بیان این که حدود ۲۱۰۰ نفر از مردم تهران به صورت انتخاب تصادفی وارد این مطالعه شدند، درباره جزئیات این طرح پژوهشی گفت: این مطالعه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی فسا و دانشگاه علوم پزشکی بهشتی انجام گرفت و طی آن، وضعیت کبد چرب و سطح ویتامین دی در افراد مورد مطالعه، بررسی شد.

وی افزود: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد در جمعیت مورد بررسی، حدود ۳۴ درصد دارای کبد چرب هستند. این نتیجه تقریبا نتایج مطالعات دیگر را تایید می کند. مطالعات مشابه انجام شده در میان ایرانیان و کشورهای منطقه شیوع کبد چرب غیرالکلی را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد می‌دانند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان این که در این پژوهش، سطح ویتامین دی نمونه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بررسی‌ها نشان داد که سطح ویتامین دی افراد مورد مطالعه وضعیت نامناسبی دارد. در کل جمعیت مورد بررسی، هیچکس سطح ویتامین دی کافی را نداشت و همه با درجات مختلف کمبود ویتامین دی داشتند.

همایونفر ادامه داد: اگر میزان ویتامین دی در خانم‌ها کمتر از ۱۸ نانومول بر لیتر و اگر برای آقایان کمتر از ۲۱ نانو مول بر لیتر باشد خطر ابتلا به کبد چرب در این افراد بیشتر می‌شود. نتیجه‌گیری‌که ما کردیم این بود که حفظ سطح ویتامین دی در حدود ۲۰ الی ۲۵ نانومول بر لیتر برای مردان و زنان در جمعیت ایرانی می‌تواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کند.

وی با اشاره به اهمیت ویتامین دی اظهار کرد: ویتامین دی از موضوعاتی است که اخیرا خیلی جذاب شده و مطالعات زیادی در خصوص آن انجام گرفته؛ مثلا تاثیر ویتامین دی بر کنترل قند خون یا خطر ابتلا به سرطان در پژوهش‌ها بررسی شده است. مطالعات نشان داده گیرنده ویتامین دی با بیان حدود ۲۰۰ ژن از ژن‌های مربوط به متابولیسم بدن ارتباط دارد و به همین دلیل، گستره وسیع بیماری‌هایی که تحت تاثیر کمبود ویتامین دی قرار می‌گیرند کاملا قابل توجیه است.

به گفته‌ این پژوهشگر، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تواند در بحث کبد چرب غیرالکلی و ارتباطش با ویتامین دی مورد بررسی قرار بگیرد این است که تحقیقات نشان داده کمبود ویتامین دی سطح التهاب را در بدن افزایش می‌دهد و التهاب یکی از قوی‌ترین ارتباط‌ها را با کبد چرب غیرالکلی دارد به همین دلیل محققان این پژوهش، احتمال می‌دهند کمبود ویتامین دی ریسک ابتلا به کبد چرب را بیشتر کند.

همایونفر در ادامه با بیان این که مصرف مداوم مکمل‌ها برای افزایش سطح ویتامین دی بدن از لحاظ پزشکی چندان جایز نیست، گفت: به جای مصرف مداوم مکمل‌ها پیشنهاد می‌کنیم افراد دچار کمبود ویتامین دی سبک زندگی خود را تغییر دهند و سعی کنند مواجهه خود را با نور آفتاب که اصلی‌ترین منبع ویتامین دی می‌تواند باشد افزایش دهند. در حد 10 دقیقه تا یک ربع در معرض آفتاب قرار گرفتن فرد را دچار آفتاب‌سوختگی نمی‌کند اما باعث می‌شود ویتامین دی مورد نیاز بدن ساخته شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899947

دیگر خبرها

  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲